Ryyppääkö teidän 15v tytöt?

Vierailija

Entä polttaako? Meidän tyttö ei tee kumpaakaan. Yhdessä vaiheessa pyysi hakemaan alkoholia ja olisi halunnut juoda pari pulloa siideriä. Mutta tämäkin vaihe meni ohi. Ei myöskään pyöri iltaisin missään vaan on kotona. Joskus meillä kavereita yötä, mutta itse ei kyllä mene kavereiden luo yöksi. Laitoin tuon iän väärin, mutta täyttää kyllä alkuvuodesta 15v. Saa toki kertoa kaikenikäisistä teineistä ja pojistakin. Poikaystävääkään ei tytöllä ole ja keskiarvo noin 8 eli ei edes mikään hikari.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Ryyppää n. joka toinen viikonloppu. Mä vietän viikonloput uuden miesystävän kämpällä eri paikkakunnalla, ja olen antanut luvan tuolloin kutsua kavereita kylään ja juoda alkomahoolia :)

Kannattaisi sunkin kannustaa tytärtä hankkimaan vähän elämänkokemusta, tommoset aboslutistit tai tiukkis vanhempien lapset jäävät yleensä loppuelämäkseen vähän seinäruusuiksi ;)

Vierailija

Kyllä minä ainakin join 15-vuotiaana ja "poltin" ihan runsaasti. Mutta se oli se yksi vuosi ja sen jälkee en ole juonut tai polttanut vuosien aikana kuin muutamia kertoja. Vanhemmat ei tienneet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ryyppää n. joka toinen viikonloppu. Mä vietän viikonloput uuden miesystävän kämpällä eri paikkakunnalla, ja olen antanut luvan tuolloin kutsua kavereita kylään ja juoda alkomahoolia :)

Kannattaisi sunkin kannustaa tytärtä hankkimaan vähän elämänkokemusta, tommoset aboslutistit tai tiukkis vanhempien lapset jäävät yleensä loppuelämäkseen vähän seinäruusuiksi ;)

Tää oli varmaan vitsi, mutta ei olla tiukkiksia ja välillä juodaan alkoholia ihan humalaankin asti. Mutta vain aikuisten seurassa. Ap

Vierailija

Ei ryypänny tyttö kun oli 15-v eikä ryyppää poika nyt 15-v.

Tyttö viettää nyt aikuisen opiskelijaelämää(HY), eli juo kyllä välillä. Ekan kerran joi kunnolla vasta kuukausi ennen 18-v. Ei tarvinnut enää kasvattaa siinä vaiheessa. 

Toivottavasti pojan kanssa päästään yhtä helpolla. Tällä hetkellä näyttää hyvältä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Harvoin ne vanhemmat kyllä tietää juoko teini vai ei.

Niin no teini on kotona aina, jos ei koulussa ja harrastuksissa ja siellä on pakko käydä jos ei kipeä. Ja usein viedään ja haetaan joten voi olla melko varma ettei tosiaan juo. Ap

Vierailija

Ei ryyppää eikä polta, 18 vuotta on raja noihin toimntoihin.

Harmikseni pakko todeta että vanhempi lapsi on alkanut aikuisena tupakoida ja hänellä oli näitä kokeilua kyllä alaikäisenä sekä alkoholin että tupakan kanssa.

Tämä nuorempi ei ole osoittanut mielenkiintoja tuollaiseen.

Vierailija

Meillä kolme tyttöä, 20 v, 16 v ja 13 v. Vanhin opiskelee teologiaa ja filosofiaa, on mukana seurakuntatyössä ja soittaa kolmea instrumenttia. Nuoremmat tytöt molemmat ratsastaa ja hoitaa hevosia todella vakavissaan. 16 vuotias on meripartiossa ja innostunut purjehduksesta. 13 vuotias on 4H:ssa ja hoitaa eläimiä vapaa-ajallaan (meillä on neljä koiraa, kaneja, marsuja, hamstereita). Kukaan meidän tytöistä ei ryyppää eikä ole varmaan koskaan ollut humalassa. Vanhin juo lasin viiniä sunnuntaiaterialla.

Mun pointti on se, että minä ja mun mies juodaan jonkin verran joka viikonloppu. Ei mitään kännejä, mutta koko ajan lipitetään vähän. Ei tunnu haittaavan lapsia. Koskaan ei mitään juomia ole havinnyt vaikka niitä on tosi paljon saatavilla.

Tykätään meidän miehen kanssa, että meidän lapset on aika tylsiä. Olisi kiva joskus ottaa lasillinen yhdessä :)

Vierailija

Ryyppäsi kerran, kun oli 15 v. Oli myös kerran maistanut kaveriltaan tupakkaa. Tuo ryyppääminen tapahtui ysin päättärinä. Oli kotiin tullessa selvä, ja oli huolehtinut kavereistaan. Joten kovin paljon ei ollut voinut juoda. 

Kaksi kertaa on juonut alkoholia täytettyään elokuun loppupuolella 16 v. Kummallakaan kerralla ei ole ollut ympäripäissään. Olen sanani sanonut, että en hyväksy juomista, ja lupaa siihen ei ole. Viime kerran jälkeen sanoin, että en anna enää lupaa mennä minnekään. 

Täällä päin 70% kakaroista on 13-14-vuotiaasta lähiten päissään joka viikonloppu. Siihen nähden aika hyvin omani kanssa, mutta silti en ole tyytyväinen. Alaikäisenä ei juoda, ja siitä en jousta.

Vierailija

Ei vanhemmat todellakaan tiedä kaikista kokeiluista :D Ellei lapsi sitten ole kotona ihan aina eikä ikinä vietä kavereidensa kanssa aikaa tai ole kotona ilman vanhempia. Vanhemmat aliarvioivat myös lastensa oveluutta koska eivät tietenkään halua uskoa mitään "pahaa" juuri omista lapsista. Miettikäähän nyt vähän omaa nuoruutta...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat