Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä helvetti siinä liikenneympyrässä, eli kiertoliittymässä niin paljon jännittää??

Vierailija
22.11.2015 |

Vastatkaa nyt ne jotka siihen pelkää ajaa? Miksi ette voi vaan mennä virran mukana? Ei tietenkään päälle tarvitse ajaa, mut jos siinä on auton mentävä väli niin sekaan vaan eikä jäädä odottelemaan josko sieltä vastapuolelta joku mahdollisesti tulisi. Ei ne sun kylkeen aja!!!

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoliittymä ja liikenneympyrä ovat kaksi eri asiaa. 

Vierailija
42/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Kiertoliittymään saavuttaessa ei tarvitse käyttää vilkkua, koska vain yksi ajosuunta on sallittu. Kiertoliittymästä poistuttaessa näytetään aina suuntamerkkiä, jotta muut tienkäyttäjät näkevät, missä kohtaa ajoneuvo poistuu liittymästä. Vilkkua on käytettävä myös silloin, kun liittymän sisällä vaihdetaan ajokaistaa."

http://alk.tiehallinto.fi/kiertol/kiertol.htm

Joku oli alapeukuttanut tätä. Haloo.

Kiinnostaisi tietää miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen muistaakseni Viinikan liikenneympyrä. En tajua siitä mitään ja kuulemma muutkin vieraspaikkakuntalaiset on ihan ihmeissään. Mistä hitosta siinä tajuaa, mille kaistalle pitää mennä jos on menossa jonnekin? 

I

Se on Viinikan Sekoittaja. Melko vinkeä paikka kyllä.

https://goo.gl/maps/6WiqbTg3Qhr

Tosin en mä nyt tiedä miten voi olla vaikeaa seurata kaistaopasteita. Tuossa on kuusi kaistaa ja valitsemalla yhden ja olemalla sillä yhdellä kaistalla, pääset sinne, minne olet menossa ja minne se kaistaopaste kertoo sen kaistan vievän.

Tampereella on muuallakin noita tuollaisia liikennejärjestelyitä, mitkä on oikeasti tosi fiksuja. Eli puolta kilometriä aikaisemmin valitset kaistan,  joka vie vaikka Pirkkalaan ja pysymällä siinä kaistalla, pääset sinne Pirkkalaan. Ei nykyaikaisissa liittymissä enää keskellä liittymää/risteystä vaihdeta mitään kaistaa. Sen takia nuo ovatkin niin simppeleitä.

Vierailija
44/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen liikenneympyrä tuskin ketään pelottaa. Mutta isommissa kaupungeissa niissä on joskus melko vinkeitä kaistajärjestelyjä, jotka ei mene sillä normilogiikalla, että øikealta käännytään oikealle ja muilta kaistoilta mennään suoraan. Esim Tampereen ikean vieressä kaistajärjestelyt on oudot. Sit kun tähän liität sen, että lumen aikaan tiemerkintöjä ei näy, niin sekametelisoppa on valmis.

Aika normaali liikenneympyrähän tuo Tampereen Ikean ympyräkin näyttää olevan.

https://goo.gl/maps/BLHRP1rhtH82

https://goo.gl/maps/obLensMsHJy

Ongelmana liikenneympyröissä on se että yllättävän moni ei osaa liikennesääntöjä ja kun ympyrässä ne olisi syytä ostat. Jos siinä alkaa odottamaan väistämisvelvollisa tai pökäisee jonku eteen jota pitäisi väistää, niin siinä alkaa tulla aika äkkiä ruuhkaa ja vaarallisia tilanteita.

Opetelkaa liikennesäännöt.

Vierailija
45/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen muistaakseni Viinikan liikenneympyrä. En tajua siitä mitään ja kuulemma muutkin vieraspaikkakuntalaiset on ihan ihmeissään. Mistä hitosta siinä tajuaa, mille kaistalle pitää mennä jos on menossa jonnekin? 

Itse ennen pelkäsin, mutta nyt olen kokenut, nehän vain helpottaa ajamista. Se vaatii vain rohkeutta ja kokemusta oppia näkemään se sopiva väli. Tänään päivällä kyllä olisi tultu kylkeen, mutta onneksi kokemus on opettanut lukemaan myös toisten käyttäytymistä ja näin, että tuo näköjään on päättänyt mennä ensin, vaikka minä olin jo aiemmin odottamssa sopivaa väliä. Siinähän kun tullaan siihen ympyrään, on yleensä kaikilla kolmio ja tuo oli pieni ympyrä. 

Ai tämä? https://goo.gl/maps/iTFuuegGybU2

No eihän tuo ole mikään liikenneympyrä, vaan helvatun sekava iso risteys. Aijoin mennen tullen harhaan tuossa kun kävin talvella Tampereella.

t.turkulainen

Vierailija
46/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös jalankulkijana liikenneympyrät tuovat aina "jännitystä elämään", kun saa arvailla aikooko autoilija paukauttaa yhtäkkiä päälle kun jättää vilkun käyttämättä. Asun Helsingin Oulunkylässä, jossa on pidemmällä suoralla muutama liikenneympyrä peräkkäin. Olen huomannut, että jotkut autoilijat vetävät ko. tiellä ns. mutkat suoriksi paitsi muista autoilijoista välittämättä, myös ikään kuin suojateitä ei olisi olemassakaan, vaikka itse olisit siinä jo puolivälissä menossa, parhaimmillaan lastenrattaiden kanssa :(

Vierailija
47/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä... eihän siellä ympyrässä ikinä vilkuteta vasemmalle, vaan oikealle juuri ennen sitä liittymää, josta aikoo ulos.

Ei vaan heti kun ollaan menossa ohi edellisestä poistumiskohdasta niin vilkku päälle, jotta kaikki näkee että poistut seuraavasta.

Vierailija
48/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistaakseni Turun Sanomien yleisönosastolla kerran eräs mies valisti, että ei liikenneympyrästä poistuttaessa mitään vilkkua tarvitse käyttää, kyllä muut näkee ajolinjasta minne on menossa. On se vaikeaa. No, suurten ikäluokkien edustajat onkin oma lukunsa, mitkään säännöthän eivät heitä koske.

TS keskusteluissa onkin yksi tampio joka kirjoittelee mitä sattuu. Nykyisin on käyttänyt nimimerkkiä H2.

Vierailija
49/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä... eihän siellä ympyrässä ikinä vilkuteta vasemmalle, vaan oikealle juuri ennen sitä liittymää, josta aikoo ulos.

Ne, jotka eivät sitä vilkkua osaa mulauttaa, niin ovat niitä minä, minä-ihmisiä, jotka luulevat olevansa niiiin tärkeitä, että kaikkien on tiedettävä, minne HE ovat menoissa. Seuraavan kerran, kun olen esim. ylittämässä suojatietä pitkin kiertoliittymäkatua, niin jos ei vilkkua näy, niin työnnän fillarin siihen eteen, niin alkavat pikkuhiljaa oppimaan.

Pitäisi joskus laittaa lastenvaunut täyteen vaikka tyhjiä pulloja ja mennä työntelemään niitä tuonne suojateille.

t.mies

Vierailija
50/50 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei pelota, mutta Glasgowissa niissä oli about 5 kaistaa ja kun auto vuokrattiin, oli meidän kuski ihan vitun peloissaan kun liikennekin vasemmanpuoleinen :DD onneks selvittiin ihan ok

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän