Pankkilaina ja asiakaspalvelu

Vierailija

Kilpailutin ensimmäisen kerran elämässäni pienen asuntolainan ja yllätyin pankkien kirjavista tarjouksista ja valtavasta erosta asiakaspalvelussa. Lainan ottaminen on myös varsin tunteikas asia. Olen tavallinen asiakas, keskituloinen opintolainalla.

- Oma pankkini antoi surkeimman tarjouksen yli 3 viikkoa hakemuksen jättöpäivästä vaikka muilta pankeilta onnistui yhteydenotto parin päivän sisällä ja tarjous tuli heti neuvottelujen jälkeen. Saadakseni tarjouksen omasta pankistani myyjä kiusasi minua kolme kertaa neuvottelun aikana perhemuodosta ja muuttajista (olen siis eroamassa ja ensimmäisellä kysymyksellä sanoin muuttavani yksin). Myyjä selitti pitkät pätkät maksullisista lisäpalveluista ja koroista vaikka olin jo kertonut mitä haluan ja pyysin kirjallisen tarjouksen pikaisesti. Puhelinpalvelussa jopa ehdottivat joustoluottoa asuntolainaksi (en ihan niin tyhmä taida olla, eikä joustoluoton määrä olisi edes riittänyt).

- Yhden pankin myyjä oli todella ärsyttävä puhelimessa ja oli kiinnostunut ensisijaisesti muiden pankkien marginaaleista. En edes pyytänyt kirjallista tarjousta.

- Yhdestä pankista ei koskaan kuulunut mitään. Eivät tainneet tarvita lisäasiakkaita.

- Neljältä pankilta sain nopeaa ja asiallista palvelua, mutta tarjouksissa oli eroja ja näistä valitsin edullisimman.

Kommentit (1)

Vierailija

Itse lopulta pari kuukautta sitten päädyin ottamaan omasta pankista, mutta marginaali tippui aika paljon ensiksi tarjotusta, kun hieman kilpailutti. OP, DB ja Nordea tarjosivat varsin nopeasti tarjousta, Hypolta ei pystynyt ottamaan ASP-lainana (vastasivat nopeasti), S-Pankista tuli hieman myöhemmin (n. viikko) ja Säästöpankista eivät olleet ollenkaan yhteydessä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat