Viereisestä asunnosta kuuluu kauheaa huutoa, pitäisikö tehdä jotain?
Asumme siis kerrostalossa.
Eli hieman alle tunti sitten alkoi kuulua ensimmäisen kerran kauheaa huutoa viereisestä asunnosta. Tiedän perheestä sen verran, että siihen kuuluu isän ja raskaana olevan äidin lisäksi teini-ikäinen poika sekä alakouluikäinen tyttö. En siis tunne heitä mitenkään hyvin, joskus äidin kanssa ollaan moikkailtu rappukäytävässä.
Tunnistin huutajat heti isäksi ja pojaksi. En saanut selvää, mistä he riitelivät, vaikka todella kovaäänisesti he karjuivatkin. Tätä huutoa jatkui ehkä kolmekymmentä minuuttia, kunnes kuului luja oven pamahdus ja näin ikkunasta, kun poika lähti mopollaan jonnekin.
Heti perään kuulin, kun tyttö alkoi itkeä sydäntäraastavasti ja äiti huutaa isälle. Isä alkoi huutaa takaisin äidille (kesti suunnilleen vartin, ehkä vähän päälle), kunnes äidin ääni yhtäkkiä vaimeni. Pian sen jälkeen alkoi kuulla todella kovaa kirkumista.
Kirkuminen jatkuu vieläkin, ja samalla kuuluu isän huutoa ja tytön itkua. Pitäisikö minun tehdä jotain?
Kommentit (33)
Huuto, itku ja tappelu - en huolestuisi. Varsinkaan jos on teinejä kuvioissa.
Mut toi kirkuminen. Varsinkin jos jatkui pitkään ja päättyi täyteen hiljaisuuteen.
Eihän se välttämättä tarkoita mitään järisyttävää, mutta varmuuden vuoksi joko soittaisin poliisit tai kävisin itse tarkistamassa.
Ei ovelle mennä itse vaan soitetaan poliisit. Koska ei sitä tiedä kuka sieltä tulee avaamaan ja millä tuulella.
Vaikka ei olisikaan nyt hätää niin ovat varmaan ensi kerralla vähän hiljempaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap! Soititko poliisit?
Soitin hätäkeskukseen. Pihassa on nyt sekä ambulanssi että poliisit, ja äsken asunnosta kannettiin paareilla kokonaan peitetty ruumis.
ap
Miksei tänä päivänä voida mennä ovikelloa soittamaan ja kysymään, onko kaikki ok?
Vierailija kirjoitti:
Miksei tänä päivänä voida mennä ovikelloa soittamaan ja kysymään, onko kaikki ok?
Se voidaan tulkita kotirauhan häiritsemiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Soititko poliisit?
Soitin hätäkeskukseen. Pihassa on nyt sekä ambulanssi että poliisit, ja äsken asunnosta kannettiin paareilla kokonaan peitetty ruumis.
ap
provo
jos ruumis kannettaisiin ulos, olisi siellä ruumisauto odottamassa. Sitä ruumista ei tuoda ulos odottamaan, eikä ambulanssi ota kyytiin kuollutta. Tarkista provosi faktat ensi kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Soititko poliisit?
ap
provo
jos ruumis kannettaisiin ulos, olisi siellä ruumisauto odottamassa. Sitä ruumista ei tuoda ulos odottamaan, eikä ambulanssi ota kyytiin kuollutta. Tarkista provosi faktat ensi kerralla.
Ja vaikka paikalla olisi ruumisauto tuskin kantaminen tapahtuisi näin nopeasti... kuluu useampi tunti ennen kuin sitä ehditään hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä siksi, ettei huvita saada mahdollisesti väkivaltaiselta psykoosissa/kännissä/huumeissa/muuten vain sekopäiseltä ihmiseltä veitsestä kylkeen. Kun ei tiedä mikä tilanne on, on parempi pysytellä itse kaukana. Nuo sekopäät kun eivät oikein tykkää ulkopuolisten ovikellon rimputtelusta ja utelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap! Soititko poliisit?
ap
Huom! Tämä ei ollut oikea ap.
Pihaan tuli VAIN poliisit. Kävivät jututtamassa ensin perhettä, sitten minua. Kerroin mitä kaikkea olin kuullut, ja lähtivät sitten ja "kiittivät" soitosta. Sitten menivät takaisin jututtamaan perhettä.
ap
Mä en uskaltaisi mennä ovelle mutta poliisit soittaisin. Sillon kun itse soitin niin se naapurin kirkuminen oli jotain niin kauheaa että en ole sellaista koskaan aiemmin kuullut. En voinut jättää häntä pulaan, en mitenkään.