Pahin turn off ja isoin turn on vastakkaisessa sukupuolessa?
Mitkä asiat parinvalinnassa ovat sinulle tärkeitä: mikä sytyttää ja mikä on turn off.
Kerrothan sukupuolesi. :) Seksuaalivähemmistöt saavat tietenkin ihan yhtä lailla kommentoida!
Itse siis olen nainen. Turn on:
-miehellä tummat hiukset ja pikku parransänki
-kiltti ja huomaavainen
-rauhallinen luonne
Turn off
-tosi puhelias
-kalju tai pitkät hiukset
-parta tai viikset
-ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja
-itseriittoisuus ja ylimielisyys
Kommentit (155)
Turn on:
- lihaksikas vartalo
- viekkaat kasvonpiirteet
- jokin yleisesti rumana pidetty asia ulkonäössä
- ujous
Turn off:
- päällekäyvä luonne
- tatuoinnit
- lävistykset
- värjätyt hiukset
Olen nainen, nämä miehestä:
Turn-off:
-Erityisesti tupakka ja huumeet, sekä alkoholin viikoittainen käyttö
- Ylipaino
- kalju, harvahiuksisuus
- huonosti istuvat vaatteet
- kiroilu ja huonot käytöstavat
Turn-on
-Urheilullisuus, hartioissa ja käsivarsissa jotain lihasta
-älykkyys
- hyvä huumorintaju
-tuoksuu hyvälle
-on intohimoinen jonkun asian suhteen ja muutenkin menee jollain tasolla elämässään eteenpäin ts omaa jotain kiinnostuksen kohteita
- itsevarmuus, ns perinteinen "miehekkyys"
Ehdoton Turn off: (naisessa)
1. YLIPAINO. Kertoo laiskuudesta, elämänhallintaongelmista, itsekunnioituksen puutteesta, sairaudesta, tyhmyydestä, huonosta kunnosta jne. Sellaista en halua. YÖK.
2. Meikitön, likaiset hiukset, kamalat vaatteet.
3. Kovaäänisyys, "rempseys" ja etenkin rivot jutut.
Turn on:
1. Normaali tai hoikka vartalo
2. Kauniit kasvot
3. Älykkyys
4. Huoliteltu
5. Kohtelias
6. Hymyilevä
7. Hyvä koulutus
T. Akateeminen ja sporttinen mies 35v.
Turn off:
-välinpitämätön/tylsämielinen olemus
-kusipäisyys
-kyvyttömyys tulla omillaan toimeen (esim. asuu vanhempien luona 25-vuotiaana tms.)
Turn on:
-kauniit silmät
-tunneäly
-musikaalisuus
-urheilun harrastaminen (jossain määrin)
-kyky muodostaa mielipiteitä, perustella ja ilmaista niitä
-huomaavaisuus
N19
Turn off:
- ilkeys
- huumorintajuttomuus
- typeryys
Turn on:
- mukavuus
- huumorintaju
- älykkyys
Näiden lisäksi jos kemiat synkkaa eikä tyyppi ole luotaantyöntävän ruma, niin kelpaa mulle.
Jos mies ei ole haiseva peikko, ainut turn on / off liittyy siihen mitä mies suustaan päästää.
T: N30
Nainen 26 v. vastaa
Turn on naisessa:
-Joko naisellinen tai vähän androgyyni tyyli
-Huomaavaisuus ja lempeys
-Hoikuus
-Huumorintaju
-Älykkyys ja lahjakkuus jollakin osa-alueella (esim. taide tai kielet)
Turn off:
-Päihderiippuvuus
-Elämäntapatyöttömyys (=ei edes halua tehdä töitä tai opiskella)
-Liika äkkipikaisuus
Turn off: päihdeongelmainen, väkivaltainen, laiska, karvainen, tylsä, pelokas, paljon ylipainoa, huono iho, tiukkapipoinen, harrastus mikä vie kaiken ajan (kuntosali, jääkiekko, tietokonepelit, moottoripyöräily mikä tahansa)
Turn on: pitkä ja muutenkin isohko nallukka, iloinen, hauska, älykäs, huumorintajuinen, huomaavainen, turvallinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homonaama kirjoitti:
Turn off:
-Kaljamaha
-harventuneet hiukset
-harmaantuneet hiukset
-rintakarvat
-selkäkarvat
-parta ja viikset
-kalju
-yli 5 vuotta mua vanhempi
-liian isot lihakset
-tyhmä
-juntti
-liika päihteiden käyttö
-huono pukeutuminen
-epäluotettavuus
-kusipäisyysTurn on:
-isot siniharmaat silmät
-tummat paksut hiukset
-nörttiys
-älykäs
-kätevä käsistään
-hyvä sängyssä
-luotettava
-herkkä
-huumorintajuinen
-kiltti
-Pieni pömppis
-paksut huulet
-siro nenä
-pidempi kuin minä (Olen siis nainen
Oletko siis nainen? Vähän oudon nimimerkin (...ja sen päälle vielä kuvankin) olet sitten valinnut? Ajatteletko esim. osoittavavasi jotain tuolla nimimerkilläsi jotain 'solidaarisuutta' homomiehiä kohtaan ?
Homomiehiä siksi,että et nyt kai naispuolisena homoseksuaalina, eli siis lesbona valittaisi, tai kategorioisi täällä Vauvapalstalla noita omia parisuhdevalinnan kriteereitäsi koskien siis nimenomaan miehiä ? (..siinä tapauksessahan et sitten homo olisikaan,vaan olisit ihan hetero )
Jos et ole mieskään, niin miksi ihmeessä sitten käytät tuollaista nimimerkkiä ? Sehän on sitten merkki siitä ,ettet ole mitä merkki antaa ymmärtää.
Noista kaikista erittelemistäsi, kumppanissa toivomistasi ominaisuuksita päätellen ajattelet siinä jotain pitkäaikaista parisuhdetta ,ehkä jopa elämän kumppanin valintaa. (monet noista ovat ominaisuuksia jotka eivät näet ilmene aivan heti kenessäkään johon on vasta tutustumassa)
Ei nyt vaan jotenkin oikein vaikuta homoseksuaalisen miehen toivomuslistalta .... (harva esim. viiksiä torjuisi kumppanillaan, korkeintaan sitten ehdottaisi vaan että jospa leikkaisit pois.
Tuollaisia listoja esittävä (tai niiden mukaan vain ajattelevakin) homomies jäisi sitten helposti kokonaan ilman kumppania.
Tuollaisen asenteen paljastuttua jopa ilman niidenkin seuraa, jotka nuo kriteerit täyttäisivät.
Tuollaista 'homonaama' nimimerkkiäkään tuskin kukaan valitsisi, sillä ihminenhän on muutakin kuin pelkkä naama-minusta tuo on paremminkin jopa (niitä oikeasti homoja) halventava nimimerkki.
Vaikea sanoa oletko kala vai lintu, mutta aika falski tyyppi taidat olla joka tapauksessa -olet sitten mies, tai nainen.
Kaipa sen itse tiedät oletko ja mikä olet.
Ihan heteronainen olen ja tuo tuli ensimmäisenä mieleen keksiessäni nimimerkkiä. :D ei kaiken pidä olla niin justiinsa.
No vähän outo mieleentuleminenhan tuo nyt minun mielestäni kuitenkin on jonkun nimimerkkiä itselleen miettiessään ( eli miksi kaikista niistä täysin rajoittamattomista valintamahdollisuuksista juuri tuo), mutta ilmeisesti nuo sinun mielipiteesikään eivät sitten ole 'niin justiinsa', tai sitten ovat 'kunhan mitä ovat',eli (itse kai tuon parhaiten niistä tiennet)
Nuo mielipiteet ovat justiinsa kuin ajattelen. Miksi nimimerkin pitäisi kuvata mua mitenkään? Se on vain nimimerkki.
Jos haluat vain esitellä ajatuksiasi,niin mihin siinä sitä nimimerkkiä sitten yleensä tarvitset minkäänlaista ?
Jos vastaavasti joku homomies esittelisi ajatuksiaan täällä nimimerkillä 'heteronainen', tai "yh-äiti", niin kenen mielipiteinä niihin pitäisi, tai voisi sitten suhtautua ?
Ei siinä mitään ,jos joku käyttää rohkeasti keskusteluissa täällä edes jotain nimimerkkiä, pidän sitä ihan o.k asiana, se auttaa aina edes jollain tavoin orientoitumaan esitettyyn mielipiteeseen,mutta jos nimimerkki on valittu sellainen, että se antaa sen takana olevasta kirjoittajasta aivan eri kuvan kuin mitä hän todellisuudessa on ,niin minusta se kyllä silloin jo harhaanjohtava.
Sanotaan jos esiintyisi jollain palstalla vaikka nimimerkillä 'sotaveteraani' tai 'entinen rintamalotta' ja olisi todellisuudessa esim.30-vuotias, niin kyllä se minusta siinä tapauksessa lähinnä huijauksen piikkiin silloin menisi.
Tai jos osallistuisi suureen pakolaiskeskusteluun nimimerkillä " itsekin maahanmuuttajataustainen", tai vaikkapa "kurdi" (eikä kuitenkaan olisi )ja perustelisi sitä sitten (siitä kiinni jäätyään) että "se nyt vain tuli ensimmäisenä mieleen", tai että "eihän sen tarvitse kuvata minua millään lailla" tai "eihän kaiken tarvitse olla 'niin just´" ,tai "sehän on vain nimimerkki".
Jos annat täällä ymmärtää kuuluvasi sukupuolivähemmistöön,etkä kuitenkaan kuulu niin minusta se on kyllä aika lailla sama asia kuin nuo edellisetkin esimerkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homonaama kirjoitti:
Turn off:
-Kaljamaha
-harventuneet hiukset
-harmaantuneet hiukset
-rintakarvat
-selkäkarvat
-parta ja viikset
-kalju
-liian isot lihakset
-tyhmä
-juntti
-liika päihteiden käyttö
-huono pukeutuminen
-epäluotettavuus
-kusipäisyysTurn on:
-isot siniharmaat silmät
-tummat paksut hiukset
-nörttiys
-älykäs
-kätevä käsistään
-hyvä sängyssä
-luotettava
-herkkä
-huumorintajuinen
-kiltti
-Pieni pömppis
-paksut huulet
-siro nenä
Oletko siis nainen? Vähän oudon nimimerkin (...ja sen päälle vielä kuvankin) olet sitten valinnut? Ajatteletko esim. osoittavavasi jotain tuolla nimimerkilläsi jotain 'solidaarisuutta' homomiehiä kohtaan ?
Homomiehiä siksi,että et nyt kai naispuolisena homoseksuaalina, eli siis lesbona valittaisi, tai kategorioisi täällä Vauvapalstalla noita omia parisuhdevalinnan kriteereitäsi koskien siis nimenomaan miehiä ? (..siinä tapauksessahan et sitten homo olisikaan,vaan olisit ihan hetero )
Jos et ole mieskään, niin miksi ihmeessä sitten käytät tuollaista nimimerkkiä ? Sehän on sitten merkki siitä ,ettet ole mitä merkki antaa ymmärtää.
Noista kaikista erittelemistäsi, kumppanissa toivomistasi ominaisuuksita päätellen ajattelet siinä jotain pitkäaikaista parisuhdetta ,ehkä jopa elämän kumppanin valintaa. (monet noista ovat ominaisuuksia jotka eivät näet ilmene aivan heti kenessäkään johon on vasta tutustumassa)
Ei nyt vaan jotenkin oikein vaikuta homoseksuaalisen miehen toivomuslistalta .... (harva esim. viiksiä torjuisi kumppanillaan, korkeintaan sitten ehdottaisi vaan että jospa leikkaisit pois.
Tuollaisia listoja esittävä (tai niiden mukaan vain ajattelevakin) homomies jäisi sitten helposti kokonaan ilman kumppania.
Tuollaisen asenteen paljastuttua jopa ilman niidenkin seuraa, jotka nuo kriteerit täyttäisivät.
Tuollaista 'homonaama' nimimerkkiäkään tuskin kukaan valitsisi, sillä ihminenhän on muutakin kuin pelkkä naama-minusta tuo on paremminkin jopa (niitä oikeasti homoja) halventava nimimerkki.
Vaikea sanoa oletko kala vai lintu, mutta aika falski tyyppi taidat olla joka tapauksessa -olet sitten mies, tai nainen.
Ihan heteronainen olen ja tuo tuli ensimmäisenä mieleen keksiessäni nimimerkkiä. :D ei kaiken pidä olla niin justiinsa.
No vähän outo mieleentuleminenhan tuo nyt minun mielestäni kuitenkin on jonkun nimimerkkiä itselleen miettiessään ( eli miksi kaikista niistä täysin rajoittamattomista valintamahdollisuuksista juuri tuo), mutta ilmeisesti nuo sinun mielipiteesikään eivät sitten ole 'niin justiinsa', tai sitten ovat 'kunhan mitä ovat',eli (itse kai tuon parhaiten niistä tiennet)
Nuo mielipiteet ovat justiinsa kuin ajattelen. Miksi nimimerkin pitäisi kuvata mua mitenkään? Se on vain nimimerkki.
Jos haluat vain esitellä ajatuksiasi,niin mihin siinä sitä nimimerkkiä sitten yleensä tarvitset minkäänlaista ?
Jos vastaavasti joku homomies esittelisi ajatuksiaan täällä nimimerkillä 'heteronainen', tai "yh-äiti", niin kenen mielipiteinä niihin pitäisi, tai voisi sitten suhtautua ?
Ei siinä mitään ,jos joku käyttää rohkeasti keskusteluissa täällä edes jotain nimimerkkiä, pidän sitä ihan o.k asiana, se auttaa aina edes jollain tavoin orientoitumaan esitettyyn mielipiteeseen,mutta jos nimimerkki on valittu sellainen, että se antaa sen takana olevasta kirjoittajasta aivan eri kuvan kuin mitä hän todellisuudessa on ,niin minusta se kyllä silloin jo harhaanjohtava.
Sanotaan jos esiintyisi jollain palstalla vaikka nimimerkillä 'sotaveteraani' tai 'entinen rintamalotta' ja olisi todellisuudessa esim.30-vuotias, niin kyllä se minusta siinä tapauksessa lähinnä huijauksen piikkiin silloin menisi.
Tai jos osallistuisi suureen pakolaiskeskusteluun nimimerkillä " itsekin maahanmuuttajataustainen", tai vaikkapa "kurdi" (eikä kuitenkaan olisi )ja perustelisi sitä sitten (siitä kiinni jäätyään) että "se nyt vain tuli ensimmäisenä mieleen", tai että "eihän sen tarvitse kuvata minua millään lailla" tai "eihän kaiken tarvitse olla 'niin just´" ,tai "sehän on vain nimimerkki".
Jos annat täällä ymmärtää kuuluvasi sukupuolivähemmistöön,etkä kuitenkaan kuulu niin minusta se on kyllä aika lailla sama asia kuin nuo edellisetkin esimerkit.
Voi jeesus mikä nipottaja...
Miehessä:
turn off:
1.epämiellyttävä ulkonäkö
2. ilkeämielinen luonne
3.mielenterveysongelmat ja kusipäisyys
4. tyylitajuttomuus
5.itsekeskeisyys
turn on
1.miellyttävä ulkonäkö
2.kohtelias ja empaattinen luonne
3. henkinen vakaus
4. tyylitaju
5. ottaa toiset huomioon
+ hymystä plussaa
Olen nainen. Miehessä turn on:
-älykkyys (ehdottomasti tärkein, kaikesta muusta voi joustaa)
-huumorintaju
-rento, mutta siisti pukeutuminen, tyyliin t-paita, pikkutakki ja farkut
-lämmin katse
-hymy
-kohteliaisuus
Turn off:
-likaisuus, epäsiisteys
-huono käytös, epäkohteliaisuus
-arvomaailman erot esim. rasismi, oikeistolaisuus, sovinismi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homonaama kirjoitti:
Turn off:
-Kaljamaha
-harventuneet hiukset
-harmaantuneet hiukset
-rintakarvat
-selkäkarvat
-parta ja viikset
-kalju
-liian isot lihakset
-tyhmä
-juntti
-liika päihteiden käyttö
-huono pukeutuminen
-epäluotettavuus
-kusipäisyysTurn on:
-isot siniharmaat silmät
-tummat paksut hiukset
-nörttiys
-älykäs
-kätevä käsistään
-hyvä sängyssä
-luotettava
-herkkä
-huumorintajuinen
-kiltti
-Pieni pömppis
-paksut huulet
-siro nenä
Voi jeesus mikä nipottaja...
Komppaan sua. Joku trölli varmaan. Rasittava tyyppi tai sitten itsestään epävarma luuseri, joka pätemällä koittaa korottaa itseään
turn off:
-huomattava ylipaino
-mielenterveysongelmat
-laiskuus
-negatiivisuus
-kyynisyys
-pessimistisyys
-päihdeongelma
-ei seuraa uutisia
-ei harrasta mitään
turn on:
-fyysisestä ja henkisestä hyvinvoinnista huolehtiminen
-hymy
-ystävällisyys
-kohteliaisuus
-ennakkoluulottomuus
Miehessä
Turn off:
- tupakointi
- kiroilu
- kyvyttömyys käyttää välimerkkejä ja kirjoittaa yhdyssanat oikein
- yleinen sivistymättömyys
- persuinen "rajat kiinni"-tyyppi
- supliikin puute
- epäsiisti olemus ja epähygienia
- tyytyminen vähään
Turn on:
- kunnianhimo
- kiltteys ja huomaavaisuus
- pitkä
- hyvä lasten kanssa
- vakaa ja rauhallinen
- rento (ei ahdistu varsinkaan pikkujutuista)
- silmälasit
- huoliteltu ulkonäkö
- tyylitaju
- hyvä tuoksu
- osaa laittaa ruokaa
- on nähnyt maailmaa
- perhekeskeinen
En tykkäisi alkoholiongelmasta (ja sen salailusta ja vähättelystä vielä vähemmän) enkä likaisuudesta.
Tykkäisin rehellisyydestä, huumorintajusta ja siitä että ymmärtää tarpeeni olla yksin välillä.
Olen akateeminen nainen ja hetero.
Turn off:
- ylimitoitettu laihuus tai lihavuus, viittaavat usein terveydellisiin ongelmiin
- tietynlainen "jäykkä" puhetyyli, tätä on tosi vaikea kuvailla
- lipevä käytös, valehtelu päin naamaa, pitää naisia yleisesti tyhminä/yksinkertaisina, luulee etteivät huomaa ko. valheita (sovinisti)
- totaalinen huumorintajuttomuus/huumorintaju ei mätsää, sovinismihuumorin jatkuva viljely
- muiden ihmisten jatkuva haukkuminen ja epäkunnioitus näitä kohtaan
- avuttomaksi liian helposti heittäytyminen
- suhtautuu naiseen kakkosäitinä joka ei koskaan kuitenkaan ohita omaa äitiä
- impulsiivisuus, herkkyys juomaan kännit joka viikko ja oluen kittaaminen iltaisin vitutukseen asioista joissa ei ole päätä eikä häntää
- odottaa elämältä valmiita vastauksia eikä ole valmis tekemään töitä niiden eteen
- uusavuttomuus
Turn on:
- huumorintaju!
- skrodehko ruumiinrakenne, (alle 2 m) pituus, itseäni (168 cm) pitempi nyt ainakin
- tietynasteinen dominoivuus ja itsevarmuus, mutta (aidosti) kunnioittaen naisia
- älykkyys, muttei totaalinen teoreettinen nörttimäisyys vaan erityisesti ns. käytännönläheinen älykkyys
- kunnianhimo ja mielenkiinto, mikä liittyy omiin tekemisiin työssä ja harrastuksissa; tähän liittyy oikea asenne elämään ylipäätään ja kouluttautuminen oman tarpeen mukaan
- ei luovuta helpolla missään, mitä eteen elämässä tulee, sitkeä ja tavoitteellinen pitkällä aikavälillä
- kriittisyys ja rakentavuus
Vierailija kirjoitti:
Olen 37v nainen,
Turn offeja miehessä:
- naisellisuus
- pitkät hiukset
- hevari-olemus
- laihuusTurn onit:
- lihaksikas, urheilullinen
- kalju tai tosi lyhyt tukka
- parransänki
- hyvä tuoksu
Minäkin olen 37-v enkä voi ymmärtää, että joku ikäiseni nainen arvottaa miehet ulkoisten ominaisuuksien perusteella vielä tässä iässä! Ei millään pahalla, mutta jos olet sinkku miettisin omia arvojasi, jos taas parisuhteessa, kuinka pitkä ja syvällinen parisuhde mahtaa ollakaan...
En minäkään sokea ole, mutta kyllä minulle keskinäisen kemian lisäksi persoona ja ajatusmaailma ovat ne, jotka merkitsevät oikeasti. Joko saavat kiinnostumaan tai eivät, seksuaalisessa mielessä. Saa alapeukuttaa.
Tämän kun suomalaismiehet oivaltaisivat, menisi niin moni asia paremmin. Itse näen, ymmärtääkseni monen muun naisen lailla, että tämä on keskeinen menestykseen parisuhdemarkkinoilla vaikuttava juttu. Terve äijäilemätön itsevarmuus on ulkonäköä, varallisuutta jne. niin paljon tärkeäpi. Mistä suomalaismiesten uhoava epävarmuus lieveilmiöineen (viina, äijäporukassa ördääminen, rajat kiinni -sekoilu jne.) on oikein tullut? Hienoja miehiä kuitenkin monelta muulta osin...