Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenaina "humalassa" kiinalaisen ravintolan jälkeen.

Vierailija
21.11.2015 |

Olen kuin nousuhumalassa pari tuntia joka kerta sen jälkeen kun olen syönyt kiinalaisessa ravintolassa. Miksi?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa naama punoittaa, jos joudun "nauttimaan"  soijakastiketta. Eikös siinäkin ole jokin ainesosa, mille jotkut ovat herkkiä.

Lisäättekö soijakastiketta ruokaan kiinalaisessa raflassa? 

Sulla voi olla histamiini yliherkkyys, sitä on usein kans epäilty syyksi tuohon kiinalaisruokasyndroomaan.

Niiden lihat yms. on usein tosi vanhoja, eli täynnä histamiinia ja samoin ne kastikkeet on usei histamiinipommeja.

Oiko linkkiä lisätietoihin? T: yksi oireita saava

Vierailija
82/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytte kiinalaisessa, jos kroppa reagoi siihen noin!

En käy enää, en ole vuosikausiin käynyt. Lievänä oireet ovat ihan siedettäviä  mutta itseäni pyörrytti välillä niin etten olisi uskaltanut yksin vilkkaalle kadulle kävelemään.

Otti aikansa ennen kuin opin yhdistämään oireet nimenomaan kiinalaisessa ravintolassa syömiseen. Tuntui älyttömältä että riisi, kala yms. mitä muutenkin syön, aiheuttaisi oireita vain silloin kun syön noita aineksia tietynlaisissa ravintoloissa. Oireita ei ole ollut kertaakaan sen jälkeen kun aloin välttää kiinalasia ravintoloita. Välttelen niin kauan kunnes saan tarkempaa tietoa mistä oireet mahdollisesti johtuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa naama punoittaa, jos joudun "nauttimaan"  soijakastiketta. Eikös siinäkin ole jokin ainesosa, mille jotkut ovat herkkiä.

Lisäättekö soijakastiketta ruokaan kiinalaisessa raflassa? 

Soijalle voi toisaan olla allerginen. Itse en lisää soijaa ravintolassa ruokiin, ovat yleensä ihan riittävän suolaisia muutenkin. Kotona käytän soijakastiketta ja muitakin soijatuotteita.

Vierailija
84/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykääpä aasialaisissa ruokakaupoissa tsekkaamassa että millaisissa pusseissa MSG:tä myydään: eivät ole mitään pikku aromat-sirottimia.

MSG:tä on toki luontaisesti monissakin ruoka-aineissa, mutta minusta on ihan järkevä oletus että kummalliset oireet saattavat liittyä kemiallisesti valmistettuun MSG:hen jota käytetään näiden valmiiksi MSG:tä sisältävien ruoka-aineiden _lisänä_.