Täyspäiset äidit, kannustakaa tulevaa ensisynnyttäjää!

Vierailija

Pelkään...

että muut suhtautuvat minuun vain äitinä.
että muut eivät käsitä minun muuttuneen äidiksi vaan suhtautuvat minuun kuten ennenkin eivätkä ymmärrä etten pääse kaikkiin menoihin mihin lapsettomat.
etten löydä yhteistä muiden äitien kanssa vaikka tarvitsisin vertaistukea.
etten pääse enää osallistumaan minulle tärkeisiin harrastuksiin tai tapahtumiin.
että sukupuolielimeni muuttuvat synnytyksessä niin paljon etten voi enää tuntea nautintoa.
ettei mieheni halua minua enää.
etten minä halua miestäni ja aktiivinen seksuaalisuus kuihtuu hiljaa elämästäni.
että aiemmin tasa-arvoinen mieheni muuttuu itsekkääksi.
että arkemme on pelkkää riitelyä ja selviytymistä.
että elämä on pelkkää rutiinien läpipuskelmista loppuelämän.
että jouduin luopumaan urastani.
että kadotan itseni ja masennun.
että en pidä lapsestani.

Toivon näihin pelkoihin asiallista tukea. Hyödyttömillä kommentteilla tyyliin "mitäs hankkiuduit raskaaksi" en tee mitään. Aivan kuin en itse sitä pohtisi tässä paniikissa.

Kommentit (1)

Vierailija

Lapsen saaminen on tosi iso elämänmuutos ja on täysin normaalia että se pelottaa. Itse koin loppuraskaudesta vaikeeks sen ettei ollut ketään jolle olisi voinut avoimesti tilittää peloista, tuntui että olisi pitänyt siinä kohtaa olla jo onnensa kukkuloilla.

Hengitysreiäksi koin yhden kunnon avautumisen jo kouluikäisten lasten isälle, se tajus todella hyvin mitä pelkäsin ja osasi antaa konkreettisia neuvojakin.

Toivottavasti voit puhua noista peloista jossain muuallakin kuin täällä!

Meitä naisia on tosi erilaisia ja niin myös äitejä. Mua ei kauheesti kiinnosta jauhaa jostain päiväkotijutuista hiekkalaatikon reunalla joten en tee sitä. Sen sijaan olen hakeutunut äitien seuraan joiden kanssa on yhteistä vaikka sama ala tai harrastukset.

Käy katsomassa Ingrid Bergman - Omin sanoin dokkari, siinä esitetään yks vahva nainen - ja äiti.

Voimia tähän synkkään marraskuuhun!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat