Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenaina "humalassa" kiinalaisen ravintolan jälkeen.

Vierailija
21.11.2015 |

Olen kuin nousuhumalassa pari tuntia joka kerta sen jälkeen kun olen syönyt kiinalaisessa ravintolassa. Miksi?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuleeko tuo olo vain tietyssä kiinalaisessa ravintolassa käynnin jälkeen vaiko ihan missä tahansa kinkkilässä? Onko riippuvainen ruoasta? Mitä ruokaa olet syönyt kun tuo olo tulee? Onko tullut muista ruoista?

Käydään ehkä pari kertaa kuukaudessa kiinalaisessa ravintolassa lounaalla, siis noutopöydästä haetaan, syön kohtuu kokoisen  annoksen, yleensä hiukan riisiä, kasvisrullia(2-3), lihaa ja niitä perunanäköisiä taikinasta tehtyjä pullia(3-5) joissa lihaa sisällä ja lisäksi ananasta ja hillosipuleita, juomaksi kaksi lasia vettä, ei muuta. Joskus laitan sitä tulista maustetta pöydästä.

Ne oireet alkaa heti syömisen jälkeen ja pahimmillaan ne on n. tunti syömisen jälkeen, olen aivan niinkuin olisin juonut pari kolme kaljaa, mutta palaan taas normaaliin olotilaan parin-kolmen tunnin päästä.

Kotona teen aivan tavallista ruokaa,  , makaronilaatikkoa, kalaa perunoiden kanssa, riisiä kanan kanssa, jne. jne., mutta en saa noita oireita kotona. tämä tässä juuri ihmetyttää, jos minulla olisi diabetes, enkö saisi näitä oireita aina ruuan jälkeen?

Vierailija
62/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinanpierut sekoittaa pään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä valitat, siinähän saat sitten kännit ruokailun ohella samaan hintaan.

Vierailija
64/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä valitat, siinähän saat sitten kännit ruokailun ohella samaan hintaan.

Jos positiivisesti ajatellaan..............niin kyllä,  ;). 

Ap.

Vierailija
65/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee myös päähän sumea ja "raskas" olo. Lisäksi tuntuu että sydänkin hakkaa jotenkin "syvemmin"

Vierailija
66/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tollanen olo, kun olen mässännyt makeaa paljon. Yleensä muutaman tunnin jälkeen on pakko mennä nukkumaan.

Vierailija
67/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tulee tollanen olo, kun olen mässännyt makeaa paljon. Yleensä muutaman tunnin jälkeen on pakko mennä nukkumaan.

Tuleeko sulle makean mässäämisestä näköhäiriöitäkin? Onko kyseessä joku tietty karkki?

Vierailija
68/84 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa naama punoittaa, jos joudun "nauttimaan"  soijakastiketta. Eikös siinäkin ole jokin ainesosa, mille jotkut ovat herkkiä.

Lisäättekö soijakastiketta ruokaan kiinalaisessa raflassa? 

Vierailija
69/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatti? 

Kappas, foliohattu!

Kappas, tollo.

Olet niin imbesilli, ettet ymmärrä aivan yksiselitteisiä tieteellisiä lähteitä etkä asiantuntijoiden lausuntoja asiasta. Surullista.

Sinä olet hyväuskoinen idiootti, joka uskoo elintarviketeollisuuden rahoittamia tutkimuksia ja suosituksia asiassa kuin asiassa. Olet takuulla niitä samoja ihmisiä, joiden mielestä aspartaami on terveystuote, maitoa pitäisi juoda litra päivässä, kaikki rasva on vaarallista paitsi rypsiöljy jne. Ei se mitään, saat olla.

En ole tuo jolle vastaat, mutta mitä ihmettä sinä sitten uskot? Mv-lehteä? Rokote-"infoa"? Siinä tapauksessa sinä olet vainoharhainen salaliittoteoreetikko. "Vaihtoehtolähteet" ovat vaihtoehtoisia, koska eivät kestä tieteellistä tarkastelua.

Vierailija
70/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen joitain tiertyjä mausteita tai liemiä, joita ostavat omilta tukkureiltaan suoraan Kiinasta. Vaihda välillä annosta ja ruokapaikkaa, tuleeko aina vai onko paikkasidonnainen. Itse en ole em.kaltaista reaktiota ikinä saanut.

Vierailija
71/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen joitain tiertyjä mausteita tai liemiä, joita ostavat omilta tukkureiltaan suoraan Kiinasta. Vaihda välillä annosta ja ruokapaikkaa, tuleeko aina vai onko paikkasidonnainen. Itse en ole em.kaltaista reaktiota ikinä saanut.

Ilmiö kiinalaisen ruuan jälkeen tulevista oireista tunnetaan maailmanlaajuisesti ja kyse on yliherkkyydestä josta kaikki eivät kärsi. Se, ettet itse ole saanut oireita, kertoo vain siitä ettei sinulla tätä yliherkkyyttä ole.

Vierailija
72/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatti? 

Kappas, foliohattu!

Kappas, tollo.

Olet niin imbesilli, ettet ymmärrä aivan yksiselitteisiä tieteellisiä lähteitä etkä asiantuntijoiden lausuntoja asiasta. Surullista.

Sinä olet hyväuskoinen idiootti, joka uskoo elintarviketeollisuuden rahoittamia tutkimuksia ja suosituksia asiassa kuin asiassa. Olet takuulla niitä samoja ihmisiä, joiden mielestä aspartaami on terveystuote, maitoa pitäisi juoda litra päivässä, kaikki rasva on vaarallista paitsi rypsiöljy jne. Ei se mitään, saat olla.

En ole tuo jolle vastaat, mutta mitä ihmettä sinä sitten uskot? Mv-lehteä? Rokote-"infoa"? Siinä tapauksessa sinä olet vainoharhainen salaliittoteoreetikko. "Vaihtoehtolähteet" ovat vaihtoehtoisia, koska eivät kestä tieteellistä tarkastelua.

En kumpaakaan. En ole koskaan edes lukenut kumpaakaan mainitsemaasi lähdettä. Aspartaamista on keskusteltu erilaisissa dokumenteissa, jotka käsittelevät usan elintarviketeollisuutta ja sen osuutta "tieteellisissä tutkimuksissa", joiden mukaan ravintosuosituksia tehdään. Ihan alan ammattilaisia ottaa siinä kantaa sen puolesta, miten vaikeaa on saada oikeaa tietoa käytäntöön, koska raha vaikuttaa päätöksenteossa niin paljon. Esim. maito on yksi hyvä esimerkki kanssa. Ihan niinkin vähäpätöisessä laitoksessa, kuin Harvardissa, on tehty vaikuttavia tutkimuksia, että ravintosuositusten mukainen määrä maitoa on vahingollista aikuiselle. Tämä sama tulos saatiin jo 1950-luvulla, mutta raha vaikutti siihen, ettei tutkimustulosta huomioitu.

Onneksi moni vaikuttava taho on alkanut pitämään ääntä näistä asioista. Katsomani ja lukemani (lehdet kuten hesari, dokumentit ylellä ja muualla) perusteella olen varma, että moni "tieto" tulee muutumaan lähitulevaisuudessa. Aivan kuten sekin muuttui aikoinaan, ettei tupakka ole terveystuote. Natriumglutamaatista taas monet saa oireita, minäkin. Uskon kropan reaktioihin ja tiedän, että lähtökohtaisesti luonnollinen maku tai aine on aina terveellisempi, mitä keinotekoisesti tuotettu. Glutamaatissa on myös se vinha juttu, että sillä yritetään joissain tapauksissa peittää huonolaatuisen elintarvikkeen makua.

Vierailija
73/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä tee. Menee päähän. Jos juo tyhjään vatsaan, tulee pahoinvointia.

Vierailija
74/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2005/jul/10/foodanddrink.featur…

Lukekaas toi. Ja miettikää samalla, miksi Aasiassa elinikä on pidempi kuin täällä huipputerveellisen ruoan Suomessa. Tai friikkien jenkkilässä, jossa ihmiset on t 100 % gluteenittomalla ja syö vain pillereitä ja luomulehtikaalia.

Vierailija
75/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee kiinalaisesta sellainen painava rengas hartioille ja kaulan ympärille. Vaikea selittää. Kestää vartin verran ja menee ohi.

Vierailija
76/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tiedetodistelija ei nyt tunnu ymmärtävän eroa sen välillä, että onko jokin tuote, kuten msg, yleisesti haitattomaksi osoitettu ja että onko kuitenkin mahdollista, että osa ihmisistä saa ko. aineesta yliherkkyysoireita. Vastaus: on.

Joten hengittele välillä niiden evira-linkkiesi välillä. On ihan mahdollista, että sekä Evira että täällä kokemuksiaan kertovat (foliohatuiksi haukkumasi) ovat oikeassa.

Vaikutat jonkin luonnontieteen ensimmäisten vuosien opiskelijalta, jolla suhteellisuudentaju saa vielä tovin kehittyä ;)

t. itsekin luonnontieteilijä

Vierailija
77/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa naama punoittaa, jos joudun "nauttimaan"  soijakastiketta. Eikös siinäkin ole jokin ainesosa, mille jotkut ovat herkkiä.

Lisäättekö soijakastiketta ruokaan kiinalaisessa raflassa? 

Sulla voi olla histamiini yliherkkyys, sitä on usein kans epäilty syyksi tuohon kiinalaisruokasyndroomaan.

Niiden lihat yms. on usein tosi vanhoja, eli täynnä histamiinia ja samoin ne kastikkeet on usei histamiinipommeja.

Vierailija
78/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi käytte kiinalaisessa, jos kroppa reagoi siihen noin!

Vierailija
79/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina Ruotsin laivalla ruokailun jälkeen "humalainen" olo. Vaikka joisin pelkkää vettä. Olen arvellut sen johtuvan ylensyönnistä tai laivan keinumisesta, mutta voi kai se olla muutakin.

Vierailija
80/84 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatti? 

Kappas, foliohattu!

Kappas, lammas!