Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ANTTILA joutui nöyrtymään, pyysi anteeksi ja vaihtaa tekstinsä!

Vierailija

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Tarunhohtoinen toive kirjoitti:
entä jos joku tahtoo vaalia sukupuolirooleja, nainen tai mies? Onko feministeillä jonkinlainen ylivalta kävellä muiden mieltymysten yli? 

Huoh. Kysehän onkin siitä että jokainen saa valita itse, eikä pakoteta johonkin muualta saneltuun muottiin. Tietysti saa ottaa roolinsa vaikka sieltä 50-luvulta jos ITSE niin haluaa.

Tarunhohtoinen toive
Seuraa 
Liittynyt20.11.2015

Vierailija kirjoitti:
entä jos joku tahtoo vaalia sukupuolirooleja, nainen tai mies? Onko feministeillä jonkinlainen ylivalta kävellä muiden mieltymysten yli? 

Huoh. Kysehän onkin siitä että jokainen saa valita itse, eikä pakoteta johonkin muualta saneltuun muottiin. Tietysti saa ottaa roolinsa vaikka sieltä 50-luvulta jos ITSE niin haluaa.

Miksi Anttilan pitäisi muuttaa tekstinsä feministin mielen mukaisiksi? Miksi feministin mieltymyksen pitäisi olla arvokkaampi kuin perinteisiä rooleja kannattavan?

Vierailija

Ihan turhaa ylireagointia. Kauhea haloo nostettiin yhden tekstin takia. Jos haluatte sukupuolineutraalia maailmaa, miksette anna tyttärellenne nimeksi Jussi? Tai pojallenne nimeksi Jenni?

Tarunhohtoinen toive
Seuraa 
Liittynyt20.11.2015

Vierailija kirjoitti:
Jo on taas peppukipeät konservatiivit kiihdyksissä noissa FB-kommenteissa :D

Ei kai se mitään peppukipeyttä ole, jos tahtoo pitää perinteisistä sukupuolirooleista kiinni. 

Miksi ei kuunnella lasten psykiatreja, mm. Sinkkosta, joka kertoo, että sukupuoliroolit ovat tärkeitä lapsen henkiselle kehitykselle?

Vierailija

Vaali niitä ihan omassa elämässäsi. Muille ei tarvitse tuputtaa. 

Terv. nimim. Siitä tuputuksesta jo lapsena tarpeekseen saanut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi Anttilan pitäisi muuttaa tekstinsä feministin mielen mukaisiksi? Miksi feministin mieltymyksen pitäisi olla arvokkaampi kuin perinteisiä rooleja kannattavan?

Nythän se teksti on ollut perin sovinistinen:

"Osastossa moottoriajoneuvot vinkataan, että tyttöjen leluja etsiessä kannattaa siirtyä toiseen kategoriaan.

Mikäli etsit lahjaa tytölle, tutustu nuket ja tarvikkeet -kategoriaamme tai hanki leikkikeittiö perheen pikkuleipurille,verkkokaupan teksti kertoo."

Tarkoitus ei ole kääntää tekstejä päinvastaisiksi vaan pelkästään neutraaleiksi: kukin valitkoon lapsensa lelut sieltä mistä haluaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei kai se mitään peppukipeyttä ole, jos tahtoo pitää perinteisistä sukupuolirooleista kiinni. 

Miksi ei kuunnella lasten psykiatreja, mm. Sinkkosta, joka kertoo, että sukupuoliroolit ovat tärkeitä lapsen henkiselle kehitykselle?

Onko Sinkkonen sanonut jossain, että lapselle pitää ylhäältä päin tuputtaa sitä, millaisia "tyttö" ja "poika" ovat, vai onko hän ehkäpä sanonut, että lapsi saa olla tyttö tai poika ihan sillä tavalla kuin itse haluaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten väärin sä Sinkkosta oikein olet lukenut? Hänhän korostaa että jokainen lapsi on yksilö ja pitäisi antaa olla sellainen kuin on! 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat