Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 15v tyttäreni lihava?

Vierailija

Hei! Onko mielestänne 15v tyttöni lihava? Mitat ovat 165cm/60 kiloa. Hän harrastaa 6 kertaa viikossa kilpaurheilua, mutta paino on noussut huomattavasti viime vuodesta. Uskallanko puhua tästä tytölle vai seurailenko vielä?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ei ole, jos kerran urheilee (eli on lihasta kropassa). Minä olen saman pituinen ja painan n. 57 kg mutta lihasta ei juuri ole. Muutenkin lihavuus kannattaa katsoa ennemmin peilistä kuin vaa'asta. Miksi olet huolissasi tällaisesta?

Vierailija

Kuulostaa massiivisilta mitoilta, etenkin kun on noin nuoresta kyse. Kerro hänelle terveellisen ruokavalion tärkeydestä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa massiivisilta mitoilta, etenkin kun on noin nuoresta kyse. Kerro hänelle terveellisen ruokavalion tärkeydestä.

Ovatko ylipainoiset alapeukuttaneet tätä vai mikä on?

Vierailija

Kyllä valmentaja olisi huomauttanut, jos tyttö olisi liian lihava. Lihas painaa enemmän kuin läski. Poikani joutui lopettamaan kilpaurheilun. Paino on pudonnut 6kk aikana 6kg, kun lihaksen ovat surkastuneet.

Vierailija

Miksi pitää kutsua lihavaksi henkilöä, joka on painoindeksin mukaan selkeästi normaalipainoisen puolella?

Vierailija

Mun poika on 15v ja 161cm. Paino vaihtelee 45-46.5 kg. Mutta pojilla tuo on hieman eriasia. Naisen kuuluu olla luonostaan pyöreämpi. Poika kyllä kasvaa pituutta vielä ennustte : 168-174cm. Kyllä tyttösi on normaalin painonen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ovatko ylipainoiset alapeukuttaneet tätä vai mikä on?
No minäpä kerron: sinä olet mäntti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei! Onko mielestänne 15v tyttöni lihava? Mitat ovat 165cm/60 kiloa. Hän harrastaa 6 kertaa viikossa kilpaurheilua, mutta paino on noussut huomattavasti viime vuodesta. Uskallanko puhua tästä tytölle vai seurailenko vielä?
Vajakki. Näin huonoa provoa ei tänä vuonna ole nähty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajakki. Näin huonoa provoa ei tänä vuonna ole nähty.

Jos nyt oon rehellinen teille nii ei oo mitää tyttöö vaan oon se ite.
t.ap

Vierailija

Ei nyt mikään hoikkakaan ole. Oma teini kilpaurheilee viisi kertaa viikossa, on 170 cm ja painaa 50 kg. Tässä lajissa ei voi kyllä olla pulska.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat