Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahin turn off ja isoin turn on vastakkaisessa sukupuolessa?

Vierailija
21.11.2015 |

Mitkä asiat parinvalinnassa ovat sinulle tärkeitä: mikä sytyttää ja mikä on turn off.

Kerrothan sukupuolesi. :) Seksuaalivähemmistöt saavat tietenkin ihan yhtä lailla kommentoida!

Itse siis olen nainen. Turn on:
-miehellä tummat hiukset ja pikku parransänki
-kiltti ja huomaavainen
-rauhallinen luonne

Turn off
-tosi puhelias
-kalju tai pitkät hiukset
-parta tai viikset
-ei osaa kirjoittaa yhdyssanoja
-itseriittoisuus ja ylimielisyys

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kommentoida, että tästä ketjusta näkee hyvin, miksi niin monilla on vaikeuksia löytää puolisoa. Sinkkumiehiä ja -naisia on yhtä paljon, mutta ihannekumppanin kriteerit eivät kohtaa. Naiset tuntuvat kaipaavan arvomaailmaltaan modernia miestä (tekee kotitöitä, huolehtii hygieniastaan, on keskustelutaitoinen eikä kerro sovinistisia vitsejä), miehille taas tuntuu perinteinen arvomaailma (nainen kokkaa, on siveä, ei ole feministi eikä urakeskeinen) olevan tärkeää kumppanissa.

Vierailija
102/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Förevör aloun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä asiat parinvalinnassa ovat sinulle tärkeitä: mikä sytyttää ja mikä on turn off.

Kerrothan sukupuolesi. :) Seksuaalivähemmistöt saavat tietenkin ihan yhtä lailla kommentoida!

-kiltti ja huomaavainen

-rauhallinen luonne

Turn off

-tosi puhelias

-parta tai viikset

Täytän "kriteerisi" täysin. Oletko vapaa? ;) M24

Olenhan minä - ja sattumalta myös melkein samanikäinen kuin sinä ;)

T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä mikään ihme että suomessa on paljon sinkkuja, suuri osa odotuksista on niin epärealistisia että huh huh .

Se monen ns napakymppi antaa vielä odottaa itseään :)

Vierailija
104/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen

Turn on miehessä

- älykäs huumori ja tähän liitettynä hyvä tilannetaju

-iloisuus

-älykkyys

Turn off

-junttihuumori, ei iske pierujutut eikä neekerivitsit

-peräkylän jutut muutenkin, kauimmainen paikka jossa on kiinnostanut käydä on naapurikylä jossa käytiin vuonna 97 lyömässä turpiin väärin pukeutunutta homo-Pekkaa

Vierailija
105/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotias nainen.

Turn on:

- pitkät hiukset

- parran sänki tai pitkä parta

- lihakset

- hyvä itsetunto

- ottaa tilan ja ihmiset haltuun

- hyvä huumorintaju

- puolisolleen kiltti ja uskollinen

- kätevä käsistään

Turn off:

- huonot käytöstavat

- reilu ylipaino

- epäsiisteys ja huonot ruokatavat

- tyhmyys ja maalaisjärjen puuttuminen

- feminiinisyys

- ei tunne historiaa tai politiikkaa yhtään

- väkivalta ja päihdeongelmat

- valehtelu ja pettäminen

- kohtelee ihmisiä huonosti

Onneksi mun mieheni on tuollainen unelmamies, olen onnellinen :)

Vierailija
106/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa hyvä tuoksu? Hyvä ominaistuoksu vai onnistunut parfyymin valinta...

Vierailija
107/155 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä turn on:

* ystävällisyys

* huumorintajuisuus

* herrasmiesmäisyys, sankarillisuus, huolehtivaisuus

*hellyys

* itsevarmuus

* tupakoimattomuus

* eläinrakas

* siisti ulkoinen olemus

* fyysiset seikat: matala ääni, kädet, ryhdikäs olemus

* liikunnallinen, luonnossa viihtyvä

Turn off:

* junttimaisuus

* ylimielisyys, besserwisseys

* tupakoitsija

* trendipelle

* baarikärpänen

* ylipainoisuus/ ei huolehdi itsestään, mutta toisaalta ei mikään salil eka salil vika-tyyppinenkään eli semmonen kulta en keskitie

* huonot hampaat

Vierailija
108/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Förevör aloun kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kiltti ja huomaavainen

-rauhallinen luonne

Turn off

-tosi puhelias

-parta tai viikset

Täytän "kriteerisi" täysin. Oletko vapaa? ;) M24

Olenhan minä - ja sattumalta myös melkein samanikäinen kuin sinä ;)

T. Ap

Oho! Äläs ny sano viel että oot Varsinais-Suomesta niiin ku mä. :D

Vierailija
109/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni:  'turn-on-puolella...

on mies joka on ehdottoman ja tinkimättömän täydellinen mistä tahansa kulmasta tarkasteltuna ja täydellinen kaikessa mahdollisessa mitä minä pidän positiivisena,mikä minua ilahduttaa tai mistä minulle on hyötyä

'turn-off'-puolelle taas jäävät kaikki ne ,joilla on mitä tahansa pieniä vikoja ja heikkouksia ja jotka eivät ole ulkonäöltään ja fyysisiltä ominaisuuksiltaan joka suhteessa täydellisiä. Tai ovat niskoittelevia,liian omapäisiä ja taipumattomia  eivätkä muutenkaan ole hyvää ainesta.

Miehen on aina osattava jo ennakoida ajatukseni ja tunteeni ja osattava muuttaa  olemustaan ja toimittava aina ne jo ennalta tietäen kun ajatukseni ja tunteeni jostain syystä muuttuvatkin -tosin aina käskyäni odottaen eikä koskaan ilman minun lupaani.

Vain sellainen mies palvelee minua hyvin ja vain sellaisen kelpuutan.

Miehen on myös säännöllisesti  osattava osoittaa (kosteasilmäistä , aitoa ja syvää) kiitollisuutta tästä kaikesta ja muistettava aina nöyränä se, kuka hänet oikein  kelpuutti ja kuka loppujen lopuksi on aina muistettava asettaa jalustalle  ja etusijalle kaikessa ja kaiken muun ,vähemmän tärkeän edelle.

Eli sanalla sanoen kenen on saatava olla ja kuka aina ja ehdottomasti on: Tärkein hänen elämässään

Vierailija
110/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn on :

Siisti parta, kalju tai hyvinoidetut pitkät hiukset.

huumorintaju

turn off:

Viikset, huumorintajuttomuus, eläinten inhoaminen, Dressman-tyyli.

Vierailija
111/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotias nainen

Turn on:

-Pitkä

-Hyvä kroppa

-Hymyilevä ja positiivinen

-Fiksu ja suvaitsevainen

Turn off:

-Kaljamaha

-Rasistinen

-Epäsiisti

Vierailija
112/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turn on :

Siisti parta, kalju tai hyvinoidetut pitkät hiukset.

huumorintaju

turn off:

Viikset, huumorintajuttomuus, eläinten inhoaminen, Dressman-tyyli.

Saisiko inhota edes täitä ja syöpäläisiä,rottia ruokakomerossa, iilimatoja uimarannassa,kärpäsiä ja itikoita kimpussa mökkilaiturilla,hirvikärpäsiä mustikkaretkillä , kaikenlaisia mäkäräisiä kalareissulla kesällä, räkättirastaita marjapuskissa, etanoita salaatinlehtien kimpussa kasvimaalla jne. eivätkö ne eläimiä ole nämäkin. Joidenkin pitämät terraario-pythonit, tai verikoirahurtiksi luettavat (ihmisiä ,lapsiakin todistetusti  tappaneet  Bullmans pit -koirat tms. lähinnä pelottavat oliot eivät oikein saa sympatiaani ( viisaampaa taitaa aina vieraan koiraan kanssa olla kun  lähde sitä liian lähelle osoittamaankaan ) Enkä nyt aina lämpene noille city-kaneille...Puhumatakaan  kirjahyllyn taakse papanoiville ja koko olohuoneelle arominsa antaville kotikani-lemmikeille, mutta skorpionit tai jättiläis lintuhämäkit tms eivät myuöskään herätä hellyyttäni Olenkohan nyt ihan kauhea luonteeltani...?

Ainoastaan oma kissani voi saada minulta  hellyyttäni ja lämpöäni ja se on vakituinen seuralaiseni aina kun olen kotonani.

Vierailija
113/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps* Kissani on myös  yhtä nirso muihin eläinlajeihin tutusmisessa,(...saati hellyyden niille jakamisessa) -paitsi niihin joita se pitää mielestään  hyvänmakuisina otuksina ...

Vierailija
114/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies, 34 v.

Turn offit naisessa:

- huono hygienia

- tupakointi

- liiallinen alkoholin käyttö

- liika uskonnollisuus, aatteellinen ehdottomuus missä tahansa muodossa

- törkeä puhetapa ja muu huono käytös, hyökkäävä asenne

- yleinen tietämättömyys

- jättikokoiset tatskat, liiat lävistykset

Turn onit:

- ystävällisyys, hymy, iloisuus, positiivinen ja leppoisa elämänasenne

- pieni pyöreys, naiselliset muodot + pieni pömppis

- älykkyys, hyvä keskustelutaito

- läheisyys, kosketus ja lämpö yhdessä ollessa

M34

Vierailija
115/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn on:

-tuoksuu hyvältä (lähinnä luonnollinen ominaistuoksu, mutta esimerkiksi onnistunut deodoranttivalintakin voi toimia)

-tuntuu turvalliselta

-osoittaa aivotoimintaa

-on urheilullinen

-osaa tehdä asioita käsillään

-190+cm (vähemmätkin sentit riittävät mainiosti, jos ne kantaa itsevarmasti)

Turn off:

-puutteellinen tai huono hygienia

-päihde- ja mt-ongelmat

-negatiivisuus ja valittaminen

-laiskuus

-itsekkyys

-suvaitsemattomuus

-passiivisuus

N26

Vierailija
116/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homonaama kirjoitti:

Turn off:

-Kaljamaha

-harventuneet hiukset

-harmaantuneet hiukset

-rintakarvat

-selkäkarvat

-parta ja viikset

-kalju

-yli 5 vuotta mua vanhempi

-liian isot lihakset

-tyhmä

-juntti

-liika päihteiden käyttö

-huono pukeutuminen

-epäluotettavuus

-kusipäisyys

Turn on:

-isot siniharmaat silmät

-tummat paksut hiukset

-nörttiys

-älykäs

-kätevä käsistään

-hyvä sängyssä

-luotettava

-herkkä

-huumorintajuinen

-kiltti

-Pieni pömppis

-paksut huulet

-siro nenä

-pidempi kuin minä (

Olen siis nainen

Oletko siis nainen?  Vähän oudon nimimerkin (...ja sen päälle vielä kuvankin) olet sitten valinnut? Ajatteletko esim. osoittavavasi jotain tuolla nimimerkilläsi jotain 'solidaarisuutta' homomiehiä kohtaan  ?

Homomiehiä siksi,että et nyt kai naispuolisena homoseksuaalina, eli siis  lesbona valittaisi, tai kategorioisi täällä Vauvapalstalla noita omia parisuhdevalinnan kriteereitäsi koskien siis nimenomaan miehiä ?  (..siinä tapauksessahan et sitten  homo olisikaan,vaan olisit ihan hetero )

Jos et  ole mieskään, niin miksi ihmeessä sitten  käytät tuollaista nimimerkkiä ? Sehän on sitten merkki siitä ,ettet ole mitä merkki antaa ymmärtää.

Noista kaikista erittelemistäsi, kumppanissa toivomistasi ominaisuuksita päätellen ajattelet siinä jotain pitkäaikaista parisuhdetta ,ehkä jopa elämän kumppanin valintaa. (monet noista ovat ominaisuuksia jotka eivät näet  ilmene aivan heti kenessäkään johon on vasta tutustumassa) 

Ei nyt vaan jotenkin  oikein vaikuta homoseksuaalisen miehen toivomuslistalta .... (harva esim. viiksiä torjuisi kumppanillaan, korkeintaan sitten ehdottaisi vaan että jospa leikkaisit pois.

Tuollaisia listoja esittävä (tai niiden mukaan vain ajattelevakin) homomies jäisi sitten helposti kokonaan  ilman kumppania.

Tuollaisen asenteen paljastuttua jopa ilman niidenkin seuraa, jotka nuo kriteerit täyttäisivät.

Tuollaista 'homonaama' nimimerkkiäkään tuskin kukaan valitsisi, sillä ihminenhän on muutakin kuin pelkkä naama-minusta tuo on paremminkin  jopa (niitä  oikeasti  homoja) halventava nimimerkki.

Vaikea sanoa oletko kala vai lintu, mutta aika falski tyyppi taidat olla joka tapauksessa -olet sitten mies, tai nainen.

Kaipa sen  itse tiedät oletko ja mikä olet.

Ihan heteronainen olen ja tuo tuli ensimmäisenä mieleen keksiessäni nimimerkkiä. :D ei kaiken pidä olla niin justiinsa.

No vähän outo mieleentuleminenhan tuo nyt minun mielestäni kuitenkin on jonkun nimimerkkiä itselleen  miettiessään  ( eli miksi kaikista niistä täysin  rajoittamattomista valintamahdollisuuksista juuri tuo), mutta ilmeisesti nuo sinun mielipiteesikään eivät sitten ole 'niin justiinsa', tai sitten ovat 'kunhan mitä ovat',eli (itse kai tuon parhaiten niistä tiennet)

Nuo mielipiteet ovat justiinsa kuin ajattelen. Miksi nimimerkin pitäisi kuvata mua mitenkään? Se on vain nimimerkki.

Jos haluat vain esitellä ajatuksiasi,niin mihin siinä sitä  nimimerkkiä sitten yleensä   tarvitset minkäänlaista  ?

Jos vastaavasti  joku homomies esittelisi ajatuksiaan täällä nimimerkillä 'heteronainen', tai "yh-äiti", niin kenen mielipiteinä niihin pitäisi, tai voisi sitten suhtautua ?

Ei siinä mitään ,jos joku käyttää rohkeasti keskusteluissa täällä  edes jotain  nimimerkkiä, pidän sitä ihan o.k asiana, se auttaa aina  edes jollain tavoin orientoitumaan esitettyyn mielipiteeseen,mutta jos nimimerkki on valittu sellainen, että se antaa sen  takana olevasta kirjoittajasta aivan eri kuvan kuin mitä hän todellisuudessa on ,niin minusta se kyllä silloin jo  harhaanjohtava.

Sanotaan jos esiintyisi jollain palstalla vaikka nimimerkillä 'sotaveteraani' tai 'entinen rintamalotta' ja olisi todellisuudessa esim.30-vuotias, niin kyllä se minusta siinä tapauksessa  lähinnä huijauksen piikkiin silloin  menisi.

Tai jos osallistuisi suureen pakolaiskeskusteluun nimimerkillä " itsekin maahanmuuttajataustainen", tai vaikkapa "kurdi" (eikä kuitenkaan olisi )ja perustelisi sitä sitten (siitä kiinni jäätyään) että "se nyt vain tuli ensimmäisenä mieleen",  tai että "eihän sen tarvitse kuvata minua millään lailla" tai "eihän kaiken tarvitse olla 'niin just´" ,tai "sehän on vain nimimerkki".

Jos annat  täällä ymmärtää kuuluvasi sukupuolivähemmistöön,etkä kuitenkaan kuulu niin minusta se on kyllä aika lailla sama asia kuin  nuo edellisetkin esimerkit. 

Voi jeesus mikä nipottaja...

Komppaan sua. Joku trölli varmaan. Rasittava tyyppi tai sitten itsestään epävarma luuseri, joka pätemällä koittaa korottaa itseään

No siinähän komppaat kun katsot tarpeelliseksi. Mulle on kuule ihan sama ,jos  joku haluaa täällä esiintyä jonain 'sukupuolivähemmistön äänenä' tai antaa täällä lukijoiden ymmärtää sellainen olevansa.

Johan tuo sitäpaitsi selvisi ,ettei siis ole, eikä ko. "homonaaman" mielipiteet kiinnosta minua enää ollenkaan.

Ehkä ne vähän askarrutti silloin  kun kuvittelin sen tosiaan olevan homo, mutta nyt kun selvisi ettei ole  ,niin ei enää.

Korkeintaan olisi kiinnostanut tietää miksi se valitsi juuri tuon nikin, mutta kun se ei osaa( tai halua) vastata siihen mitään järkevää niin ok. pitäköön sitten  'salaisuutensa' ei kiinnosta mua sen enempää. 

Mitä tuohon 'pätemiseen ' tulee, niin eikö se muka sit oo pätemistä (vieläpä mitä suurimmassa määrin) kun jollain parin kolmen sanan heitolla lytätään jonkun ihan asiallisesti laatima mielipidekirjoitus esim. tyyliin " mitä toi idiootti tääl oikeen urputtaa. Rasittava tyyppi,ottas vaan ne  lääkkeet" ?

Siis mä nyt koitan viel sanoo ihan lyhyesti:jos toi tyyppi olis esim. tasa-arvoinen avioliitto keskustelussa käyttäny tota nikiä ,niin ok.

Se olis  ollu ihan vaan solidaarisuutta,mut täällä kun puhutaan jostain parisuhdearvioista tai kumppanin valintakriteereistä niin ne  nyt tuli (tähän asti) luettua nimenomaan jonkun homoseksuaalin miehen mielipiteinä.

Sitt kun täällä on myös ollu miehiä jotka ON homoseksuaaleja ( tai ainakin) parivalinnoissaan, mutta esiintyy vaan nimerkillä M (ja joku ikää osoittava numero) tää sensijaan esiinty näkyvimmin,vaikkei sillä (omien sanojensa mukaan) ollu mitään tekemistä minkään homouden kanssa.

Siitä aiheutu tää sekaannus.Ei toi mikään rikos tietenkään oo,mutt hölmöä se kyllä  on mun mielestä .(eikä sitäpaitsi yhtään hauskaa)

Esiintyköön vaan "homomiehenä "jos haluaa, tiedetään jo,ettei ole ,eikä muakaan tään  tapauksen käsittely kiinnosta enää yhtään,piste.

Vierailija
117/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v nainen

Isoimmat turn-onit miehissä:

-Isot ja vahvat kädet

-Leukaparta tai ainkin sänki

-Leveät hartiat ja selkä

-Pieni pömppömaha

-Kirkkaat ja kauniit silmät

-Rehellisyys

-Avuliaisuus

-Tunnollisuus

-Ehdoton rakkaus

-Lempeys

-Rauhallisuus

-Tykkää eläimistä

Isoimmat turn-offit miehissä:

-Lyhyempi kuin minä (olen 160cm)

-Sairaalloinen ylipaino

-Rikosrekisteri

-Ei koulutusta

-Työtön sossupummi

-Kauhea rellestys, varsinkin humalassa

-Huono hygienia

-Tosi pitkät hiukset

-Superlihaksikas

Vierailija
118/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 41-vuotias nainen. Tässä miehistä omani:

Turn on:

- Karu, karski ulkonäkö

- Pitkät hiukset

- Hevarityyli tai muu yksilöllinen tyyli

- Jurous, eli vähäpuheisuus ja epäsosiaalisuus

- Se ettei mies välitä yhtään mitä muut hänestä ajattelee

Turn off:

- Söpöt pojat ja nätit miehet

- Semmoinen perussiisti konttorityyli tai pukumiehet

- Höpöttäminen ja sosiaalisuus

- Stereotyyppinen kunnollisuus

- Sukurakkaus

Vierailija
119/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn on:

pitkät hiukset & parta, etenkin punertavina! :P

huolehtii hygieniasta

huumorintaju, ystävällisyys

itsevarmuus ilman ylimielisyyttä

pitää kissoista

hallitsee alkonkäyttönsä

posiivisella tavalla vähän outo :D

turn off:

rasistisuus, joka kohdistuu myös ulkonäöltään erillisiin esim. punkkareihin

pikkumaisuus, tosikkomaisuus

kaljamaha

epäsiisteys

inhoaa kotieläimiä

Vierailija
120/155 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn on miehessä:

- viikinkimäisyys (pitkä ja lihaksikas vartalomalli, pitkät vaaleat hiukset, ehkä parta)

- älykkyys

- hyvä tilanne- ja huumorintaju

- kiltteys ja huomaavaisuus

- kärsivällisyys

- uskollisuus

- eläinrakkaus

- intohimoisuus jotain asiaa kohtaan 

- peto sängyssä, hyvä suutelija

- mua vähän nuorempi

Turn off miehessä:

- liiallinen pinnallisuus

- hipsterimäisyys