Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä, jos seksi loppuu kokonaan avioliitossa?

Vierailija

En vain halua. En pidä alastomasta vartalostani enää yhtään. En saa seksistä sellaista mielihyvää, että jaksaisin nipistää yöunistani ja valvoa, kunnes lapset ovat nukahtaneet. 

Olisi inhottavaa vaan "antaa", jos ei halua. 

Onko seksittömiä avioliittoja olemassa?

Sivut

Kommentit (105)

Vierailija

Joo, on. Mies tosta vaan päätti molempien puolesta, ettei seksiä ole. Kun olen kysynyt asiasta, hänen mielestään seksi ei kuulu parisuhteeseen. En sitten tiedä, että minne se kuuluu.

Vierailija

No meillä ei seksiä ole ollut pian vuoteen. Avioliitto on hajoamisen partaalla. Minä en todellakaan aio tuhlata elämääni seksittömässä liitossa. En usko, että olen yksin tällaisten ajatusten kanssa.

N30

Vierailija

No uskon, että suurimmassa osassa liittoja jossain vaiheessa tulee tuollaisia kausia.
Niistä pitäisi selviytyä, mutta jos tilanne on se, että tietää ettei tule haluamaan seksiä enää "koskaan", kannattaisi kertoa puolisolle se rehellisesti ja antaa hänen päättää mitä tekee asian kanssa.

Vierailija

Joitain vuosia sitten päätin että en enää hajoita mielenterveyttäni torjumisilla, joten meillä on seksiä silloin kun vaimo haluaa. Meillä ei enää ole seksiä.

Vierailija

Meillä oli seksitöntä aikaa monta monituista vuotta. Ihan samoista syistä kuin ap:lla. Ihme, kun ei mies lähtenyt vieraisiin.

No, nyt on sitten taas sitä harrastettu, mutta vain kaksi kertaa sen tauon jälkeen ja mua ei edelleenkään kiinnosta yhtään. Saa nähdä alkaako taas pitkä tauko...

Vierailija

Minun tapauksessani kyseeseen tulisi lähinnä suhteen avaaminen joiltakin osin tai viime kädessä ero. Seksitön loppuelämä ei ole minulle vaihtoehto.

Vierailija

Meillä auttoi se, että päätin vaan mielessäni että annan seksille mahdollisuuden :D Aloin tykkäämään taas seksistä ja ITSE näkemään vaivaa sen eteen. Nykyään seksiä monta kertaa viikossa, yleensä kun lapset nukkuu.

Vierailija

On itsestäänselvää, ettei sun ap tartte harrastaa seksiä, eikä "antaa" velvollisuudesta. Tuollainen vaan tuhoaa seksuaalisuuden loputkin rippeet.

Itse kuitenkin näen, että avioliitto on seksuaalinen suhde. Joskus voi käydä niin, että on kausi, jolloin seksiä ei ole. Esim vuosi tai pari. Sitten toisaalta sitä voi olla hyvinkin usein. Joskus puoliso sairastuu ja seksi loppuu siihen. Näillehän ei mitään voi.

Itse antaisin sen neuvon, että kannattaa kuitenkin yrittää vielä saada seksielämään eloa. Avioliittokin virkistyy, kun puolisot jakavat läheisyyttä keskenään. Kuulostaa siltä, että olet ylikuormittunut. Seksin ei pitäisi yöunia viedä, eikä sen pitäisi olla mitkään "äkkiä pois alta-juttu". Pystyisitkö arkea helpottmaan mitenkään, jotta saisit voimavaroja? Ja olisiko sulla mahdollisuus keskustella jonkun kanssa tuosta kehonkuvasta? Miehen kanssa nyt on alkujaan hyvä keskustella asia halki ja sanoa, että etsitään tähän ratkaisua. Miehen pitää kärsivällisesti myös odottaa, että ongelma ratkaistaan.

kksjkdrte

Meillä on ollut liki 10v aikaa jolloin pääasiallisesti kokee vain torjutuksi tulemista. Vastuu yksin minulla. Jos olen sitä, tätä tai tuota niin sitten minulla olisi kuulemma mahdollisuus. Toinen ei kuulemma vain tarvi, mutta silti pitää kun kun häntä kehutaan muiden toimesta.

Harmihan tässä on se, että tapasin vajaa 10v sitten tosin kivan naisen, jonka kanssa en alkanut mihinkään vaikka vetoa oli. Halusin olla lojaali. Nyt se seksittömyys on viemässä kohti eroa.

Eli jos seksi loppuu niin loppuu kyllä suhdekin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat