Olen katkera ämmä ja siksi vihaan helpolla pääseviä.

Vierailija

Ottaa aivoon lukea Facesta tai kuulla ihan livenä kuinka ihmisiä autetaan. Vaikka joku mummo hoitaa lapsenlapsia tai vasta synnyttäneelle äidille tulee joku siivoamaan. Tulen ihan äärettömän ärsyyntyneeksi semmoisesta, tekisi mieli hieroa sen ihmisen naamaan paskaa. Minä olen aina joutunut pärjäämään yksin. Viidentoista vuoden aikana en nukkunut yhtään kokonaista yötä. Vaikka sairastin vakavaa, psykoottista masennusta, kukaan ei auttanut vaan hoidin itse lapset ja kotityöt. Vaikeasti allergisen lapsen itkut, ihottumat ja kolmen ruoka-aineen dieetin hoidin yksin. Talokin rakennettiin miehen kanssa niin, että tein 10-tuntista työpäivää, valvoin yöt heräilevien lasten takia ja joka ilta sirkkelöin ja sahasin raksalla monta tuntia. Rakennettiin muuten melkein ennätysajassa... Nyt käyn kahdessa työssä, kasvatan useampaa lasta ja opiskelen kolmessa koulussa, eikä kukaan auta ikinä missään. Saatana että ottaa aivoon nuo pilalle lellityt mammat joilla on heti joku sisko tai äiti auttamassa kun on perheessä vauva, se ensimmäinen. >:(

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Miten monta tuntia sun vuorokaudessa on, jos ehdit käydä kolmea koulua ja kahdessa työssä ja kasvatat lapsetkin siinä sivussa?

Elämä on usein sellaista kuin siitä tekee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattiko rakentaa?

No mikä kysymys tuo nyt on? Kannatti, saatiin meille sopiva talo halvemmalla kuin mitä se olisi ostettuna maksanut. On tässä nyt jo asuttu monta vuotta. Ap

Vierailija

Minä taas tunsin yhden todella katkeran ämmän, ja hän oli se joka pääsi kaikesta aidan matalimmalta kohdalta. Ei vaan reppana tajunnut sitä koskaan itse. Kuoli nuorena yhtä kitkeränä ja välinsä joka paikkaan katkoneena.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten monta tuntia sun vuorokaudessa on, jos ehdit käydä kolmea koulua ja kahdessa työssä ja kasvatat lapsetkin siinä sivussa?

Olen oppinut tehokkaaksi tässä vuosien varrella. Minulla on päämäärä johon pyrin ja siksi tämänhetkinen tilanne on järkevä.

Mutta se minua ottaa aivoon, että minulta kyllä sukulaiset vaativat koko ajan apua ja palveluksia ja haukkuvat päälle laiskaksi, mutta jos itse tarvitsisin vaikka pari tuntia hoitoapua kipeällä lapselle että pääsen kouluun, sitä ei tipu. Ap

Vierailija

Elämä on valintoja. Minullakaan ei ole tukiverkkoja, kai se johtuu pitkälti minusta itsestäni. En ehkä osaa pyytää apua oikein, tai saan ihmiset tuntemaan olonsa epämukavaksi kanssani, en ole ihan varma. Kuitenkaan se, että muut saavat apua, ei ole mitenkään minulta pois. En koe tarvetta olla kenellekään katkera.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen oppinut tehokkaaksi tässä vuosien varrella. Minulla on päämäärä johon pyrin ja siksi tämänhetkinen tilanne on järkevä.

Mutta se minua ottaa aivoon, että minulta kyllä sukulaiset vaativat koko ajan apua ja palveluksia ja haukkuvat päälle laiskaksi, mutta jos itse tarvitsisin vaikka pari tuntia hoitoapua kipeällä lapselle että pääsen kouluun, sitä ei tipu. Ap

Nostan hattua sisukkuudellesi! Mutta oletko kertonut näitä asioita esim. sukulaisillesi? Ei apua saa jos sitä ei pyydä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taas tunsin yhden todella katkeran ämmän, ja hän oli se joka pääsi kaikesta aidan matalimmalta kohdalta. Ei vaan reppana tajunnut sitä koskaan itse. Kuoli nuorena yhtä kitkeränä ja välinsä joka paikkaan katkoneena.

Mistäs sää tiiät mitä ihmissuhteita sillä oli, joista sää et vaan tiennyt mitään.. Enkä ihmettele mikset..

Laakson Lilja
Seuraa 
Liittynyt27.3.2013

Miten joku voi opiskella kolmessa koulussa yhtäaikaa? Varsinkin kaksi työpaikkaa siihen päälle... Jos sua sanotaan laiskaksi, niin mitä helvettiä ne muut tekee? Rakentaa yksin talon samalla kun käy viittä eri koulua ja tekee kymmentä työtä?

Ja tuo masennus kyllä kuulostaa siltä että kunnalta olis pitäny tulla apuja, pyysitkö? Eihän tuossa ole mitään järkeä, eikä mitään normaalia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miten niin haukkuvat laiskaksi? Ei kai kukaan niin sano päin naamaa toiselle? Oletko herkkä lukemaan toisten puheista sellaistakin, mitä siellä ei ole? Ja kateus on paha voima, joka myrkyttää ilmapiirin ja vaikuttaa lapsiisikin.

Vierailija

Ohis. Mulla oli kerran ns kolme työtä ja koulu samaan aikaan. Aamut yhdessä työssä, luento/luennot välissä ja iltapäivällä toiseen työhön ja työkeikat vielä päälle plus ne kolme lasta(kahdella diagnoosi), mutta kuvio ei ollut todellisuudessa niin raflaava kuin kuulostaa. En usko, että Aapeellakaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat