Mitä tarkoittaa kun joku kirjoittaa keskustelussa ohis?

Vierailija

Kertokaa :D

Kommentit (9)

Vierailija

Se on 'ohi aiheen'-kommentti, jonka kuitenkin jostain syystä haluaa sanoa. Joskus sitä käytetään siten, että jos on vaikka paljon lainauksia, jossa selvästi kaksi tyyppiä keskustelee, niin joku kolmas tyyppi kirjoittaa 'ohis', jottei vaikuttaisi siltä, että hän on jompi kumpi niistä kahdesta. Tulee vain sivusta kommentoimaan.

Näin olen itse ohis-sanaa käyttänyt.

Vierailija

Ohikulkija.

Joku muu kuin ap tai henkilö, jonka kanssa hän käy intensiivistä keskustelua. Ketjun alla saattaa tietysti olla muukin porukka kuin ap, vaikka 2-3 henkilöä,  puhumassa aiheesta selvästi keskenään, niin tämä "ohis" käy huikkaamassa siitä sivusta jonkin kommentin tai tarkennuksen puuttumatta asiaan sen kummemmin,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on 'ohi aiheen'-kommentti, jonka kuitenkin jostain syystä haluaa sanoa. Joskus sitä käytetään siten, että jos on vaikka paljon lainauksia, jossa selvästi kaksi tyyppiä keskustelee, niin joku kolmas tyyppi kirjoittaa 'ohis', jottei vaikuttaisi siltä, että hän on jompi kumpi niistä kahdesta. Tulee vain sivusta kommentoimaan.

Näin olen itse ohis-sanaa käyttänyt.

Kiitos!! Näin jälleen on mieleni rikastunut uudella tiedon jyvällä!

Vierailija

8: Totta tuokin, mutta olen ajatellut, että suomalaisella palstalla saatetaan käyttää myös muita termejä kuvaamaan samaa asiaa. 

Oletko tuo, joka sanoi ohiksen tarkoittavan ohikulkijaa?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat