Sinä 18-28-vuotias, paljonko sinulla on säästöjä?
Vai onko lainkaan? Minkä ikäsiä olette ja paljonko on haalittu säästötilille/rahastoihin/muualle?
Voi toki muunkin ikäset laitella, kiinnostaa lähinnä millasia summia ihmiset saa haalittua kasaan puskurirahastoihinsa ja muihin näinä aikoina, kun työt ja muut ei ole aina ihan helppoja hommattavia.
Kommentit (122)
Tällä hetkellä n. 3000e. Omakotitalon ostin vuosi sitten, siihen meni 10 000e käsirahaan. Autoissakin kiinni n. 10 000e, ne tosin yhteisiä miehen kanssa. Lapsiakin meillä kolme.
N25
Reilu 250 000€. Vaimolle puolet siitä. Mies 28V.
Ei yhtään. Ainoa säästäminen mitä voin tehdä, on 20 senttisten kerääminen purkkiin viikottaista pyykkitupaa varten :p
21v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä säästötilillä on 150€. Elän aikalailla suusta käteen kuukaudesta toiseen. Ja tämä on ihan ok mulle, kyllä niitä säästöjä ja lainoja sitten vielö ehtii myöhemminkin haalia. T. 24v opiskelija
Suusta käteen vedettynä :D
Säästössä n. 30 000€ ja osaketilillä n. 70 000.
20 V opiskelija
10 000e plus pari tonnia "käyttövaraa" jos tulee hankintoja tai muuta. Lainoja ei oo. Opiskelin pitkään ja nyt on ollut kunnon tulot vuoden verran - hyvä sauma säästää kun ei ole vielä oppinut kalliisiin elämäntapoihin. :) N27
Säästössä noin 4 000 000 € ja osaketilillä saman verran. 19v 2 lapsen yh äiti, opiskelija.
Olen elänyt nuuasti ja investoinut hyvinnjoten säästössä reilu 25 000 000 € ja sijoutuksissa joku 157 000 000 000€ ja perintöä samanbverran. 15v opiskelija metallilinjalla
Kävin just paskalla ja tuli ulos vaan kolme kultaharkkoa. Yleensä tulee ainakin viis. -opiskelia 21v
Miksi alapeukutatte rahaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia säästäneiden kommentteja? Kateusko syynä?
Minulla on kymmeniä tuhansia täysin itse ansaittua rahaa. Olen säästänyt vuosia suurimman osan palkoistani. Asun siis asunut vanhempieni luona ilman asumiskuluja. Ikäni on lähempänä 28 kuin 18. Teen töitä matalapalkka-alalla ja opiskelen samalla.
Asuntolainaa 90 000€ ja tilillä 13 000€ joista 7 000€ ns. "puskurirahaa".
N22
Joku neekeri kerran hinus persettä satana jote pakkoha sille oli antaa saatana
.. Tulot ja vittu saatana menot puolet säästlt ja saatana vittu perkele menot ja tulevaisuus puolet siitä mutta ny vittu on kuno kaffwe laitit meikäkällä tehty jote on tulevaisuus taattu saatana!!! täkä mennä!!!!
Muutin kotoa 16-vuotiaana, joten en ole valitettavasti saanut säästettyä kovinkaan paljon. Monet kaverit asuvat edelleen (yli 20v) kotona ja myönnän kadehtivani sitä, että saavat niin paljon "ylimääräistä". Itsellä menee palkasta kuitenkin niin paljon asumiseen ja elämiseen.
Olen 21-vuotias ja säästöjä on 0 euroa. Tosin en edes tiedä mitä varten säästäisin. Carpe diem -elämä sopii muutenkin kuvioon kaksi kertaa syövän selättäneenä. Huominen ei koskaan ole itsestäänselvyys kuitenkaan.
N. 10 000€ taitaa olla rahastosijoituksena ja reilu pari tonnia säästötilillä josta siirrän käyttötilille jos ja kun tarvii (asun kotona, joten kovin nopeasti se onneksi ei ehdi kulua). T: N18v, joka erittäin kiitollinen mummolle ja (edesmenneelle) papalle jotka aikoinaan tekivät lapsenlapsilleen säästövakuutukset jotka mukavasti ehti kasvaa korkoa täysi-ikäisyyteen mennessä. :) Mukava synttärilahja oli saada tietää. + osa itse tienattu.
Juuri sain maksettua 200 000 € asuntolainan pois. Tilillä 8000 €. Olen osakkaana perheyrityksessä, jolla pyyhkii tällä hetkellä ihan kivasti.
Tiedostan olevani onnekas tässä suhteessa.
N25
4000e. Olen 19v ja kaiken olen tienannut itse töissä käymällä. Tavoite on 10000 ennen kuin menen yliopistoon.
Suusta käteen :D