Kirkasta verta jää paperiin ulostamisen jälkeen. Peräpukamat vai syöpä? :(
Itse tavara näyttää olevan ihan normaalin väristä.
Kommentit (13)
Laita Bepanthenia, suihkuttele ja pyyhi varovasti.
Oli AV-mammalla sitten ripuli tai päänsärky, niin Bepanthenia ollaan sutimassa. Vaikutus se on lumevaikutuskin, mutta jotain rajaa sentään.
Oli AV-mammalla sitten ripuli tai päänsärky, niin Bepanthenia ollaan sutimassa. Vaikutus se on lumevaikutuskin, mutta jotain rajaa sentään.
Voihan sitä lääkärillä käydä tarkistuttamassa, mutta minulla hautuu helposti peräaukko, ja silloin tällöin repeää haavaumia. Muutenkin hieman atooppinen iho minulla on.
Olen valittanut lääkärille, ja kaikenlaisia kortisoneja sitä vain tarjotaan, jotka hetken auttavat.
Tätä on kestänyt nyt 3 päivää. Joskus aikaisemminkin on vastaavaa ollut, ja vaiva on mennyt ohi itsekseen. Olen myös 99% varma että minulla on peräpukamia, koska ajoittain takapuolesta pullahtaa sellaisia pampuloita. jotka saattavat olla kipeitäkin.
Aikaisemmin en ole näistä oireista huolestunut, mutta nyt menin lukemaan tekstejä suolistosyövistä ja aloin pelätä, että minulla onkin sellainen. Yhdessäkin artikkelissa sanottiin: "koskaan ei pidä tuudittautua siihen luuloon, että peräpukamista se vuoto johtuu".
Juttuhan on vain se, että kolonoskopiaan en suostu, vaikka henki menisi. :( Gastroskopia on jo tehty ja se oli ihan hirveä toimenpide. En anna työntää sisälleni enää mitään letkuja. :(
ap
Jos et kuitenkaan skopiaan suostu, niin unohda sitten koko juttu. Eivät ne sinua millään muulla tutki, turha kuvitella.
Muutenkin luulin, että sitä verta olisi tullut vähintään viikkoja... Kolme päivää on aika vitsi.
3 päivää tullut verta.
No, en todellakaan menisi lääkäriin.
Mulla itselläni oli toisessa raskaudessa lopussa valtavat peräpukamat. Ja jos vatsani menee nyt kovalle, niin helposti tulee verta.
Yritän ehkäistä aina kovavatsaisuutta, niin ei pääse vertakaan tulemaan.
suulta tai ihan sen läheltä. Vuotava pukama tai haavauma peräaukon suulla. Ei ole syöpä. Miksi pelottelette ap:tä? Edes ulosteessa ei ole verta, vaan sitä jää pyyhkiessä paperiin. Colitis ulcerosa on sen verran raju tauti, että oireet on ihan toiset kuin aapeellä. Mitä tummempaa veri on ulosteessa, sen syvemmältä se tulee. Jos veri on kirkasta, se tulee rskanavan loppupäästä.
Eikä todellakaan kukaan lekuri lähde niin rajuun tutkimukseen kuin tähystyksiin noilla oireilla. Eli verta jää pyyhittäessä paperiin. vielä kun tiedetään, että peräpukamia on, niin eipä paljon tarvitse miettiä mistä vaiva johtuu. Nyt vaan peräpukamasalvaa ja huolelliset suihkuttelut monta kertaa päivässä ja aina wc-käyntien jälkeen. Jos pukamat ei kotilonstein helpota, niiden hoitoon löytyy kyllä tehokkaampia keinoja. Ei huolta ap!
niin sitten menisin lääkäriin. Rauhoitu nyt ap ja lopeta se googlettaminen.
Ehkä minulla on tavallista huolestuneempi kausi meneillään. Pelkään myös, että lapsellani on leukemia. Oire: yksi mustelma kyljessä.
Olen kai stressaantunut - yleensä en näin herkästi pelkää kaikenlaisia sairauksia.
ap
Pitäis olla muitakin oireita.
-leukemialapsen äiti
googleta