BREAKING NEWS: Suomessa satoi LUNTA !

Vierailija

Ja koko maa on sekaisin.

Milloin viimeksi tulikaan lunta? 100 vuotta sitten? Vai, öö, puoli vuotta sitten?

Kommentit (6)

Vierailija

Kai se ilmasto on sitten lämmennyt jo niin paljon, että lumisade on sen vuoksi Suomessa nykyään jo niin suuri maailman kahdeksas ihme, että siitä pitää isoon ääneen uutisoida.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sähköt poikki, junat ei kulje, kännykät ei toimi koska lumi.

Ja kolareita ajetaan liukkaiden tienpintojen ja huonojen sääolosuhteiden takia muuallakin kuin kehä III sisäpuolella.

Vierailija

En myöskään itse pysty ymmärtämään lumihössötystä. Varsinkin jos lunta sataa vain vähän. Miksi siitä revitään otsikoita. Eniten sieppaa se, että Suomen keskiosan yläpuolella eli koko Lapissa on ollut lunta jo kauan, ja nyt kun sitä tuprahtaa vähän etelään niin ostikoissa lukee "Suomessa satoi lunta". Siis Suomi on näemmä kaikki muu paitsi keskivälistä ylöspäin. Sama juttu helteiden kanssa. Täällä pohjoisemmassa oli kovat helteet useita viikkoja, niin lehdissä kirjoiteltiin vain kuinka Suomen kesä on kolea ja helteitä saadaan vielä odottaa. Suomi = Etelä-Suomi, olen huomannut. Oulusta ylöspäin ei ilmeisesti ole Suomea. Etelärannikolla asuvat kaverit valittaa Facebookissa, kuinka kurjaa on tämä "Suomen sateinen ja musta talvi" ja "Suomessa ei sada lunta edes jouluksi". Vaikka edelleen yli puolet Suomesta olisi ollut lumivaipan peitossa jo lokakuusta asti.

Vierailija

Onhan se poikkeuksellista ja uutisoimisen arvoista, jos se vaikuttaa arkeen ja muitakaan isoja uutisia ei ole. Uutisoidaanhan sähkökatkoista muidenkin syiden takia. Meillä satoi lunta n. sentti, tiet pysyi sulina eikä mikään muuttunut, mutta luen silti ihan mielelläni lumiuutisia muualta.

...Ja olen tyytyväinen, ettei lunta täällä juurikaan ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat