Miehellä alkoi taas selkäkipu

Vierailija

Tuossa se nyt välillä kävelee ympyrää ja välillä kyykkii lattialla. Sanoi että jalat meinaa alkaa puutumaan. Kannattaisiko mennä lääkäriin vai odotella huomiseen? Onko kenelläkään kokemusta mistä voisi johtua?

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Itselläni on pahassa selkä kivussa puutuneet jalat, kädet ja leukaperät. Niska ja selkä niin jumissa, että tuosta johtui puutuminen.

Jalkojen puutuminen / pettäminen johtuu yleensä iskiaskivusta. Itse olen kerran, jos toisenkin, pudonnut polvilleni, kun kipu on lamauttanut. Mutta lääkäriin en ole mennyt kuin tuossa leuanpuutumistapauksessa.

Parhaillaankin minulla iskiaskipu, pakaroiden päältä järkyn kipeä, liikkuminen vaikeaa ja aamulla en meinannut päästä ensin sängystä ylös ja sen jälkeen housujen ja sukkien vetäminen yhtä tuskaa.

Vierailija

Iskias, voi olla hermo pinteessä. Välilevy ehkä pullistelee... Ikävä vaiva ja hermosärkyyn ei Burana auta. Lääkäriin pitää mennä jos tulee pissat housuun tai jalkaterä "roikkuu" astuessa tai jalat menee alta.
Kylmä tai kuuma vois auttaa...löytyykö leuanvetotankoa? Roikkuminen voisi tuoda hermolle tilaa. Itsellä on auttanut.
Tsemppiä!

Vierailija

Milloin on syytä mennä lääkäriin?

Lääkäri tekee päivystyslähetteen sairaalaan äkillisessä selkäkivussa, mikäli

alaselkäkipuun liittyy virtsaumpi ja ulosteenpidätyskyvyn häiriö ja pakara-alueella (ratsupaikka) ei ole tuntoa. 
nilkan ojentaja- tai koukistajalihasten tai reisilihaksen voima on etenevästi heikentyvä
alaraajaan säteilevä kipu on sietämätön eikä helpotu edes voimakkaalla kipulääkityksellä

Hermojuurioireen (kipu, pistely, puutuminen, lihasheikkous alaraajassa) esiintyminen äkillisen alaselkäkivun yhteydessä ennustaa pidempikestoista oireilua, esimerkiksi iskiaskipua. 

http://selkakanava.fi/nain-hoidat-alaselkakipua

Huonot lihakset

Huonosta selästä. Siitä se johtuu eli: lääkäriin/fysioterapiaan, droppeja ja särkyvoidetta. Jumppaamaan lihaksia ja mahdollisesti mies on ylipainoinen ja saa liian vähän liikuntaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huonosta selästä. Siitä se johtuu eli: lääkäriin/fysioterapiaan, droppeja ja särkyvoidetta. Jumppaamaan lihaksia ja mahdollisesti mies on ylipainoinen ja saa liian vähän liikuntaa.

Mies tekee ruumiillista työtä ja viimeksi lääkäri sanoi siitä johtuvan. Selässä noin 10vuotta sitten todettu jotain vikaa, mutta mies ei tietenkään muista mitä. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Iskias, voi olla hermo pinteessä. Välilevy ehkä pullistelee... Ikävä vaiva ja hermosärkyyn ei Burana auta. Lääkäriin pitää mennä jos tulee pissat housuun tai jalkaterä "roikkuu" astuessa tai jalat menee alta.
Kylmä tai kuuma vois auttaa...löytyykö leuanvetotankoa? Roikkuminen voisi tuoda hermolle tilaa. Itsellä on auttanut.
Tsemppiä!

Huomioithan, että tulee roikkua siten, että polvet ovat koukussa, eli jalat eivät saa olla ilmassa, vaan osan painosta tulee kohdistua jaloille.

Vierailija

Mulla on ollut jo kymmenen vuotta iskias ja välilevyistä johtuen kipuja molemmissa linkissä ja alaraajoissa. Viimeksi kun lääkärillä kävin määräsi vain buranaa mikä ei auta yhtään. Oon huomannut että apua saadakseen joutuu lähes todistella lääkäreille kivun laadusta, se on äärettömän turhauttavaa

Vierailija

Onko ottanut särkylääkettä? Kylmäpakkausta voi kokeilla selkään, jos pystyy oleen makuulta. Jos ulosteet tulee alle tai pissa ei kulje niin heti sairaalaan tai jos jalat oikeasti menee alta. Varovaisesti nyt ettei jalka mene alta ja loukkaa itseään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuossa se nyt välillä kävelee ympyrää ja välillä kyykkii lattialla. Sanoi että jalat meinaa alkaa puutumaan. Kannattaisiko mennä lääkäriin vai odotella huomiseen? Onko kenelläkään kokemusta mistä voisi johtua?

en tiedä antaako lääkäri vielä edes sairauslomaa, mutta ei se sen enempää tule ainakaan tekemään. 8 viikon jälkeen saa lähetteet röngteniin missä ei tietysti näy mitään. siitä pitäisi ottaa se kalliimpi kuva, mutta kus se maksaa niin paljon. siltä voi saada myös lähetteen fysioon, mutta sinne voi olla pieni jono, joten on vaan parempi mennä suoraan yksityiselle. jos selässä on oikeasti jotain vialla, niin fyssarin kautta pääsee helpommin jatkohoitoon. se vaatii kyllä treenin tekoa mitä kukaan ei ikinä tee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko ottanut särkylääkettä? Kylmäpakkausta voi kokeilla selkään, jos pystyy oleen makuulta. Jos ulosteet tulee alle tai pissa ei kulje niin heti sairaalaan tai jos jalat oikeasti menee alta. Varovaisesti nyt ettei jalka mene alta ja loukkaa itseään.

Ei ole särkylääkettä ottanut.
Makuullaan oleminen kuulema pahentaa kipua. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut jo kymmenen vuotta iskias ja välilevyistä johtuen kipuja molemmissa linkissä ja alaraajoissa. Viimeksi kun lääkärillä kävin määräsi vain buranaa mikä ei auta yhtään. Oon huomannut että apua saadakseen joutuu lähes todistella lääkäreille kivun laadusta, se on äärettömän turhauttavaa
On äärettömän ikävää että oikeasti apua tarvitsevat joutuvat samaan jonoon niiden kanssa, jotka väittävät kärsivänsä selkäkivuista jotta saavat hoitopäivämaksulla opiaatteja sairaalassa. Pakostakin aletaan tässä porukassa epäilemään jos ei röntgenkuvissa löydy vikaa.

Vierailija

Särkylääkettä nyt ensin ennen mitään päivystykseen soittoja. Kai löytyy 1g parasetamolia ja 800 mg ibuprofeenia? Ne naamaan ja kylmähoitoa, jos hyvältä tuntuu ja sellainen asento, jossa pystyy oleen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat