Mikä oli ruotsinnumerosi amk:ssa?

Vierailija

Suullinen/kirjallinen ruotsi? Miltä ammattikorkean alalta? Tympäsee niin rutosti, että muuten on viitosia enimmäkseen amk-todistus, mutta sitten siellä on virkamiesruotsista tyydyttävä suullisesta että kirjallisesta. Tuntuu, että ruotsi on häpeäpilkku koko todistuksessa ja pilaa sen. Sieltä pomppaa heti työntantajan silmiin surkea suoritus. Uusintayritys ei yhtään nimittäin parantanut numeroa.

Kommentit (14)

Vierailija

Kolmonen suullisesta että kirjallisesta ruotsista. Kyllä on pettynyt olo itteensä! Muuten hyvä todistus. Onko muilla vastaavanlaisia tuntemuksia? Toki vielä voisi parantaa kielitaitoaan ja hankkia erikseen kielitodistuksen, omassa työpaikassa kun vaaditaan kielitodistusta ja ei saa vakipaikkaa ellei ole hyvät taidot ruotsista. On muutamia tosi hyviä työntekijöitä jotka on vuosikausia olleet pelkkinä sijaisina, kun eivät voi saada vakipaikkaa juurikin kielitodistuksen vuoksi. Heidän kielitaiton on muuten hyvällä tasolla ja pärjäävät sillä, mutta mitä lukee paperilla on sitten eri asia.

Vierailija

Tradenomi monimuoto-opiskelusta vm. 2002. Ja kun oli pohjatutkintona yo-merkonomi niin tehtiin vaan joku kielitesti ja en käynyt kuin pakollisen ruotsin kurssin... Vitosen sain molemmista.  Ruotsi aina ollut hyvä, niinkuin enkkukin.

Vierailija

4, insinööripuolelta. Vitonen jäi kun vahingossa pistin yhteen kuullunymmärtämiseen numerot 6 ja 7 väärinpäin. Ihan siis huolimattomuusvirhe tuli ja kahdesta pisteestä oli kokeiden keskiarvo kiinni. Ymmärrän kirjoitettua ruotsia hyvin, mutta oma sanavarasto on onneton, jos pitää puhua ex-tempore. 

Vierailija

Ykkönen kummastakin. Ikinä en ole muuten työhaastattelussa todistuksia näytellyt tai kysellyt. Muutenkin on hyvä tiedostaa omat vahvuudet&heikkoudet. Olen itse esimiesasemassa enkä kyllä palkkaa kroonista suorittajaa, he vetävät itsensä piippuun eikä se ole ainakaan minun työryhmän tapa toimia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ykkönen kummastakin. Ikinä en ole muuten työhaastattelussa todistuksia näytellyt tai kysellyt. Muutenkin on hyvä tiedostaa omat vahvuudet&heikkoudet. Olen itse esimiesasemassa enkä kyllä palkkaa kroonista suorittajaa, he vetävät itsensä piippuun eikä se ole ainakaan minun työryhmän tapa toimia.

Hyvin sanottu! :)

t. krooninen suorittaja

Vierailija

Mulla oli 4 insinööripuolella eikä mun tarvinnut nähdä sen eteen vaivaa (yleinen taso oli sitten selvästi surkeampi, vitosia toikaan opettaja ei pahemmin jaellut). 

Ja ei ne niitä todistuksia niin tarkkaan työhaastatteluissa syynää ja vaikka katsoisivatkin, niin totta kai ne sen tajuaa, ettei kukaan osaa 5:n arvoisesti kaikkea.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat