Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bruttotulot 2100 plus 400 euroa lapsilisät 2 aikuista ja 4 lasta ASIALLISET SÄÄSTÖVINKIT!

Vierailija

Eli kusessa ollaan..mistään ei apua saa koska asutaan omakotitalossa ja miehen nettotulot menee kaikista rajoista ylitte.Ruokaan ja bensaan menee tonni kuussa ja lainoihin toinen..jää siis satanen käteen..
Siinä teille asiallisuutta nyky suomesta!

Kommentit (12)

Vierailija

No mistä ne miehen nettotulot menee yli, jos teillä yhteensä on brutto 2100.. häh, en ymmärtänyt ja on kyllä tosi pienet palkat teillä, jos kahdella aikuisella jää käteen 2100 egeä. Mitä mies saa nettona ja mitä itse saat, lähdetään siitä, mistä voisi tuloja saada lisää

Vierailija

Nää on näitä perheitä joissa ei edes tiedetä mikä on netto ja mikä on brutto ni voiko olettaa et hanskaavat elämänsä saati talousasiat?? Ja juurikin aina tällaisilla on niitä lapsia kaikkein eniten....hmm.....

Vierailija

Onpa yllätys, että täällä ahdingossa olevat ihmiset saavat osakseen vain haukkuja ja ivaa. Pysykää poissa, hyeenat, jos teillä ei ole mitään hyvää sanottavaa!

Aloittajalle: Oletan, että miehesi on töissä ja sinä olet kotiäiti? Jos et saa äitiyspäivärahaa, lapsetkin ovat luultavasti jo vähän vanhempia? Minun vinkkini sinulle näin alkuun:
A) Etsi töitä tai B) Myykää omakotitalo ja muuttakaa vuokralle hyvien julkisten yhteyksien päähän. Onnistuisiko?

Vierailija

Kerrohan vähän faktoja, niin on helpompi auttaa. Oletteko töissä, mikä muuten tilanne? Asutteko Pk-seudulla, kaupungissa, maalla vai millaisella alueella? Minkä ikäisiä lapsia? Oletteko hakeneet jotain tukia ja onko ihan varma ettette niitä saa?

Vierailija

Myykää auto.
Kyllä bussilla kulkee täällä lapsiperheetkin. Niin minäkin, vaikka bruttotulomme on yli 10 000€ /kk ja lapsia vain 1.

Vierailija

Vaikea antaa säästövinkkejä kuin ei tiedä teidän menoja. Jos nuo on teidän ainoat menot niin ruokalaskua pienemmäksi. Muutto halvempaan/vuokralle, jolloin saatte asumistukea.

Vierailija

Lainakulut kuulostaa tosi isoilta. Neuvotelkaa pankin kanssa kuukausierä pienemmäksi?

Mitkäs sinun tulot on, on sullakin oikeus ainakin työttömyysrahaan, jos et töissä ole.

Muuta en osaa neuvoa, kun tietoa annoit aika hintsusti.

Mutta luulen että toimeentulotuen rajat kyllä ylittyy kun neljä lasta kuitenkin on: saisitte ehkä sieltä jotain?

Vierailija

Miksi syötte tonnilla kuussa? Itse söisin useamman vuoden tuolla rahalla... Jättäkää nyt ensimmäiseksi ostamatta kaikki mikä ei ole ruokaa. Ruokaa ovat: perunat, kasvikset, makaronituotteet, liha. Ruokaa eivät ole esim. vanukkaat, rahkat, pizzat, sipsit, jäätelöt, karkit, alkoholi, muut juomat jne. Ostatte varmasti halvinta juustoa, ja sitä laitetaan tasan 1 viipale leivän päälle?

Et voi kyllä valittaa tilanteesta sinänsä, itse en tule ikinä saamaan omakotitaloa. Ei ole varaa edes omaan yksiöön. Eikä lapsiin. Eikä autoon. Joten ette ole köyhiä ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Myykää auto.
Kyllä bussilla kulkee täällä lapsiperheetkin. Niin minäkin, vaikka bruttotulomme on yli 10 000€ /kk ja lapsia vain 1.

En ole ap, mutta tässä pieni newsflash tälle vastaajalle: busseja ei todellakaan kulje joka puolella maata. Meiltä on bussiyhteys ainoastaan lähimmälle pienelle kirkonkylälle kerran päivässä lasten koulukyydin lomassa. Sillä ei pitkälle pötkitä, joten on alueita joissa oma auto on pakollinen. Ja kaikki ei voi muuttaa sinne palveluiden kylkeen tuosta vaan, jos omistaa jotain maaseudulla. Entinen omaisuus pitäisi myydä kuluja viemästä, mutta ei ne nyt kaupaksi mene.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat