Onko sinulla tukiverkostoa?
Minusta sillä tarkoitetaan sellaisia läheisiä ihmisiä, jotka auttavat perhettä kun se tarvitsee apua. Meillä ei ole. Kummallisen huono tuuri.
Kommentit (11)
Minun sekä miehen vanhemmat, sekä minun sisarukset. Myös muutaman kaverin voi laskea tukiverkostoon.
Omat vanhemmat ja appivenhemmat, tosin eivät asu ihan lähellä. Ja auttavaisia ystäviäkin löytyy. Oma ja miehen sisarkin voivat avustaa. Harmi, että ap:llä ei ole tukiverkkoa. Koen kyllä itseni onnekkaaksi.
1. omat vanhemmat ja 2siskoa jotka asuvat vielä kotona.
2. entisen miehen vanhemmat
3.kaksi maailman parasta ystävää
4.mummuni
Näiltä voin pyytää ihan mitä tukea vain sitten tarvitsenkin: lapsenvahtia, juttuseuraa, henkistä tukea, rahaa... yms.
sukulaisista kukaan ei ole koskaan suostunut auttamaan, kaikki ajattelevat, että jokaisen on pärjättävä aina omillaan. Ystävien puoleen ei voi kääntyä, heillä on omat raskas arki ja pienet lapsen hoidettavanaan.
Kuten joku edellinenkin totesi, kaikilla on omat juttunsa ja kaikki ovat sitä mieltä, että on pärjättävä omillaan.
mutta kummatkin ajattelevat että yksin on selvittävä
mun päähäni ei yhtään mahdu, että läheiset ihmiset ei voi auttaa toinen toisiaan edes hätätapauksessa.
Ovat vielä lähelläkin ja aina voi viedä kun tarvis vaatii ja pyytävät vaikkei tarvettakaan.
Elikkä ei nyt mikää iso, mutta jonkinlainen. Pistetään hoitorinki pystyyn!
19-vuotiasta voi tukiverkostoksi sanoa. Apua kuitenkin on paljon, pientä korvausta vastaan, luonnollisesti. Teinit on aina rahapulassa ja tykkää kyllä lapsista ja on luotettava.
Kyseessä lapsieni isosisko isänsä puolelta.::)
eli aikas paska tilanne..