Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ryyppääkö teidän 15v tytöt?

Vierailija
25.11.2015 |

Entä polttaako? Meidän tyttö ei tee kumpaakaan. Yhdessä vaiheessa pyysi hakemaan alkoholia ja olisi halunnut juoda pari pulloa siideriä. Mutta tämäkin vaihe meni ohi. Ei myöskään pyöri iltaisin missään vaan on kotona. Joskus meillä kavereita yötä, mutta itse ei kyllä mene kavereiden luo yöksi. Laitoin tuon iän väärin, mutta täyttää kyllä alkuvuodesta 15v. Saa toki kertoa kaikenikäisistä teineistä ja pojistakin. Poikaystävääkään ei tytöllä ole ja keskiarvo noin 8 eli ei edes mikään hikari.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas tullut paljon kommentteja. kiitos vaan ehdotuksista :) elikkäs tosiaan rahaa ei tytölle olla annettu hetkeen mutta oli kesällä aika paljon töissä mistä sai omaa rahaa. puhuttu ollaan paljon, niin hyvässä kuin pahassa hengessä. ei uppoo järki neidin päähän. tupakat olen takavarikoinut niin monta kertaa että ei riitä sormien ja varpaiden määrä niitä laskemaan, aina vaan uudestaan ja uudestaan tyttö tulee kotiin tupakan hajuisena. saattaa tosiaan esim ruuan jälkeen marssia pihalle polttamaan. kyllä ollaan rangaistu melkeinpä kaikin keinoin paitsi väkivalloin :( tyttö on käynyt kuraattorilla puhumassa useasti. nyt syksyllä aloitti ammattikoulun, enpä taida ruveta ammattikoululaista kotona opettamaan eikä tässä nyt töistäkään voi jäädä pois. yläasteella ei kouluinnostusta riittänyt ja meinasi jäädä luokalleen, mutta pääsi haluamalleen alalle amikseen ja nyt viihtyy siellä. onneksi! varmaan pitäisi jotain ammattiapua hommata, ei me tuon kanssa oikein pärjätä. ahdistava tilanne :( ihana ja rakas tyttö se on silti. T. 24

Vierailija
42/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi tämä avautuminen, varmaan pitäisi perustaa oma ketju. :D T. 24 ja 41

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryyppää n. joka toinen viikonloppu. Mä vietän viikonloput uuden miesystävän kämpällä eri paikkakunnalla, ja olen antanut luvan tuolloin kutsua kavereita kylään ja juoda alkomahoolia :)

Kannattaisi sunkin kannustaa tytärtä hankkimaan vähän elämänkokemusta, tommoset aboslutistit tai tiukkis vanhempien lapset jäävät yleensä loppuelämäkseen vähän seinäruusuiksi ;)

Tässä oikein pubiruusun ohje. Ei oma lapsi pahemmin kiinnosta, kun uuden äijän kanssa ryypiskellään ja naiskennellaan. Sillä välin on teinillä kotibileet. Voi elämän kevät.

Kohta saamme lukea tältä ämmältä aloituksen otsikolla " 15-vuotias teinini on raskaana, mitä teen?"

Vierailija
44/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai ne ryyppää. Hyvin osaavat käsitellä kullejakin.

Vierailija
45/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kyl tajuu miten eristäminen ois turhaa? Jos ne kaverit on vääriä ja juomisesta tulee lapselle ongelma, niin onhan se vanhemman velvollisuus eristää kavereista ja kehittää vapaa-ajan vietto uudelleen.

Tietenkin ihan rajatapaukset kuitenkin jatkuvasti karkaa/varastaa rahaa tai alkoholia/haastattelee ja tappelee, mutta näistä soittaisin jo lastensuojeluun että saisin ongelmaan apuja. yleensä kuitenkin eristys toimii. Lapsi tiedostamatta saa turvaa aikuisen jämäkkyydestä ja vanhat kaverit löytää pian uusia jne.

En kans tajua miten joku polttaa vanhempien nähden ja "sille ei vaan voi mitään". Mitä tämä tarkoittaa? Eli jos otat rahat pois ja pilkot tupakat niin lapsi alkaa seuraavana aamuna taas vetää aamusavuja perheen parvekkeella? Tai kun sanot että nyt loppu tai soitat perhetyöntekijän, niin lapsi sanoo että ihanaa jutella jonkun aikuisen kanssa? Vähän nyt yritystä! Huutaminen ja riitely ei varmasti auta, teinin riitelyn taso on sen verran alhaista. Rajat ja niissä pysyminen toimii. Lapsi on sun huollettava, kaikki sen hyödykkeet tulee sulta viimeistään välillisesti.

Vierailija
46/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24: tsemppiä! Kuulostaa siltä että olet yrittänyt kovasti.

Näissä kritiikeissä varmasti tarkoitetaan vanhempia jotka eivät yritä, vaan antavat asian olla... Osa teineistä on niin hankalia, ettei mikään auta. Paitsi aika. Se auttaa yleensä aina. kunhan parhaansa mukaan pitää lapsen turvassa :)

Vierailija
47/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osa pystyi jopa täysin pokkana esittämään selvää kotiin mennessään.

Johtuu siitä että siinä pissiskaveriporukassa tietysti esitetään kännisempää kuin mitä oikeasti ollaan

Vierailija
48/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa tää on hauskaa luettavaa, sillä vanhempani olivat myös tota "eihän nyt meidän kympin oppilas" mieltä :D Minä rellestin 13-15 vuotiaan jatkuvasti ja vanhempani luulivat, etten ole koskaan nähnytkään alkoholia. (En tosin ole koskaan edes maistanut tupakkaa/kokeillut huumeita) Koulussa vetelin lukion loppuun asti kiitettäviä ja erinomaisia ja urheilun sm-tasolla. 18- vuotta täytettyäni olen käynyt baarissa kerran ja juonut alkoholia pari kertaa. Olen mielestäni fiksu nuori nainen, eikä tuo rellestys ollut pahasta. Kuuluu kai nuoruuteen, riippuen toki ihmisestä... En kadu mitään ja olen iloinen, että tuki koettua ne kaikki kotibileet, joiden paikalle baareissa pyöriminen on astunut. (En pidä baareista) :)

T.21-vuotias

Vierailija
49/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta tulossa tuo ikä, mutta itse kyllä "ryyppäsin" aikoinaan, noin joka toinen perjantai 2-5 siideriä tai keskikaljaa. 20-vuotiaana lopetin jo biletykset enkä käynyt opiskelijariennoissa juurikaan.  Joskus juon saunaoluen tai lasillisen viiniä ruuan kanssa. kännissä en ole ollut yli kymmeneen vuoteen, ikä nyt 35.

Ristiriitaiset tunteet siitä, miten suhtaudun omiin lapsiin muutaman vuoden päästä näissä asioissa, kun tavallaan se on "väärin" mutta toisaalta muistan oman teini-iän mahtavana aikana. Ja juuri ne pari siideriä pe-illalla repussa oli todella huumaavaa ja jännittävää, niitä suunniteltiin aina kauan ja hartaasti ja salailtiin vanhemmilta jne... 

Vierailija
50/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teini uhkaa vanhempia polttamalla päin naamaa, niin minä sanoisin että kaikki rahat pois, tehän ne tupakat ja kaljat sekä vaatteet hänelle maksatte. Voi myös suoraan sanoa että aijot pyytää apua ulkopuolisilta, sosiaaliviranomaisilta. Kyllä se teiniä säikäyttää vaikka ei sitä ulospäin näyttäisikään. Ruokaa on turha odottaa valmiina pöytään, tästä lähtien saa ruoat tehdä itse siitä mitä kaapissa on. Kyllä siinä teini nöyrtyy kun passaaminen loppuu. 

Ja kirjoitan tämän kokemuksella sillä itsekin olin aika hankala tapaus teininä. Kukaan ei laittanut rajoja, ja juuri niitä olisin tarvinnut. TUntui ettei ketään kiinostanut mitä tein.

Vierailija
51/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ryyppää, eikä polta. Tupakkaa on kokeillut, mutta totesi sitten, että hönttiähän siitä olisi tapa tehdä. Rahat ei riitä ja haisis pahalta.

Ei ole pyytänyt hakemaan vielä mitään, mutta olen sanonut, että jos tekee mieli testailla, niin sitten kotona. Kylille ei lähde höntteilemään.

Meillä noi ovat jengillä viikonloppuisin paljon, yleensä pelaavat lautapelejä välillä pleikkaa.

Vierailija
52/52 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa iässä touhusin, temmelsin ja satunnaisesti dokasin. Eli olin jatkuvasti pois kotona, kaverilla yötä jne. Ei vanhemmat mitään tienneet, miten olisi voineetkaan. Olinhan järkevä tyttö.

Nyt omat teinit viihtyy himassa. Ne on aina täällä! Tyyliin käyvät koulussa ja harrastuksissa. Kaverit kerääntyy meille, eikä hölmöille.

Meillä on toimisto himassa, että tyyliin jompikumpi aikuisista on myös jatkuvasti kotona. 

Siitä tiedetään, ettei noi ryyppää ja polta.