Miksi miehet haluavat saada naisen tuntemaan itsensä mitättömäksi?
"Susta tykätään vaan koska olet nainen, ei siksi että olisit mitenkään viehättävä",
"Blondeja pannaan (olen blondi) ja brunettien kanssa mennään naimisiin",
"Olet ihan tavallinen, et mikään helvetin hyvännäköinen".
Kaikki siis eri miesten suusta.
Miksi miehillä on tarve yrittää lytätä nainen alimpaan maanrakoon?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se on miesvihaa kun naiset kertovat millaisia haukkuja ovat miehiltä saaneet?
Se on miesvihaa, kun tuo huono käytös yleistetään muihinkin sukupuolen edustajiin ja ihmetellään, että miksi he eivät tule selittämään aloituksessa mainittujen miesten käytöstä.
Kaikki miehet ja pojatkin ovat vastuussa parin typeryksen tekemisistä ja sanomisista.
Se on AV-palstan naiskieltä, jota tulee opetella ja ymmärtää.
No jos joku 80% miehistä on mielestäsi nämä "pari typerystä".
Tuonkin luvun olet repinyt suoraan pyllystä ja kuvittelet sen olevan validi argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai se on miesvihaa kun naiset kertovat millaisia haukkuja ovat miehiltä saaneet?
Se on miesvihaa, kun tuo huono käytös yleistetään muihinkin sukupuolen edustajiin ja ihmetellään, että miksi he eivät tule selittämään aloituksessa mainittujen miesten käytöstä.
Kaikki miehet ja pojatkin ovat vastuussa parin typeryksen tekemisistä ja sanomisista.
No jos joku 80% miehistä on mielestäsi nämä "pari typerystä".
Otanta sinusta kertoo, että 100% naisista on typeryksiä.
Tai ainakin yksi trolli.
Pahimmat ulkonäköön liittyvät kommentit olen saanut exältäni, joka ei todellakaan ole mikään alfauros itse. Mies oli lähemmäs kolmekymppinen eikä ollut ennen seurustellut, kun tavattiin. Korkeastikoulutettu, ujohko, hiljainen, sellainen ns. kunnon miehen stereotyyppi.
Seurustelun aikana sain kuulla mieheltä vaikka mitä p*skaa ulkonäöstäni. Esim: "kai sinuakin voi joku ihan hyvännäkösenä pitää, vaikka et olekkaan yleisen kauneusihanteen näköinen" ja "ollaan oltu niin pitkään yhdessä, että minun silmä on jo tottunut sun ulkonäköön" (siis virheisiin).
Myös toisten naisten ulkonäköön vertailua sai kuulla, esim. sulla on pienemmät tissit kuin tuolla tai sulla on lanteilla enemmän rasvaa, kun katto jotain bikinityttöjen kuvia.
Olin ihan normaalipainoinen tai jopa normaalipainon alarajalla tuolloin. Ja toisten miesten suulla sain kuulla kehuja ulkonäöstä.
Vasta useampi vuosi eron jälkeen olen tajunnut kuinka paljon nuo kommentit on vaikuttanut minun itsetuntoon. Oon monen vuoden jälkeen vasta alkanut pikkuhiljaa taas tykätä omasta ulkonäöstä. Jälkeenpäin ajateltuna se oli kai vaan miehen keino pönkittää omaa itsetuntoa ja koittaa saada minut luulemaan etten saisi ketään toista miestä, jos jätän hänet. No se kääntyi lopulta vain itseään vastaan, kun minä sain lopulta tarpeekseni ja lähdin.
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat ulkonäköön liittyvät kommentit olen saanut exältäni, joka ei todellakaan ole mikään alfauros itse. Mies oli lähemmäs kolmekymppinen eikä ollut ennen seurustellut, kun tavattiin. Korkeastikoulutettu, ujohko, hiljainen, sellainen ns. kunnon miehen stereotyyppi.
Seurustelun aikana sain kuulla mieheltä vaikka mitä p*skaa ulkonäöstäni. Esim: "kai sinuakin voi joku ihan hyvännäkösenä pitää, vaikka et olekkaan yleisen kauneusihanteen näköinen" ja "ollaan oltu niin pitkään yhdessä, että minun silmä on jo tottunut sun ulkonäköön" (siis virheisiin).
Myös toisten naisten ulkonäköön vertailua sai kuulla, esim. sulla on pienemmät tissit kuin tuolla tai sulla on lanteilla enemmän rasvaa, kun katto jotain bikinityttöjen kuvia.
Olin ihan normaalipainoinen tai jopa normaalipainon alarajalla tuolloin. Ja toisten miesten suulla sain kuulla kehuja ulkonäöstä.
Vasta useampi vuosi eron jälkeen olen tajunnut kuinka paljon nuo kommentit on vaikuttanut minun itsetuntoon. Oon monen vuoden jälkeen vasta alkanut pikkuhiljaa taas tykätä omasta ulkonäöstä. Jälkeenpäin ajateltuna se oli kai vaan miehen keino pönkittää omaa itsetuntoa ja koittaa saada minut luulemaan etten saisi ketään toista miestä, jos jätän hänet. No se kääntyi lopulta vain itseään vastaan, kun minä sain lopulta tarpeekseni ja lähdin.
Puoliso haavoittaa pahiten, tai vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa sosiaalisesti kömpelöltä ja epävarmalta ihmiseltä. Olet varmaan oikeassa, että kyse oli miehen omasta epävarmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat lukeneet jotain pelimiehen opasta.
Ei ainakaan minun mieheni. Olivat juuri sellaisia tavismiehiä, joita muut pitävät kunnollisina ja fiksuina. Ei sellaisia miehiä, jotka käyvät baareissa iskemässä naisia pelimiesoppaiden avulla. Nro 2...
No kunnollinen ja fiksuhan ei puhu tuollaisia. Eli jotain muuta ne miehet kuitenkin olivat.
Yleensä toisten mollaaminen kumpuaa (niin miesten kuin naistenkin osalta) omasta huonosta itsetunnosta ja sivistymättömyydestä. Itse vaihdan seuraa ilmiöön törmätessäni, enkä olekaan joutunut kuuntelemaan tuollaista enää muutamaan vuoteen.
Olen kohdannut myös kunnollisia ja fiksuja, kaikilla mittareilla älykkäitä, menestyneitä, korkeasti koulutettuja ja sivistyneitä miehiä, jotka harrastavat ulkonäön arvostelua pyytämättä. Narsisteja?
Tuo on yllättävän yleistä miehiltä. Minäkin haluaisin tietää syyn?
Miksi arvostella treffikumppanin tai tyttöystävän tai peräti ventovieraan ulkonäköä päin kasvoja, pyytämättä? Naiset ovat useimmiten hienotunteisempia, eivätkä näin tee, ja hyväksyvät miehen sellaisenaan. Ymmärtäen, että ulkonäkö on vain yksi osatekijä ja harva mies tai nainen on täydellinen ulkoisesti.
Onneksi naiset eivät arvostele miehiä eikä varsinkaan muita naisia, vain miehet on sikoja case closed.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset eivät arvostele miehiä eikä varsinkaan muita naisia, vain miehet on sikoja case closed.
No, me tässä ketjussa keskustelevat naiset emme arvostele. Joten mitä jos keskusteltaisiin otsikon aiheesta eikä yritettäisi viedä suuntaan jatkuvasti sivuraiteille. Jos olet mies voisit vaikka vastata otsikon kysymykseen nälvimisen sijaan. Nälvimällä vain alleviivaat otsikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensilukemalta pidän sinua ihan uniikkina idioottiyksilönä joka oksentää tätä samaa naissoopaa kaikki ketjut täyteen.Vai onko teitä useampia ja kaikki puhutte mieskieltä?
Miehet todella arvostelevat naisten ulkonäköä, se on sitä esineellistämistä. Ja ajatusta, että naisen tehtävä on miellyttää ketä tahansa miestä ja olla seksuaalisesti haluttava ja saatavilla.
Oma mieheni arvostelee minua vastaavasti ja muitakin. Hiljattain luin lehdestä artikkelin, jossa lihava nainen meni tiukkoihin vaatteisiin pukeutuneena kadulle ja katsottiin, mitä palautetta tulee keneltäkin. Naiset kannustivat, mutta miehet arvostelivat ja haukkuivat. Oma mieheni tuli vilkaisemaan lehteä, kun luin sitä. Lukematta edes artikkelin aihetta hän tokaisi heti kuvan nähtyään, että 'onpa siinä läski nainen'.
Mitä liikkuu miehen, joka haukkumalla naisia tässä ketjussa luulee todistavansa väitteen vääräksi, päässä? :DDD
Klo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ovat lukeneet jotain pelimiehen opasta.
Ei ainakaan minun mieheni. Olivat juuri sellaisia tavismiehiä, joita muut pitävät kunnollisina ja fiksuina. Ei sellaisia miehiä, jotka käyvät baareissa iskemässä naisia pelimiesoppaiden avulla. Nro 2...
No voi, kyllä ne miehet keskenään jakavat näitä älyttömiä vinkkejä. :)
.Sinä et tuntenut noita miehiä minua paremmin, aivan turha siis yrittää kuvitella sinun tietävän millaisia he olivat. Noilla miehillä oli hyvä tausta ja takana pitkiä parisuhteita. Baareissa käyneet varmaan sen pari kertaa muodon vuoksi.
Silti nuo miehet katsoivat asiakseen laukoa tuollaisia kommentteja tapailuvaiheessa. Kaipa se on sitten joku halu loukata naista.
"Takana pitkiä parisuhteita" oikein monikossa. Niinpä.
Ei mulle ole kukaan mies noin koskaan sanonut. Mutta minä en yleensä oleskele mulkkujen kanssa, jos joku sanois mulle jotain ikävää, niin sanoisin kyllä vielä pahempaa takaisin. Ehkä miehet baareissa on muuttuneet kaikki mulkuiksi, en ole vuosiin käynyt, ja olen jo 15 vuotta ollut parisuhteessa, ei tarvi onneksi näin 130 kiloisena olla miestä etsimässä :)
Jos ikäviä ihmisiä listaan, jotka esim. vittuilee mun painosta, niin niitä onneksi on vain muutama ollut, ja niistä enemmistö on naisia. Usein miehet flirttailee mulle, ei arvostele. Töissäkin yksi mies ottais mut heti jos sais.
Vierailija kirjoitti:
Mitä liikkuu miehen, joka haukkumalla naisia tässä ketjussa luulee todistavansa väitteen vääräksi, päässä? :DDD
En näe yhtään kuvaukseesi sopivaa viestiä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät miehet tule kertomaan noiden kommenttien syitä? Muissa ketjuissa miehiä näyttää olevan.
Koska koen tuollaisten kommenttien laukomisen itselleni niin vieraaksi, etten oikein osaa samaistua niin tekevään mieheen tai vastata otsikon kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi lauserakenne "Mitä liikkuu miehen päässä, joka haukkumalla naisia tässä ketjussa luulee todistavansa väitteen vääräksi?"
Totuus on, että tuollaiset miehet saavat naisia. Kiltti, mukava, naisia kunnioittava mies jää seinäruusuksi. Siksi miehet tätä harrastavat; koska se toimii.
M27
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikseivät miehet tule kertomaan noiden kommenttien syitä? Muissa ketjuissa miehiä näyttää olevan.
Koska koen tuollaisten kommenttien laukomisen itselleni niin vieraaksi, etten oikein osaa samaistua niin tekevään mieheen tai vastata otsikon kysymykseen.
Mä luulen, että noi on jotain mielenvikaisia miehiä, siis oikeasti mt-ongelmaisia. Mulla on kavereina paljon miehiä, eikä niistä ole kukaan tuollainen, eikä kukaan mun sukulaisista, eikä mun oma mieskään ole tuollainen.
Tai tietysti PUA tyyppejä.
Mulle on kans käynyt pari kertaa tuollaista, ja se oli ihan älyvapaata, mainitsen tähän myös, että noi mun pahimmat kokemukset on suomessa, vaikka olen asunut useammassa eri maassa.
Olimme alkuillasta siskoni kanssa kahvila/baarissa kahdestaan, meidän äiti oli joutunut sairaalaan, ja me mietittiin siellä mitä me tehdään nyt, oltiin tosi allapäin. No, meidän pöytään änkeää väkisin kaksi sankaria "hankkimaan pillua".
Me sanottiin niille heti kohteliaasti, että meillä on kesken pahasti juttu, haluttaisiin olla kahdestaan, sehän ei käynyt näille, alkoi kauhea meidän haukkuminen, joka kesti noin puoli tuntia, mun sisko oli kuulemma lattarintainen, mutta muuten mä olin kuulemma rumempi, ja tiedettiinkö me sitä, mutta ne vois silti antaa meille kyrpää jne. Onneksi portsari heitti ne ulos sitten.
Toinen tuollainen älyvapaa tilanne sattui baarissa taas alkuillasta, oltiin oltu mun kaverin kanssa joogassa ja mentiin odottamaan mun miestä sinne baariin ja otettiin yhdet.
Meillä oli hauskaa ja leikittiin jollain filttereillä puhelimilla, no, meidän viereiseen pöytään tuli kaksi miestä, jotka halusi tulla meidän pöytään, me oltiin, että ei kiitos, ollaan kohta lähdössäkin.
Niistä tuli ihan raivohulluja, me oltiin huoria, rumia, toinen yritti repiä mun kaverilta sen puhelinta yms. mun mies saapui sitten paikalle ja se toinen niistä hulluista alkoi uhittelemaan hakkaavansa sen, koska me "annetaan sille pillua". Onneksi lähdettiin karkuun sieltä.
Sori pitkästä viestistä, mutta teki mieli avautua :)
No jos tälle linjalle lähdetään, niin sitten 90 % naisista on rahan ja statuksen perässä olevia huoruleita, jotka dumppaisivat sen tavallisen miehensä heti, jos joku nhl-pelaaja tulisi kosiskelemaan.
Miltäs nää yleistykset tuntuu?