Näkyykö ihmisen seksuaalisuus ulospäin vaikka ei olisi seksuaalisessa tilanteessa?
Miten ihmisen olemuksesta voi päätellä onko hän seksuaalisesti halukas vaiko vähemmän halukas, jopa haluton?
Kommentit (47)
Muakin kiinnostaa tämä asia. Olen yhden ihmisen kanssa ollut ja hänen kanssaan yhä ja toivottavasti jatkossakin uskollisessa parisuhteessa, joten en ole suuremmin testannut sitä miten seksuaalisuus näkyy ihmisessä. Tykkään kuitenkin tarkkailla ihmisiä, ja nämä persoonallisuusasiat kiinnostaa.
Perusajatus on kai sellainen, että miehistä rauhallisella tavalla itsevarmat ja huumorintajuiset, charmikkaat miehet olisi taitavia sängyssä, ja ehkä naisista sitten sellainen nauravainen ja lämmin, naisellinen tapaus voisi olla eloisa myös vällyjen välissä, mutta onko se niin. Tästä omastani ei kyllä erityisesti näkynyt huomaavainen sänkykäytös ja jatkuva halukkuus erityisesti ulospäin, ei ainakaan mulle, hän on vähän kömpelö sosiaalisesti ja vaikuttaa aika tylyltä ja jäyhältä.
Mutta useinhan puhutaan kemiasta, ehkä se ihmisen seksuaalisuus välittyy jos vastaanottaja on samalla taajuudella, muuten välttämättä ei? Myös on mielenkiintoista (ehkä vähän outoa myös, mutta halvat huvit ja niin edelleen) arvailla pariskuntien käytöksestä millaista niiden seksielämä mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten näkemys tuntuu olevan, että jos nainen pukeutuu seksikkäästi ja on muutekin seksikkään näköinen miehen mielestä, hänen täytyy olla seksuaalisesti aktiivinen tai ainakin haluta seksiä.
En sitten tiedä, miten tuohon pitäisi suhtautua...
No mun on kyllä myönnettävä, että on vähintäänki oudoksuttavaa, jos aseksuaali pukeutuu minihameeseen ja avonaiseen paitaan.. Mitä ihmettä se sillä hakee, jos ei ole kiinnostunut seksistä millään muotoa?
Olen aina pukeutunut juuri esim. baareihin joko tiukkoihin vaatteisiin tai lyhyeen mekkoon ja yhden illan juttuja 0, seksiäkin olen harrastanut viimeksi reilu viisi vuotta sitten. Ihmiset elävät itselleen, oman maun mukaan eikä muita varten.
Outoa minusta. Mitä ajattelet sitten siitä, jos joku vaikka katsoo rintojasi, tai takapuoltasi.. Nimittäin sitähän seksikkäällä pukeutumisella haetaan.
Täällä yksi toinen, joka tykkää pukeutua seksikkäästi, vaikkei hae yhden yön juttuja :) Mutta muutoin olen kyllä aika voimakkaan libidon omaava nainen. Tykkään kyllä flirttailla ja minusta on hauskaa, jos muidenkin mielestä näytän seksikkäältä. Törkeyksiä ei toki tarvitsisi silti joutua sietämään, mutta kyllä minua katsoa saa, jos kerran olen kroppaani yms. korostaen pukeutunut! Pukeudun seksikkäästi siksi, koska haluan tuntea olevani seksikäs ja toivon myös näyttäväni siltä :) Nykyään olen varattu, mutta pukeutumistyyliäni en ole muuttanut. Tilanteen mukaan toki, en minä avonaista paitaa vaikka töihin laittaisi (enkä saisikaan), mutta baariin hyvinkin. Oli poikaystävä mukana tai ei - toki erityisesti silloin kun on mukana ;)
Kyse ei ollutkaan nyt sinusta, tai meidän laisistamme naisista. :) Halusin siis nimenomaan kysyä, että mitä nämä aseksuaalit saavat siitä, että pukeutuvat seksikkäästi. Toki minäkin pukeudun mielelläni tiukkoihin ja seksikkäisiin vaatteisiin, mutta minä nimenomaan kerään tarkoituksella niitä katseita, toisin kuin aseksuaalit..?
Kuka määrittelee seksikkyyden? Miehillä on fetissejä kumisaappaista dominatrix-asuihin. Jollekin voi olla hoitajan työasussa oleva nainen kuuminta ikinä, naisen edes tietämättä.
Minä haluan kerätä katseita ja näyttää hyvältä omasta mielestäni. Siksi minäkin aseksuaalina saan pukeutua miten seksikkäästi itse haluan.
Tämä! Juuri tämä on se mitä minä en tajua! Minkälaisia katseita sinä haluat ja miksi? Onhan sinullakin seksuaalisuus, jos haluat, että sinua seksuaalisessa mielessä katsotaan!
Niin...? Aseksuaalithan voivat masturboidakin. Et näytä oikein tietävän koko termin tarkoitusta...
Huolehdin myös muutoin ulkonäöstäni ja siinä missä mieluusti haluaisin joidenkin pitävän kasvojani kauniina, en näe syytä miksei myös vartaloani voisi pitää kuumana. On inhimillistä kokea olevansa kaunis ja hyvännäköinen, saada omalle ulkonäölleen hyväksyntä myös muilta.
Raja menee siinä, etten vain halua tehdä mitään miesten kanssa.
Katseet ja kemia sen kertoo. Jokin vetää puoleensa ja joskus niinkin että toinen aistii sen ja toinen vasta sen jälkeen kun huomaa toisen olevan jotenkin latautunut ja latautuu itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin miesten näkemys tuntuu olevan, että jos nainen pukeutuu seksikkäästi ja on muutekin seksikkään näköinen miehen mielestä, hänen täytyy olla seksuaalisesti aktiivinen tai ainakin haluta seksiä.
No mun on kyllä myönnettävä, että on vähintäänki oudoksuttavaa, jos aseksuaali pukeutuu minihameeseen ja avonaiseen paitaan.. Mitä ihmettä se sillä hakee, jos ei ole kiinnostunut seksistä millään muotoa?
Olen aina pukeutunut juuri esim. baareihin joko tiukkoihin vaatteisiin tai lyhyeen mekkoon ja yhden illan juttuja 0, seksiäkin olen harrastanut viimeksi reilu viisi vuotta sitten. Ihmiset elävät itselleen, oman maun mukaan eikä muita varten.
Outoa minusta. Mitä ajattelet sitten siitä, jos joku vaikka katsoo rintojasi, tai takapuoltasi.. Nimittäin sitähän seksikkäällä pukeutumisella haetaan.
Täällä yksi toinen, joka tykkää pukeutua seksikkäästi, vaikkei hae yhden yön juttuja :) Mutta muutoin olen kyllä aika voimakkaan libidon omaava nainen. Tykkään kyllä flirttailla ja minusta on hauskaa, jos muidenkin mielestä näytän seksikkäältä. Törkeyksiä ei toki tarvitsisi silti joutua sietämään, mutta kyllä minua katsoa saa, jos kerran olen kroppaani yms. korostaen pukeutunut! Pukeudun seksikkäästi siksi, koska haluan tuntea olevani seksikäs ja toivon myös näyttäväni siltä :) Nykyään olen varattu, mutta pukeutumistyyliäni en ole muuttanut. Tilanteen mukaan toki, en minä avonaista paitaa vaikka töihin laittaisi (enkä saisikaan), mutta baariin hyvinkin. Oli poikaystävä mukana tai ei - toki erityisesti silloin kun on mukana ;)
Kyse ei ollutkaan nyt sinusta, tai meidän laisistamme naisista. :) Halusin siis nimenomaan kysyä, että mitä nämä aseksuaalit saavat siitä, että pukeutuvat seksikkäästi. Toki minäkin pukeudun mielelläni tiukkoihin ja seksikkäisiin vaatteisiin, mutta minä nimenomaan kerään tarkoituksella niitä katseita, toisin kuin aseksuaalit..?
No aika usein hyvännäköisyyteen kuuluu seksikkyys, jos niin haluaa. Oma maku voi olla seksikäs ja tyylikäs. Miksi ihmeessä aseksuaali sitten edes kampaa hiuksiaan sinun logiikallasi, kun hyvältä näyttämiseen ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada munaa. Taidat olla aika pinnallinen ihminen, jos tuollaisia johtopäätöksiä vedät ulkonäöstä.
Joku sanoi, että sen huomaa eleistä ja puheesta, kehonkielestä. Voisitteko kertoa esimerkin, millä tavalla käyttäytyvä ja elehtivä on seksuaalisen oloinen?
"No mun on kyllä myönnettävä, että on vähintäänki oudoksuttavaa, jos aseksuaali pukeutuu minihameeseen ja avonaiseen paitaan.. Mitä ihmettä se sillä hakee, jos ei ole kiinnostunut seksistä millään muotoa?"
Saanko (miehenä) kysyä, oletko myös sitä mieltä, että naisten tai miesten tulisi yleisemminkin kertoa vaatetuksellaan mitä ovat vailla? Tai mitä he tavoittelevat? Esimerkiksi niin, että nuorten sanotaanko alle 17 vuotiaiden ja erityisesti jo parisuhteessa olevien naisten ja miesten kannattaisi pukeutua aina mieluiten perunasäkkiin, tai kenties burkaan, ettei vaan viestisi pukeutumisellaan, että ovat kiinnostuneita seksistä...
Vierailija kirjoitti:
Joo, miehet ovat aina halukkaita ja naiset silloin, jos niillä on esim. minihame.
En ole t. arjessa minuhametta pitävä nainen. Ps. En ole huora myöskään.
Vierailija kirjoitti:
"No mun on kyllä myönnettävä, että on vähintäänki oudoksuttavaa, jos aseksuaali pukeutuu minihameeseen ja avonaiseen paitaan.. Mitä ihmettä se sillä hakee, jos ei ole kiinnostunut seksistä millään muotoa?"
Saanko (miehenä) kysyä, oletko myös sitä mieltä, että naisten tai miesten tulisi yleisemminkin kertoa vaatetuksellaan mitä ovat vailla? Tai mitä he tavoittelevat? Esimerkiksi niin, että nuorten sanotaanko alle 17 vuotiaiden ja erityisesti jo parisuhteessa olevien naisten ja miesten kannattaisi pukeutua aina mieluiten perunasäkkiin, tai kenties burkaan, ettei vaan viestisi pukeutumisellaan, että ovat kiinnostuneita seksistä...
Minä en viesti pukeutumisellani yhtään mitään jos joku niin tulkitsee se on tulkitsijan päässä se tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Ei valitettavasti. Tosi moni seksikkäänä pitämäni mies on osoittautunut hyvin vähä seksiseksi ja huonoksi sängyssä. :(
Et vain osaa, tai sitten alet mies alempi, joten miestä ei ole paljoa huvittanut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen aistii. Ihminenkin on eläin.
Jos on voimakasta seksuaalista viehätysvoimaa se huokuu ihmisestä. Sitä ei voi piilottaa, vaikka pukeutuisi jätesäkkiin.
Ihminen on robotti.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sen näkee eleistä, ilmeistä, tavasta liikkua, itsevarmuudesta. Mutta ei liity tapaan pukeutua tai meikata.
Sekoitat asiat keskenään. Se on itsevarmuutta, ei seksuaalisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä merkkejä mielestäni ovat:
- jo mainittu huumorintaju ja tietysti ainakin kohtalainen älykkyys
- kunnioitus vastakkaista sukupuolta kohtaan, esim. mies puhuu kauniisti ja kunnioittavasti äidistään, siskoistaan, naispuolisista työkavereista jne.
- terve kiinnostus muihin aistinautintoihin (hyvä ruoka, viini, musiikki...)
- liikunnallisuus, tanssitaito, rytmitaju
Ääh te luettelette ihannemiehiänne. Ei sillä ole mitään tekemistä seksuaalisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EN MITÄÄN EN SEKSIÄ EN HUOMIOTA EN MITÄÄN! ON SE VAIKEAA AIKUISELLA MIEHELLÄ KUN SAMA KAAVA EI PÄDE JOKA YHTÄLÖÖN.
Lisään vielä, että jos alatte tekemään mieleisiänne listoja, niin ne voi täyttää täysin seksuaalitonkin ihminen.
Tai ihminen joka kokee olevansa väärässä ruumiissa, joten ei niillä teidän listoillanne ole mitään tekemistä _seksuaalisuuden_ kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka määrittelee seksikkyyden? Miehillä on fetissejä kumisaappaista dominatrix-asuihin. Jollekin voi olla hoitajan työasussa oleva nainen kuuminta ikinä, naisen edes tietämättä.
Toi hoitsun asu on huvittava. Vastaava kun laittais isotissisen kauniin naisen minihameeseen ja niin, että rinnat pullottaa asusta pihalle.
Tietenkin se olisi seksikästä, oli asu mikä tahansa. Mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä merkkejä mielestäni ovat:
- jo mainittu huumorintaju ja tietysti ainakin kohtalainen älykkyys
- kunnioitus vastakkaista sukupuolta kohtaan, esim. mies puhuu kauniisti ja kunnioittavasti äidistään, siskoistaan, naispuolisista työkavereista jne.
- terve kiinnostus muihin aistinautintoihin (hyvä ruoka, viini, musiikki...)
- liikunnallisuus, tanssitaito, rytmitaju
"Puhuu kauniisti vastakkaisesta sukupuolesta" - Tämä pitää paikkansa. Vauvapalstan miesvihan määrä kertoo tarpeeksi siitä kuinka paljon seksuaalisesti haluttavia mursuja täällä kirjoittelee.
Paljastit oman tasosi hyvin täydellisesti tällä kommentilla, onnittelut!
Täydellinen tunnustus, hehe yksi lause.
"Minä en viesti pukeutumisellani yhtään mitään jos joku niin tulkitsee se on tulkitsijan päässä se tulkinta." - Tuota en täysin usko, ettaetkö "viestisi" pukeutumisellasi jotain. Mutta pukeuduimmepa millä hyvänsä itseämme miellyttävällä tavalla, niin se ei anna muille yleistä oikeutta päätelmään, että olisimme pukeutuneet juuri heitä varten ja he saisivat sitten käyttäytyä meitä kohtaan sen mukaisesti...
esim. yksilöidyn naisen seksuaalittomuus ja innostamattomuus näkyy ja paistaa selvästi ulos, mutta veuuhkomisen takia tämä ei kestä tajuta tätä.
Mikset häirikkönainen osta kukkia kampin kaivokukasta, kun miehen perässä seurailet?
Vierailija kirjoitti:
"Minä en viesti pukeutumisellani yhtään mitään jos joku niin tulkitsee se on tulkitsijan päässä se tulkinta." - Tuota en täysin usko, ettaetkö "viestisi" pukeutumisellasi jotain. Mutta pukeuduimmepa millä hyvänsä itseämme miellyttävällä tavalla, niin se ei anna muille yleistä oikeutta päätelmään, että olisimme pukeutuneet juuri heitä varten ja he saisivat sitten käyttäytyä meitä kohtaan sen mukaisesti...
Näin se maailma vain toimii. Kun menen pukupäällä ravintolaan, niin naiset lähestyvät paljon useammin, kuin risaisissa verkkareissa.
Voi sen aistia!!