Mä en oikein ymmärrä leimailu-askarteluharrastusta, onko täällä ketään leimaajaa?

Vierailija

Siis sulla on yksi leima ja tälläät sen paperiin ja värität ja sillä sipuli. No joo, vielä tähän asti kuulostaa ihan mukavalta, mutta! Nuo leimat maksaa vähintään vitosen kappaleelta jotkut kivat kuvat, eli hankintaan menee ihan sikana rahaa vaikka haluaisi tehdä vain muutaman erilaisen.

Miksei kuvaa voisi tulostaa netistä? Voihan vaikka mille paperille tulostaakin siinä missä leimatakin?

Ja lopuksi kyllä, tuollaiset itse tehdyt kortit - en tähän nyt kenenkään tietyn tekemää linkitä mutta käsi sydämellä en nyt tiedä säästäisinkö itse vaikka kortintekijä olisi tuhrannut tuntitolkulla leimaillen, väritellen ja liimaillen... Laatu on yleensä kanssa ollut vähän niin ja näin ja noin...

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Arvostan kovasti itsetehtyä korttia. Minä ostan kortit valmiina, en jaksa alkaa väkertämään niitä. Siksi tuntuu hienolta, kun joku osaa/jaksaa/viitsii askarrella kortteja. Ne ovat tosi hienoja.

Vierailija

Ehkä pointti on se, että saat leimattua haluamasi kuvan mihin tahansa, eikä sinun tarvitse printata sitä ja se on sopivan kokoinen. Itselläni ei edes ole tulostinta. Ja noissahan näkyy se leima olevan vain alku sille askartelulle. Sen lisäksi sitten tuunataan korttia miten milloinkin. Ja esimerkiksi joidenkin hääkutsujen lähettämisessähän on varsin kätevää, kun saat leimata kuviot, eikä tarvitse piirrellä tai liimailla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä pointti on se, että saat leimattua haluamasi kuvan mihin tahansa, eikä sinun tarvitse printata sitä ja se on sopivan kokoinen. Itselläni ei edes ole tulostinta. Ja noissahan näkyy se leima olevan vain alku sille askartelulle. Sen lisäksi sitten tuunataan korttia miten milloinkin. Ja esimerkiksi joidenkin hääkutsujen lähettämisessähän on varsin kätevää, kun saat leimata kuviot, eikä tarvitse piirrellä tai liimailla.
Joo ymmärrän tuollaisen sarjatuotannon, mutta muuten en kyllä oikein. Jo muutaman leiman hinnalla kun nykyään saa ostettua mustesuihkutulostimen skannereineen päivineen!

Vierailija

Vähän sama kuin miksi maalata taulua kun voi ottaa valokuvan. Tai miksi neuloa villasukkia, kun voi ostaa kaupasta. Tai miksi tehdä itse yhtään mitään, kun voi ostaa kaupasta. En kyllä yhtään ymmärrä. 

Vierailija

Minä tykkään leimailla kortteja, mutta ei mitään tarvetta kääntää sinun mielipidettäsi asiasta. Saat ihan rauhassa pitää sitä tyhmänä harrastuksena.

Vierailija

Hmm, en minä noissa mitään vikaa näe. Mutta ovatko siis leimat kortintekijän itsensä suunnittelemia, vai jotain randomeja kuvia jostain? Hienompaa se olisi, jos leimaaja itse ensin piirtäisi kuvan ja teettäisi leimasimen, jolla voisi sitten tehdä kaikki kortit kerralla.

Jos kyseessä on jonkun muun tekemä kuva, joka vain väritetään, niin... hmm. En oikein ymmärrä pointtia, mutta arvostaisin korttia toki silti :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jep. Leimata voi kartongille, valmiille korttipohjalle, kuvio/koho/kimallepaperille, pienelle paperilappuselle, jolloin askartelujämiä voi hyödyntää leimapohjina. Sillä voi koristella vaikka lahjapaketin tai tehdä valmiin kortin sisäsivulle koristelua jne. Ja mustetta vaihtamalla saa taas varioitua lisää. Osaan piirtää, mutta silti tulee välillä leimailtua, se on kivaa vaihtelua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vähän sama kuin miksi maalata taulua kun voi ottaa valokuvan. Tai miksi neuloa villasukkia, kun voi ostaa kaupasta. Tai miksi tehdä itse yhtään mitään, kun voi ostaa kaupasta. En kyllä yhtään ymmärrä. 
No eihän oo sama :) Itse maalaan ja teen kaikkea muutakin käsilläni ja tuotokseni ovat uniikkeja joten ei valokuva ole sama asia ;) Mut toi leimailu nimenomaan, oikeasti se ei vaan osu järjenjuoksuuni juurikin noista syistä kun alussa kerroin.

Keskivertoleimaajat, montako leimaa teillä vaikka on? Yritän hahmottaa millainen summa rahaa uppoaa esimerkiksi tuossa ylempänä linkissä esitettyyn korttiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hmm, en minä noissa mitään vikaa näe. Mutta ovatko siis leimat kortintekijän itsensä suunnittelemia, vai jotain randomeja kuvia jostain? Hienompaa se olisi, jos leimaaja itse ensin piirtäisi kuvan ja teettäisi leimasimen, jolla voisi sitten tehdä kaikki kortit kerralla.

Jos kyseessä on jonkun muun tekemä kuva, joka vain väritetään, niin... hmm. En oikein ymmärrä pointtia, mutta arvostaisin korttia toki silti :)

Randomeja ne on, osa tunnettujen taiteilijoidenkin kuten Sarah Kay.

Vierailija

No joo, mulla on tapana tehdä itse joulukortit. Panostan niihin aika paljon, esim. tänä vuonna oon jo aloittanut. Tarkoitus on maalata akvarelleillä kivoja jouluisia/talvisia kuvia. En itekään oikein ymmärrä, mikä on se juttu, että lätkätään leima korttipohjaan ja se on sitten ikään kuin itsetehty.

Vierailija

Noiden leimojen osalta mietin edelleenkin, että vaikka tällaiselle leimalle https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xaf1/t51.2885-15/s320x320/e15/... montako käyttötarkoitusta sille voi olla? Tuon pojan traktorinnokassa olisi saanut jostain muualta varmasti tulostettuakin ja väritettyä kuvan samaan tapaan.

Tai parempi kun piirtää itse, niin tulee täysin uniikki ;) Voihan piirtämistaidoton aloittaa vaikka kopiointitekniikalla mistä tahansa netistä poimitusta kuvasta...

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat