Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isojalkainen nainen

Vierailija

Mulla on isot jalat vaikka muuten olen keskimittainen. Kengänkoko 40-41 on aivan helvetinmoinen trauman aihe, murrosiässä sain sukulaisilta kuulla kuittailua koko ajan.

En edes yritä peittää/häivyttää jalkani kokoa esim siroilla korkkareilla vaan eilen viimeksi ostin Primebootsit joita käytän kapealahkeisten housujen kanssa.

Onko muilla samanlaisia ongelmia?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Minulla oli nuorena koko 37 ja nyt, 10 vuosia myöhemmin, koko 40 :(

Toivottavasti sinun jalkasi pysyvät kuosissaan :D

Vierailija

Hyvin vaaleita sandaaleita/ korkkareita en käytä (esim valkoiset sandaalit saa jalan näyttämään valtavalta) mutta muuten en anna jalan koon häiritä. Sandaalit, korkkarit, kaikki menee, kunhan vaan löytää kokoja. Mun kengännumero on 41, kaverilla on 42, hänellä vielä vaikeampaa. Mä oon suht normimittainen , 173cm, joten ei se jalka mitenkään esiin sieltä ponnahda.

Vierailija

Mulla on 42 ja tosi vaikeaa löytää mukavia kenkiä. Onneksi nykyään on jo niin paljon itseluottamusta ja ikää, että mukavuus ajaa kauneuden edelle ihan heittämällä.

Vierailija

No jo on ongelmat! :D
Mulla on 42, ei mikään ongelma.
Tiedän naisen kenellä on 44
Keksi nyt joku oikee itkun aihe.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaaleita sandaaleita/ korkkareita en käytä (esim valkoiset sandaalit saa jalan näyttämään valtavalta) mutta muuten en anna jalan koon häiritä. Sandaalit, korkkarit, kaikki menee, kunhan vaan löytää kokoja. Mun kengännumero on 41, kaverilla on 42, hänellä vielä vaikeampaa. Mä oon suht normimittainen , 173cm, joten ei se jalka mitenkään esiin sieltä ponnahda.

Mä olen 165cm ja mun jalka kyllä pompsahtaa esiin =) tai sitten mä vaan kuvittelen että ihmiset kiinniittää tälläisiin asioihin huomiota. Suurinta osaa varmaan evvk.

Kyllä mä ihan hyvin kenkiä löydän vain jotkut kapeat italialaiset voi unohtaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No jo on ongelmat! :D
Mulla on 42, ei mikään ongelma.
Tiedän naisen kenellä on 44
Keksi nyt joku oikee itkun aihe.

Ihan oikeesti mä niin inhoan sun kaltaistasi ihmistyyppiä.

Määrittele nyt vielä mikä on mielestäsi "oikee" itkun aihe.

Vierailija

Sinulla on kyllä törkeitä sukulaisia! Nykylasten jalat ovat paljon isompia kuin ennen, siis keskimäärin. Vielä alle 10 vuotta sitten kauppojen lastenkoot päättyivät kokoon 34 tai 35, ja aikuisten alkoivat koosta 37. Aikuisten lesti on lapsille kuitenkin liian leveä. Onneksi nyt lastenkoot ovat 40:een asti.

Oma kokoni 41 ja pärjään hyvin, mutta jo kokoa 42 on tosi vähän naisille tarjolla. Koon takia en jätä mitään hankkimatta, että näytyäisi liian isolta. Esim. UGGit ovat aika muhkeat:)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vaikka syöpä.

Just niin. Syöpäsairailla onkin erioikeus vähätellä kaikkien muiden ongelmat ja traumat turhiksi.

Vierailija

Suurimmalla osalla korkeimmin palkatuista huippumalleista on kengänkoko about 41.

(Mieti vaikka jotain Jerry Hallia, )  ei pitkällä naisella voi olla mitään barbikenkiä.

Jos kengänkoko haittaa sinua syystä, että olet lyhyt mutta jalat isot kuin lapiot, niin yleisin niksi siihen on se, että käytät kenkiä jossa on jonkin verran korkoa ja kantaa, eli kengän lesti ja malli tuo sinulle lisäpituutta (+ musta väri kengissä, vältä valkoista tai nudea).

Vierailija

Mulla taas pituutta 180cm ja kengät mallista ja merkistä riippuen 39-41. Näyttää vähän hassulta, kun jalat on vähän pienet pituuteen nähden. Mummakin totes kesällä, että onpa sulla säälittävän kokoset jalat pituuteen nähden. :D

Vierailija

Mä itse oon isojalkainen nainen. Nykyään näin nelikymppisenä oon asian kanssa jo sujut, mutta nuorempana ahdisti jalan koko.

Kengän koko siis mallista ja valmistajasta riippuen 43,5-45. Pituutta mulla on 175cm.

Käytän paljon erilaisia korkokenkiä ja saapikkaita. Helsingissä on pari liikettä, josta kenkiä löytyy. Tulee yleensä pari kertaa vuodessa hankittua 4-6 kengät. Yleensä merkkeinä on joita itse hankin ovat Gabor ja Högl.

Vierailija

Olisin onnellinen jos jalkani mahtuisivat 41-42 numeroisiin kenkiin.

Mun kengän koko on 44, arvaa onko vaikeaa löytää kivoja kenkiä!!

T.176cm nainen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No vaikka syöpä.

Ja mitään muutako ei saisi itkeä? :D

Mä olisin sulle varmaan kauhistus, kun herkkänä liikutun vaikka mistä ja itken ilostakin! :D

Ala-asteella kiusasivat, että "itkaise nyt vähän".
NIIN ITKAISENKIN! :)
Nykyään, kun olen ymmärtänyt, että olen vain herkkis, en huono! :)

Eikä herkkä ole suinkaan sama kuin heikko. ;)

Vierailija

Täällä kans yksi isojalkainen. Koko noin 42-43. Kyllä on vaikea löytää mieleisiä kenkiä, voin vaan kuvitella sen tuskan siinä hommassa mitä vielä isompi jalkaisilla on!

Alan olla jo ihan sinut näitten kanoottien kanssa :D valkoisia kenkiä vältän, koska ne jotenkin saa nämä näyttämään entistä isommilta. Nuorempana yksi poika mun luokalta sanoi minusta että tuo ois hyvännäköinen jos sillä ois pienempi jalka. Joo, kiitos kiitos :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat