Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mun kropalle on tapahtunut? Tai sitten vaateteollisuudelle?

Vierailija

Olen aina käyttänyt M-koon paitoja, neuleita ym. yläosia. Nyt kuitenkin sopivin koko tuntuu olevan L. Ja viimeksi vaateostoksilla jouduin valitsemaan t-paidasta koon XL, minkä jälkeen ryntäsin vaa'alle toteamaan että ei, en ole lihonut (painoindeksi n. 21, minkä se on ollut niin kauan kuin muistan). Onko nyt jokin erityisen kittana muoti jolloin - kun pidän löysistä vaatteista - on ostettava isompia kokoja? Vai onko mulle tapahtunut jokin mystinen yläkropan turpoaminen?!

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sä oot lihonut, tunnusta se nyt vaan.

No höh, kun olisin lihomisen ihan valmis tunnustamaan. Siksi vaa'allekin nousin. Silloin juttu olisi ollut selvä, enkä olisi tosiaankaan jaksanut tänne avautua. Ap

Vierailija

Enää ei voi luottaa koko ilmoituksiin ,vaatteet tehdään milloin milläkin mitoituksella.

Itselläni on käytössä  vaatteita 38-46. Sama kengissä 40-43, seuraava koko on varmaan jo kanootti.

Vierailija

Olen huomannut saman. Olen pyöreä, mutta mittani ja kiloni ovat pysyneet samana viimeiset 10 vuotta. L-koon paita ei mene enää päälle vaikka ennen meni toisinaan jopa M. Lisäksi paidat kiristävät hartioista ja napit aukeavat tissien kohdalta, vaikka valitsisi 2 numeroa normaalia suuremman koon. Kinttanamuoti alkoi mielestäni tuossa vuosi-pari sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitenkä minä sitten BMI 21 käytän yläosista S-XS? 

Tykkäätkö löysistä vai enempi ihoa myötäilevistä vaatteista? Mä siis enemmän löysistä. Ja tietty tuo rintavarustuskin vaikuttaa, mikä vaatekoko istuu hyvin. Yritän siis sanoa että se sama BMI ei sinänsä merkitse juurikaan, vaan kropan muoto ja vaatemaku. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä minä sitten BMI 21 käytän yläosista S-XS? 

Tykkäätkö löysistä vai enempi ihoa myötäilevistä vaatteista? Mä siis enemmän löysistä. Ja tietty tuo rintavarustuskin vaikuttaa, mikä vaatekoko istuu hyvin. Yritän siis sanoa että se sama BMI ei sinänsä merkitse juurikaan, vaan kropan muoto ja vaatemaku. Ap

Molempia löytyy vaatekaapista. Tosiaan esimerkiksi pitkähihaisessa paidassa voivat muut osiot olla ihan OK jos ei ole etsimässä tiukkaa paitaa, mutta siltikin hartiat ovat sitten liian isot koossa M. Alaosissa S-M. 

Minun kokemukseni mukaan kokoja on vain hinattu alaspäin imartelusyistä, aiemmin ei ole juuri koskaan saanut paitojakaan koossa XS.

Vierailija

Itselläni on taas se ongelma, että paitojen kokojen mukaan minulle pitäisi mahtua L tai XL, no ongelma tulee siinä, että näissä on niin jumalattoman pitkät hihat, että ei pyge ostaa. Tulee mieleen väkisin ajatus, että onko nämä suunniteltu apinamiehille vai onko minulla niin lyhyet kädet? Muuten niin hyvät ja sopivat paidat, mutta ne hihat. HIAAAARGGGHHHH!!!! Joku aika sitten tuntui olevan muotia se, että farkuissa on älyttömän matala ja tiukka se yläosa vaikka lahkeet on sopivat. Jumatsuikkeli kun ne veti jalkaansa niin hoksasi, että jos yrittää ottaa puhelinta taskusta niin hyvin suurella todennäköisyydellä nappaa kiinni omista kiveksistään, puhumattakaan siitä, että kikkeli oli kolminkertaisella umpisolmulla niiden kivesten ympärillä. Nautin suuresti tuosta tunteesta, mutta jostain kummallisesta syystä en niihin aikoihin ostellut farkkuja. Onneksi nyt löytyy sopivia farkkuja, harmi vaan että paidat on mitä on.

Terveisin Naispelko22

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat