Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On niin paha olla, että tuntuu kuin halkeaisin kahtia.

Vierailija

Haluaisin huutaa, mennä sikiöasentoon ja itkeä itseni pois tästä maailmasta.
En tiedä enää, mitä tekisin.
Apua.

Kommentit (12)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käy ostamassa suklaalevy ja syö se Juha Vainion Albatrossia kuunnellen.

Ko. laulu on ahdistava. Ja jos söisin suklaata(tai mitä tahansa) juuri nyt, oksentaisin.
Ap

Olet oman elämäsi herra

Hoida sun ongelmat kuntoon, niistä sinä haluat eroon ja selvittää ne, et suinkaan kuolla. Tuo että puhuu miten kuolema olisi parempi kannattaa muotoilla päinvastoin siihen että miten elämässä on ongelmia jotka selvittämällä olisi parempi. Tunnen tuskasi, mutta sun tarttee lähteä selvittämään niitä jolloin sun kuormitus ja tuska helpottuu.

Hyvä tapa saada elämäänsä järjestystä on tehdä vaikka lista, mikä on huonosti ja miten sen voisi ratkaista. Kun saat laitettua ylös paperille sun ongelmia niin näet ne selvemmin eikä ne risteile kokoajan mielessä päälletysten vaan saat kuvaa mikä pitää hoitaa.

Sitten tehtävälistaan kannattaa laittaa mikä on tosi tärkeää ja mitkä ei niinkään, mitä asioita voit hoitaa heti tänään, mitä huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa ja mitä jättää ensi vuoteen. Sitten ihan yleisesti pitää muistaa että kaikki ei ole omaa vikaa. Kaikkea ei voi itse muuttaa ja parantaa vaan on asioita jotka vaan on mitä ne on, toki voi ilmaista oman kannan, koittaa vaikuttaa esim. kertomalla päättäjälle (Kaupungissa puolueen edustajalle tms) niin joku voisi hoitaa asiaa jos tilanne niin muuttuisi mutta kaikkea ei voi itse kantaa. Joskus pitää vaan huokaista ja suojella itseään liialta rasitukselta ja sulkea joitain ovia ja elää kuten itse toivoo. Tsemppiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hoida sun ongelmat kuntoon, niistä sinä haluat eroon ja selvittää ne, et suinkaan kuolla. Tuo että puhuu miten kuolema olisi parempi kannattaa muotoilla päinvastoin siihen että miten elämässä on ongelmia jotka selvittämällä olisi parempi. Tunnen tuskasi, mutta sun tarttee lähteä selvittämään niitä jolloin sun kuormitus ja tuska helpottuu.

Hyvä tapa saada elämäänsä järjestystä on tehdä vaikka lista, mikä on huonosti ja miten sen voisi ratkaista. Kun saat laitettua ylös paperille sun ongelmia niin näet ne selvemmin eikä ne risteile kokoajan mielessä päälletysten vaan saat kuvaa mikä pitää hoitaa.

Sitten tehtävälistaan kannattaa laittaa mikä on tosi tärkeää ja mitkä ei niinkään, mitä asioita voit hoitaa heti tänään, mitä huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa ja mitä jättää ensi vuoteen. Sitten ihan yleisesti pitää muistaa että kaikki ei ole omaa vikaa. Kaikkea ei voi itse muuttaa ja parantaa vaan on asioita jotka vaan on mitä ne on, toki voi ilmaista oman kannan, koittaa vaikuttaa esim. kertomalla päättäjälle (Kaupungissa puolueen edustajalle tms) niin joku voisi hoitaa asiaa jos tilanne niin muuttuisi mutta kaikkea ei voi itse kantaa. Joskus pitää vaan huokaista ja suojella itseään liialta rasitukselta ja sulkea joitain ovia ja elää kuten itse toivoo. Tsemppiä!

Kiitos.
Ap

Vierailija

Son lahja, että sullon elämä... ;I Mulla on itselläni silloin tällöin niin saatanan paha olla että tiedän tuon synkän mustan tunteen täysin, mutta sitten välillä helpottaa, jos vain jostain reijästä käsin pääsee kurkkaamaan vaikka tuleviin, että mitähän siellä saattais olla jos jaksaa aina vain jatkaa, jatkaa, jatkaa... Tänään mä vähän pääsin, enkä sano että ilosta hyppelisin, mutta mä luulen että elämässäni on vielä päiviä, joiden olemassaolosta voin olla hyvinkin kiitollinen. Tuli visoita, uutta, uutta... Yritä jaksaa, ihmisen elämähän on välillä siis todella viheliäistä, jos ei sattumalta ole sellaista äärionnekasta kansanosaa, jolle ei ole osunut ja kasaantunut mitään ikävämpiä juttuja koskaan eteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko krapula?

En juo itseäni tuohon kuntoon. Max. Kolme alkoholiannosta noin kerran kuukauteen. En osaa juoda.

Vierailija

Soita Suomen Mielenterveysseuran kriisipuhelimeen? Kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202.
Arkisin klo 9.00–07.00.
Viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00.

Sinne voi soittaa nimettömänä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat