Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kummallinen raskausmaha

Vierailija

Alkaa jo häiritsemään kun tämä maha ei "nouse ylös". Eli maha erottuu yhäkin vaan alavatsasta, näytän jo aika koomiselta kun alavatsalla alkaa kuitenkin olemaan vähän kokoa. Viikkoja koossa nyt 20. Vauvan koon pitäisi olla ok. Ultraajakin sanoi mahan muotoa erikoiseksi, mutta kuulemma ei syytä huoleen.

Onko muilla ollut tämmöistä? Millon maha muuttui?

Haluaisin niin kovasti jo sellaisen pyöreän vauvamahan josta todellakin näkee että olen raskaana. Tämä maha nyt näyttää siltä että mulla on meneillään ihan jumalaton menkka- tai pieruturvotus.

Kommentit (11)

Vierailija

Mulla maha pompsahti esille yhden yön aikana, vauva ilmeisesti muutti reilusti asentoa. Oliskohan ollut suunnilleen juuriki rv 20 tai vähän reilu.

Vierailija

No vaikea sanoa kuvaa näkemättä onko mahasi nyt todella niin erikoinen, mutta aika pitkään itselläkin maha kyllä "roikkui" todella alhaalla. Olen niin pieni ja hoikka muuten että se kyllä arvattiin raskausmahaksi, mutta jos olisin ollut vähänkään pyöreämpi, olisin varmaan näyttänyt hyvin pitkään juurikin vain turvonneelta.  En nyt muista millä viikoilla se maha nousi, mutta ehkä siinä 25 viikon paikkeilla. Siltikään oma mahani ei koskaan ollut kovin "pysty", vaan koko raskauden ajan melko alapainotteinen. Ja tyttöhän sieltä sitten tulla tupsahtikin, jos tuollaisiin mahan muodon perusteella tehtäviin ennustuksiin haluaa uskoa :)

Vierailija

Onhan tuossa aikaa vielä pyöristyä, olet vasta puolessa välissä. Kohtu ei yllä vielä niin korkealle ja vauva on pieni.

Vierailija

Minä huomasin mahan nousun vasta tos viikolla 26 jälkeen...huomenna tulee vko 30 täyteen. Tuntuu oudolta, kun se on nyt ylempänä, istuminen ei onnistu enää selkä suorassa kuten aiemmin ja on herkemmin sellanen ähky olo. Mut muuten mukavaa ☺ Tukivyötä oon käyttäny, et ei nahka alkais ratkeileen sit myöhemmin.

Vierailija

Mulla maha kanssa pompsahti yhdessä yössä, tosin olin sillon viikolla 25. Nyt viikolla 37 ja mahaa piisaa...

Vierailija

Mulla oli edellisessä raskaudessa myös se "ongelma", että maha ei missään vaiheessa ollut pyöreä ja soma, vaan näytti ennemminkin roikkuvan alhaalla. Olen kyllä pitkä, joten silläkin saattoi olla osansa mahan muotoutumisessa.. Mulla siis yksi lapsi jo ennestään, joten kudokset olivat jo kertaalleen venyneet, epäilen että senkään takia maha ei toisessa raskaudessa noussut yhtä ylös.

Vierailija

Laita kuva! Ois kiinnostavaa nähdä millanen tuollainen erikoinen maha on, kun ei oikein osaa kuvitella (kukaan ei voi sua mahasta tunnistaa, kun rajaat pään pois)

Vierailija

Onko sulla kohtu missä asennossa? Jos se on johonkin suuntaan (eteen tai taaksepäin) normaalia enemmän kallistunut, voi olla että se aiheuttaa vatsan hassun muodon. Mulla itselläni kohtu laskeutui ekan raskauden jälkeen aika taakse ja "vaakatasoon" virtsarakon päälle, joten toisess raskaudessa vatsa kasvoi ensin tuohon alas eikä missään vaiheessa noussutkaan kovin korkealle.

Vierailija

Mun raskausmaha oli vino ;-) jota neuvolatätikin nauroi eli ei aina tule pyöreää kaunista pallomahaa. Terve suloinen lapsi kuitenkin tuli siitäkin mahasta ulos.

Vierailija

Mulla oli kanssa todella alhaalla vatsa pitkän aikaa, mutta se oli myös pieni, joten näytin tosiaan ihan loppuviikoille saakka siltä että vatsa vaan turvottaa vähän rankemmin. Olihan se hiukka harmillista, kun raskauskiloja muuten kyllä kertyi ihan normisti. Vatsoissa vaan on eroja. :) Tyttö tuli muuten meillekin, ehkä vanha kansa sitten jotain tiesi...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat