Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kutsuin kaverit dinnerille – cheeseplateen ei koskettu. Junttia?

Vierailija
23.11.2015 |

Kutsuin kahdeksan ystäväpariskuntaa dinnerille luokseni. Olin panostanut kattaukseen ja esillepanoon, sekä omaan päivänasuuni tietenkin. Pöydässä oli burgundynvärinen perintöpöytäliinani (joka on hands down upein pöytäliina mitä maa päällään kantaa), ihanaiset Iittalan astiani ja olin ostanut tätä tilaisuutta varten ihan over-the-top servettirenkaatkin! Asukseni olin valinnut taupen värisen cashmere-villapaitani ja washed denim-freddyt.

Dinneriä varten olin brainstormannut päiviä, ja päädyinkin tekemään lamb chopseja ja valkosipuliperunoita. Olisin halunnut vielä broccolia ja zucchinia, mutta ei kaupassa ollut. YOU WISH. Jälkkäriksi laitoin cake popseja ja cheeseplaten.

Ilta oli nauravainen ja ystäviä oli ihana nähdä pitkästä aikaa (rakastan heitä hands down kuuhun ja takas!), mutta cheeseplateen ei kukaan koskenut. Mikä vikana? Minussa vai frendeissä? Ovatko kaverini vain redneckejä Pohojammaalta vai what the actual fuck?

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittämällä paras juttu aikoihin.

Vierailija
42/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on aika monta kommentoijaa, jotka ei kyllä selvästi tiedä, mistä on kyse. No mut, eiköhän tilanne helpota, kun saa taas ripset kuosiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mungis :D

Vierailija
44/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keitä sä inviteerasit, jotain sun frendejä vai? Sori on tämä suomen sanasto jo vähän hakusessa, kun kävin viikonloppuna Londonissa... Mitä sä tarjosit lamb chopsien kanssa? Musta garlic potatoes on usein aika jees.

Vierailija
45/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut ku mulla on tommonen frendi. Se on sairaanhoitaja ja käy dinnereillä vain lääkäreiden kanssa. En jaksa edes suoltaa sitä tekstiä, mitä se FB suoltaa toisinaan.

sinänsä hauska juttu, että hän ei ole mikään sana nokkela ihminen, eikä oikeastaan edes puhu noin. Kirjoittaessaan vaan siitä tulee joku muu ja niin pirun hienoa finglishinsä kanssa.

AP hieno suoritus! Nauratti 5/5

Vierailija
46/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hei, oot lovely! ♡

47/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuin kahdeksan ystäväpariskuntaa dinnerille luokseni. Olin panostanut kattaukseen ja esillepanoon, sekä omaan päivänasuuni tietenkin. Pöydässä oli burgundynvärinen perintöpöytäliinani (joka on hands down upein pöytäliina mitä maa päällään kantaa), ihanaiset Iittalan astiani ja olin ostanut tätä tilaisuutta varten ihan over-the-top servettirenkaatkin! Asukseni olin valinnut taupen värisen cashmere-villapaitani ja washed denim-freddyt.

Dinneriä varten olin brainstormannut päiviä, ja päädyinkin tekemään lamb chopseja ja valkosipuliperunoita. Olisin halunnut vielä broccolia ja zucchinia, mutta ei kaupassa ollut. YOU WISH. Jälkkäriksi laitoin cake popseja ja cheeseplaten.

Ilta oli nauravainen ja ystäviä oli ihana nähdä pitkästä aikaa (rakastan heitä hands down kuuhun ja takas!), mutta cheeseplateen ei kukaan koskenut. Mikä vikana? Minussa vai frendeissä? Ovatko kaverini vain redneckejä Pohojammaalta vai what the actual fuck?

Hei, sun english on tosi ihquu, mutta pari neuvoa antaisin vastaisuuden varalle ihan suomen kielellä, mikäli sopii. Olet selvästi panostanut vääriin asioihin, eli ruokapöydän ja itsesi ulkoiseen olemukseen enemmän kuin aterian maittavuuteen.

Joten seuraavaksi kun kutsut kaverisi syömään, muista hankkia aterian raaka-aineet jostain paremmasta paikasta kuin paikalliselta huoltamolta. Ihan normaalista ruokakaupasta kyllä löytää sekä parsakaalia että kesäkurpitsaa, joten olet selvästi downgreidannut ruokahankintojen suhteen aika roimasti. Ystäväsi tulivat luoksesi varmaan syömään, eivät ihailemaan päivän asuasi taikka pöytäliinaa. Juustotarjottimellekin saisit monipuolisemman ja laadukkaamman juustovalikoiman paremmasta ruokakaupasta, sellaisesta jonka valikoimiin myös se parsakaali ja kesäkurpitsa kuuluu :)

Jos aikasi on kortilla, niin panosta ruuan laatuun mieluummin kuin uusiin vaatteisiin ja servettirenkaisiin. Laadukasta ruokaa, myös parsakaalia ja kesäkurpitsaa olisit varmasti löytänyt jopa samasta paikasta kuin ne Iittalan servettirenkaatkin ;)

Toivottavasti ystäväsi kuitenkin nauttivat illastaan. Uskoisin niin, mikäli he normaaleja redneckejä Pohjanmaalta ovat. Vähän "hienommat" ihmiset saattaisivat olla nyrpeinä heikkolaatuisen aterian tähden.

Vierailija
48/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan taidokasta ja sivistystä henkivää kirjoitustyyliäsi!

Mitä cheese sillä platella oli? Maybe ystäväsi eivät like kyseiset juusto?

Vierailija
49/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs juustoja sillä cheeseplatella oli? Ettei vain Valion kumijuustoja?

Vierailija
50/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne muut vieraat ajatteli, että se yksi ystäväpariskunta tuo taas sen pommin teille yökylään. Eivät halunneet ottaa riskinä näinä epävarmuuden aikoina ja siksi jättivät cheeseplaten herkut syömättä, ettei hajupommi aktualisoidu.

Vierailija
51/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

cheeseplateen ei kukaan koskenut. Mikä vikana?

Unohdit varmaan tägin #yummyformytummy.

Vierailija
52/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon asunut Lontoossa vuoden aikoinani :) Siksi ehkä käytän paljon sanoja englannista.

Yeah mä also olin Briteis viikon & forgotoin how to sä puhut suomee.

Vierailija
53/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksinkertaista porukkaa täällä jos aloitus oli muka hauska.

Vierailija
54/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu, jotain cheddariako se lautanen tarjosi? Olisit tarjonnut Une Assortment du Fromagen niin olisi voinut kelvatakin. Plateu du Fromagekin menis. Muttei mikään mäkkijuustoista koottu cheeseplate!!!

Vierailija
55/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kaverit oli juntteja. Olisit kutsunut frendisi.

Vierailija
56/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

53, sä et vaan nyt tiedä mistä siinä oikeasti oli kyse.

Vierailija
57/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää ulalla olevat kommentoijat tekee mut siunatun nauravaiseksi!

Vierailija
58/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tunnen Iberian niemimaan ruokakulttuurin kieltä kolmen Espanjassa vietetyn vuoden ajalta, mutta mitä järkeä mun olis sillä täällä snobbailla,kun sitä täällä ihmiset niin vähän tuntisivat, tai edes tunnistaisivat.

Itse osaan ja tunnen kyllä kaikki yleisimmät sikäläiset ravintoloiden ruokalistojen vakioherkut ja markkinoiden arkipäiväiset tuotteet, tuotenimet .

Vierailija
59/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varmaan floristi, nudisti, sadisti jne syömässä. Väärät safkat, you know!

Vierailija
60/107 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. Tekstasin siellä ravintoloille katumainosia ja ruokalistoja.Oli silloin  Barcelonassa