Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynekologilla harjoittelija

ahdistunut
22.11.2015 |

Haluaisin tietää, onko jollekkin muulle käynyt niin, että menee gynen vastaanotolle ja naislääkärin mukana onkin mies kandi? Tämä tapahtui nuortenneuvonnassa ja vaikka erikseen olin naislääkäriä pyytänyt, ja siellä todettu että aina sellainen on, niin ilman mitään luvan kysymistä seurasi tämä muutaman vuoden minua vanhempi mies/poika tutkimusta. Olin jo alusta asti niin jännittynyt tilanteensta, koska vihaan gynekologi käyntejä, etten saanut suutani avatuksi ja pyytänyt poikaa lähtemään :( Jälkeenpäin se on harmittanut... Mielestäni vain todella omituista, ettei kysytä onko ok, että myös hän on seuraamassa tilannetta. Todettiin vain, että näin on. Jälkeenpäin tuntui todella pahalta, että jokin tuntematon mies, joka vielä ei ole edes lääkäri tutki värkkejäni.. Miesgynen pystyisin vielä sulattamaan, sillä sellaiselle tuommoinen olisi ihan arkipäivää, mut kandi jäi vaivaamaan mieltäni. En edes tiedä opiskeliko hän gynekologiksi.. Osaatteko te sanoa tuleeko gynen vastaanotolle muita opiskelijoita kuin niitä, ketkä haluavat gynekologeiksi? Helpottaisi tieto, että se olisi hänen uravalintansa, eikä vain mikätahansa lääkäriopiskelija katsomassa 19 vuotiaan intiimejä juttuja. Voi olla, että ylireagoin,mutta niinkuin aiemmin jo kerroin niin gynekologin käynnit ahdistavat niin suunnattomasti ja vain se asia että nainen on tutkimassa helpottaa sitä.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä naisia vaivaa että se naisgyne  voi olla lesbo  / bi ?

Kuka normaali nainen haluaa tuijottaa / tonkia  naisten värkkejä työkseen ?

Niin, normaali nainenhan ei ole niin rahanahne, että rupeaisi gynekologin sangen hyvin palkattuun hommaan. Mieheltä sen vielä ymmärtää.

Vierailija
42/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitäääähh? Kuinka moni gyne esittelee itsensä potilaalle: "Hei. Olen Kaija Gynekologi ja olen lesbo/bi/hetero"? Ja että "Haittaako jos meillä on mukana lääketieteen kandidaatti Pasi Perverssi mukana?"

Kaipa aika monikin naislääkäri haluaa erikoistua naistentauteihin ja synnytyksiin. Mulla kaikki gynet ovat olleet naistentautien polilla naisia.

Ihan yksi ja sama, onko gyne lesbo/homo/bi/hetero. Ei sinne vastaanotolle seksiä mennä harrastamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tästä keskustelusta sain vihdoin motivaatiota varata itselleni gyne ajan, pakko käydä joka tapauksessa että saan jatkaa pillereiden syöntiä. Jännittää ihan hitosti ja varmasti käsken ylimääräiset ulos jos niitä sattuu siellä olemaan.

Vierailija
44/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että onpas tytöillä neuroottinen suhde omaan pyhimpäänsä, huh huh. Mutta tämäkin on varmaan miesten vika.

Vierailija
45/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi muuta sanoa kuin että onpas tytöillä neuroottinen suhde omaan pyhimpäänsä, huh huh. Mutta tämäkin on varmaan miesten vika.

Mun mielestä on vaan normaalia ettei sitä lettua levitellä joka toiselle vastaantulijalle.

Vierailija
46/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä teidän tortussa on niin ihmeellistä, että jaksatte näitä gynejuttuja jauhaa aivan jatkuvasti. Ei pysty ymmärtämään.

Mikä siinä on niin ihmeellistä sinulle, että jaksat tulla lukemaan?

Vierailija
47/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väkisinkin tulee mieleen, miten henkilö selviää elämän todellisista vastoinkäymisistä, jos tuollainen aiheuttaa ahdistusta.

Vierailija
48/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Olennaista on, että naispuolisilla gyneillä on itsellään samanlaiset värkit ja he tajuavat naista paremmin.

Miehet gynekologeina tutkivat asiaa, jota eivät koskaan itse koe eli naisena olemista. Kaikki tieto tulee kirjoista ja muiden kokemusten kautta.

Vierailija
49/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen menossa ekaa kertaa gynelle ja lähes itku tulee kun ajattelen edes asiaa, ahdistaa niin paljon. Sain onneksi naisgynen. Ihan varmasti potkin opiskelijat pihalle, en kaipaa yhtään enempää ihmisiä sinne mun toosaa katsomaan kun en itsekään haluaisi olla siellä. Katotaan miten se eka käynti menee ja myöhemmin voin ehkä päästää ne mahdolliset opiskelijat seuraamaan. Jostain kumman syystä ajatus synnytyksestä ei ahdista ja sinne päästäisin opiskelijan ihan mielelläni..

Vierailija
50/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän näiden kandien saada perehtyä. Ei se lääkärintaito ole myötäsyntyistä. Yhdenkään potilaan piirakka ei tee lääkäreihin mitään vaikutusta, paitsi lääketieteellisessä mielessä. turhaan kuvittelette.

Valitettavasti tuo ei pidä paikkaansa. Veljeni on lääkäri, ja muistan hyvin, miten hän kuvaili omia ja miespuolisten opiskelukavereidensa tuntoja ekoista gynetutkimuskäynneistään. Tyttöparat!

Ikinä en sen jälkeen ole suostunut menemään miesgynelle. Ihan sama, mitä lässytätte muka ammattilaisuudesta. Tiedän liikaa lääkäreistä ja lääkäreitä, jotka eivät suinkaan ole mielessään asiallisia. Empatiakyky ja hienotunteisuus ei ole päivänselvä asia. Lääkärihuumori on myös välillä tosi roisia, ja näin varsinkin miesten kesken.

Vierailija
51/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä oli yliopistollinen sairaala, oletusarvona on, että toimenpidettä voi olla seuraamassa opiskelijoita/kandeja/erikoistuvia ilman että erikseen kysellään. Siitä on yleensä lappujakin joka paikassa. Voit aina kieltää seuraajien läsnäolon, mutta se vaatisi tietysti sen että saat suusi avattua. Eli ei tuossa mitään kohtuutonta ollut.

Vierailija
52/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs saisiko tällainen harrastelijagynegologi hiukan katsastaa? Lupaan olla hellä. 

Vierailija
53/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan hyvä, että oletus on se, että opiskelija saa seurata. Aina sen saa sieltä häädettyä ku vaan avaa suunsa ja sanoo ettei halua ylimääräisiä paikalle. Missä ne muuten oppii? Ei paljoo uusia gynejä valmistu jos kaikki ujostelee ja kieltää aina harjottelijaa seuraamasta.

Vierailija
54/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas järkytyin kun kerran sosiaalityöntekijän tapaamisella paikalla oli myös kaksi sosiaalityön opiskelijaa. Vaikka minulta kysyttiin, saavatko olla paikalla, en uskaltanut niitä pois ajaakaan, vaikka olisn ne pois halunnut. Vaikea sitä on puhua asioistaan opiskelijoiden kuullen kun se on vaikeaa jo pelkälle sosiaalityöntekijällekin.

Niin, ja tuosta gynekologiasiasta. Vain heteronainen sopii gynekologiksi. Muissa erikoistumisalueissa lääkärin seksuaalisella suuntautumisella ei liene niin väliä, paitsi nyt urologiassa ja osittain plastiikkakirurgiassa ja kyllä rintasyövän ja muita naisten sukupuolielimiä leikkaavan kirurginkin tulisi olla nainen. Mutta eikö urologi hoida myös naisia ? Olen nainen ja jos menen gynekologille, haluan asioida heteronaisen kanssa. Sama, jos joudun gynekologiseen toimenpiteeseen tai  rintakeikkaukseen. Muissa toimenpiteissä taitaa olla ihan sama.

Vierailija
55/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäähän näiden kandien saada perehtyä. Ei se lääkärintaito ole myötäsyntyistä. Yhdenkään potilaan piirakka ei tee lääkäreihin mitään vaikutusta, paitsi lääketieteellisessä mielessä. turhaan kuvittelette.

Valitettavasti tuo ei pidä paikkaansa. Veljeni on lääkäri, ja muistan hyvin, miten hän kuvaili omia ja miespuolisten opiskelukavereidensa tuntoja ekoista gynetutkimuskäynneistään. Tyttöparat!

Ikinä en sen jälkeen ole suostunut menemään miesgynelle. Ihan sama, mitä lässytätte muka ammattilaisuudesta. Tiedän liikaa lääkäreistä ja lääkäreitä, jotka eivät suinkaan ole mielessään asiallisia. Empatiakyky ja hienotunteisuus ei ole päivänselvä asia. Lääkärihuumori on myös välillä tosi roisia, ja näin varsinkin miesten kesken.

