ANTTILA joutui nöyrtymään, pyysi anteeksi ja vaihtaa tekstinsä!
Hyvä naiset ja nykyaika! :)
http://m.iltalehti.fi/perhe/2015112120704594_pr.shtml
Kommentit (31)
Onnittelut Anttila! Saitte juuri uudistuneille sivuille kivasti kävijöitä.
entä jos joku tahtoo vaalia sukupuolirooleja, nainen tai mies? Onko feministeillä jonkinlainen ylivalta kävellä muiden mieltymysten yli?
Tarunhohtoinen toive kirjoitti:
entä jos joku tahtoo vaalia sukupuolirooleja, nainen tai mies? Onko feministeillä jonkinlainen ylivalta kävellä muiden mieltymysten yli?
Huoh. Kysehän onkin siitä että jokainen saa valita itse, eikä pakoteta johonkin muualta saneltuun muottiin. Tietysti saa ottaa roolinsa vaikka sieltä 50-luvulta jos ITSE niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Huoh. Kysehän onkin siitä että jokainen saa valita itse, eikä pakoteta johonkin muualta saneltuun muottiin. Tietysti saa ottaa roolinsa vaikka sieltä 50-luvulta jos ITSE niin haluaa.
Miksi Anttilan pitäisi muuttaa tekstinsä feministin mielen mukaisiksi? Miksi feministin mieltymyksen pitäisi olla arvokkaampi kuin perinteisiä rooleja kannattavan?
Ihan turhaa ylireagointia. Kauhea haloo nostettiin yhden tekstin takia. Jos haluatte sukupuolineutraalia maailmaa, miksette anna tyttärellenne nimeksi Jussi? Tai pojallenne nimeksi Jenni?
Jo on taas peppukipeät konservatiivit kiihdyksissä noissa FB-kommenteissa :D
Mammoja kannattaa kuunnella, vaikka miten hölmö pointti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mitään peppukipeyttä ole, jos tahtoo pitää perinteisistä sukupuolirooleista kiinni.
Miksi ei kuunnella lasten psykiatreja, mm. Sinkkosta, joka kertoo, että sukupuoliroolit ovat tärkeitä lapsen henkiselle kehitykselle?
Tervetuloa homoyhteiskunta, jossa heterot ovat perverssi vähemmistö.
Vaali niitä ihan omassa elämässäsi. Muille ei tarvitse tuputtaa.
Terv. nimim. Siitä tuputuksesta jo lapsena tarpeekseen saanut
Vierailija kirjoitti:
Miksi Anttilan pitäisi muuttaa tekstinsä feministin mielen mukaisiksi? Miksi feministin mieltymyksen pitäisi olla arvokkaampi kuin perinteisiä rooleja kannattavan?
Nythän se teksti on ollut perin sovinistinen:
"Osastossa moottoriajoneuvot vinkataan, että tyttöjen leluja etsiessä kannattaa siirtyä toiseen kategoriaan.
Mikäli etsit lahjaa tytölle, tutustu nuket ja tarvikkeet -kategoriaamme tai hanki leikkikeittiö perheen pikkuleipurille,verkkokaupan teksti kertoo."
Tarkoitus ei ole kääntää tekstejä päinvastaisiksi vaan pelkästään neutraaleiksi: kukin valitkoon lapsensa lelut sieltä mistä haluaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai se mitään peppukipeyttä ole, jos tahtoo pitää perinteisistä sukupuolirooleista kiinni.
Miksi ei kuunnella lasten psykiatreja, mm. Sinkkosta, joka kertoo, että sukupuoliroolit ovat tärkeitä lapsen henkiselle kehitykselle?
Onko Sinkkonen sanonut jossain, että lapselle pitää ylhäältä päin tuputtaa sitä, millaisia "tyttö" ja "poika" ovat, vai onko hän ehkäpä sanonut, että lapsi saa olla tyttö tai poika ihan sillä tavalla kuin itse haluaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten väärin sä Sinkkosta oikein olet lukenut? Hänhän korostaa että jokainen lapsi on yksilö ja pitäisi antaa olla sellainen kuin on!
Vierailija kirjoitti:
Vaali niitä ihan omassa elämässäsi. Muille ei tarvitse tuputtaa.
Nythän feministit tuputtavat muille omaa näkemystään.
Kohta taas ihmetellään, miksi feministejä ei ymmärretä ja vihataan.
Selitys siihen on yksinkertainen. Ihmiset vieroksuvat fundamentalismia, jollaista feministmi on. Ei siinä mitään, jos feministit kasvattavat omat lapsensa niin kuin kasvattavat, mutta miksi he raivoavat jatkuvasti julkisesti?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Anttila halua muuttaa tekstejään ihan sen takia että useimpien ihmisten mielestä tuollainen sukupuoliroolien tyrkyttäminen on vastenmielistä. Eivät halua menettää asiakkaita.
"Tämä on kaupallinen yritys hyödyntää trendiä. Koko sukupuolineutraali on typerä sana leikkiin liitettynä. Leikkiä ei pitäisi holhota, vaan lapsi itse leikkii, mitä haluaa", arvostelee lastenpsykiatri Jari Sinkkonen.
Hänen mukaansa viesti onkin tarkoitettu vanhemmille, jotka leluja ostavat. Sinkkosen mielestä tällaisten katalogien tekeminen on tekopyhää, sillä maailman sivu on ollut tyttöjä, jotka haluavat leikkiä merirosvoja ja poikia, jotka ovat halunneet leikkiä herkkiä leikkejä.
Lastenpsykiatri Sinkkonen sanoo, ettei pojalle pidä hankkia nukkekotia vain kasvatuksellisten pyrkimysten takia. "Jos poika saa nukkekodin, hän monesti järjestää siellä kaupunkisodan."
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa homoyhteiskunta, jossa heterot ovat perverssi vähemmistö.
Ovelasti vedit homot Anttila keskusteluun. Sinä olet se perverssi vähemmistö.
"Tämä on kaupallinen yritys hyödyntää trendiä. Koko sukupuolineutraali on typerä sana leikkiin liitettynä. Leikkiä ei pitäisi holhota, vaan lapsi itse leikkii, mitä haluaa", arvostelee lastenpsykiatri Jari Sinkkonen.
Hänen mukaansa viesti onkin tarkoitettu vanhemmille, jotka leluja ostavat. Sinkkosen mielestä tällaisten katalogien tekeminen on tekopyhää, sillä maailman sivu on ollut tyttöjä, jotka haluavat leikkiä merirosvoja ja poikia, jotka ovat halunneet leikkiä herkkiä leikkejä.
Lastenpsykiatri Sinkkonen sanoo, ettei pojalle pidä hankkia nukkekotia vain kasvatuksellisten pyrkimysten takia. "Jos poika saa nukkekodin, hän monesti järjestää siellä kaupunkisodan."
Niin? Eli Sinkkonen on nimenomaan sitä mieltä että leikkiä ei saa holhota vaan lapsi saa valita itse. "maailman sivu on ollut tyttöjä, jotka haluavat leikkiä merirosvoja ja poikia, jotka ovat halunneet leikkiä herkkiä leikkejä."
Sellainen konsepti kuin 'nainen' ei kuulu nykyaikaan. Tarkastapa omakohtaiset etuoikeudet senkin konservatiivisika!