Nyt mua ahdistaa entistäkin enemmän muisto odotusajan loppuraskauden neuvolasta, jossa mieskandi teki tutkimuksen. :(

Vierailija
56/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa yhtään. Olennaista on, että naispuolisilla gyneillä on itsellään samanlaiset värkit ja he tajuavat naista paremmin.

Miehet gynekologeina tutkivat asiaa, jota eivät koskaan itse koe eli naisena olemista. Kaikki tieto tulee kirjoista ja muiden kokemusten kautta.

Toivon aina miespuolista gyneä, jos mahdollista. Koska heillä EI ole kokemuspohjaa esim. kuukautiskivuista tai yhdyntäongelmista. Eivät edes kuvittele tietävänsä ja ottavat asiat tosissaan. Lisäbonuksena se, että ovat minun kokemukseni mukaan huomattavasti helläkätisempiä. Esim. lämmittävät kylmiä instrumentteja ennen sisään tunkemista huomattavasti naiskollegoitaa useammin. Kokemusta on kymmenistä naisista ja vielä useammasta miehestä.

Kandeja olen saanut mukaan rientoihin kolme kertaa. Eikä muuten ollut kertaakaan vain yksi. Ekalla kerralla paikslla oli 14 kandia. Vain katselivat. Toisella kerralla paikalla oli 5 kandia, joista kaksi tekivät sisätutkimusta. Kolmannella kerralla oli 3 kandia ja kaikki venyttelivät kohdunkaulaa ja hieroivat vauvan kalvoja. Kaikille piti neuvoa, että ronskimmat otteet, kun ei tuntunut samalta kuin lääkärin tekemänä.

Ehkä seuraavalla kerralla saan sitten vain yhden kandin opettelemaan:) Se on mulle ihan positiininen juttu, hyvä, että saavat harjotella.

N32v

Vierailija
57/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh, hän näki ruman pillusi ja sai pahoja traumoja :(

Vierailija
58/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon aina miespuolista gyneä, jos mahdollista. Koska heillä EI ole kokemuspohjaa esim. kuukautiskivuista tai yhdyntäongelmista. Eivät edes kuvittele tietävänsä ja ottavat asiat tosissaan. Lisäbonuksena se, että ovat minun kokemukseni mukaan huomattavasti helläkätisempiä. Esim. lämmittävät kylmiä instrumentteja ennen sisään tunkemista huomattavasti naiskollegoitaa useammin. Kokemusta on kymmenistä naisista ja vielä useammasta miehestä.

Kandeja olen saanut mukaan rientoihin kolme kertaa. Eikä muuten ollut kertaakaan vain yksi. Ekalla kerralla paikslla oli 14 kandia. Vain katselivat. Toisella kerralla paikalla oli 5 kandia, joista kaksi tekivät sisätutkimusta. Kolmannella kerralla oli 3 kandia ja kaikki venyttelivät kohdunkaulaa ja hieroivat vauvan kalvoja. Kaikille piti neuvoa, että ronskimmat otteet, kun ei tuntunut samalta kuin lääkärin tekemänä.

Ehkä seuraavalla kerralla saan sitten vain yhden kandin opettelemaan:) Se on mulle ihan positiininen juttu, hyvä, että saavat harjotella.

N32v

Sinä se taidat tykätä esitellä paikkojasi.

Vierailija
59/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N32v

Sinä se taidat tykätä esitellä paikkojasi.

Joo, tykkään. Mutta lääkärissä olen hoidattamassa terveyttäni, en "esittelemässä" paikkojani. Ja minulle on ihan sama mitä mieslekureiden mielessä liikkuu, kunhan ovat kohteliaita ja ammattitaitoisia. En ole mikään lasiprinsessa, joka ottaa itseensä kaikesta ja sirpaloituu pienestäkin pilkkeestä silmäkulmassa. Jos ongelma ratkeaa niin käynti on onnistunut.

Vierailija
60/75 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, hän näki ruman pillusi ja sai pahoja traumoja :(

Jos minulle eli raskaustyypille vastaat,niin kyllä varmaan. Tiesin, että mulla on suonikohju siellä, ja se oli yksi syy miksi en olisi halunnut kandeja paikalle, kun sitä etukäteen kysyttiin. Pitkän suostuttelun jälkeen lupasin, kun sanottiin, että on vain yksi kandi paikalla. Sitten olikin kolme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä