Voisiko mies hoitaa vauvaa, jos minä opiskelen?
Jos vauva sattuu tulemaan, voisiko mies hoitaa vauvaa, jos minä opiskelen? Ja ehkä isovanhemmat osaltaan? Siihen saakka, että lapsen saa päiväkotiin, eli 9 kk ikäiseksi asti. Jos säilön maitoa valmiiksi tölkkeihin. Yliopiston kielikursseilta kun ei voi olla pois kauheasti... Ja niitä kursseja on aika paljon.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
n. kolmikymppinen. Alun perin minun piti valmistua nuorena, saada töitä ja edetä töissä. Ja sitten mennä naimisiin, hankkia talo ja lapsia sen jälkeen. Eli vähän peruskaavan tapaan. No, valmistuin kyllä, mutta oli vaikeaa saada hyviä töitä huonona aikana, joten aloitin taas opinnot. Ja vieläkään en ole päässyt etenemään uralla hyvään asemaan. Siksi haluan hyödyntää vauva-ajankin johonkin eteenpäin vievään, ja tässä tapauksessa se olisi sitten opiskelu.
Kuka oikeasti ajattelee "haluan hyödyntää vauva-ajan johonkin eteenpäin vievään" ??! Miksi hankitte lapsen jos ette pidä lapsen kasvatusta tärkeänä? Ihan hirveää. Lapsi paras- toivottavasti olet jo niin vanha ettei nappaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain huono äiti odottaa, että saa laitettua vauvansa hoitoon. Alle vuoden ikäisille hoito on kaikista haitallisinta mm kiintymyssuhteen kannalta. Tosin jos et muutenkaan aio lapsesi kanssa olla niin mikset vaikka anna sitä adoptoitavaksi, jotta vauva saa mitä tarvitsee.
Kenenkään on turha tulla väittää, ettei päivähoito ole alle 3-vuotiallee haitallista, kannattaa perehtyä aiheeseen.
Voi luoja, huono äiti -kortti vaan viuhuu. Oma äitini vei pikkusiskoni alle vuoden ikäisenä hoitoon, kun sai viran lama-aikana. Sinä olisit tietty ottanut hänen sijassaan Pyhä mamma -viitan mieluummin harteillesi ja jatkanut sossun tuilla äippäillypäippäilyloman jälkeen.
Minä ainakin olisin, koska tiedän mitä pieni lapsi tarvitsee ja päivähoito on ainoastaan haitallista. Päivähoito on suunniteltu jotta vanhemmat pääsevät töihin ei suinkaan lapsen parasta ajatellen. Meidän ei ainakaan ole tarvinnut elää millään sossuin tuilla vaikka monta vuotta ollaankin oltu kotona eikä miehellä oli suurta palkkaa. Sitä voi miettiä, että mikä on tärkeämpää raha vai oman lapsen hyvinvointi.
Kaikki ihmiset eivät ole sinä tai te. Onko yh-äidillä varaa kieltäytyä virasta? Myös joillain aloilla on urallinen itsemurha kieltäytyä hyvästä työtarjouksesta. Uraa tekevä äiti on myös yhteydessä lasten tasa-arvo- ja koulutuskäsityksiin. Minun äitini otti työpaikan vastaan elättääkseen meidät myös tulevina vuosina. Alle vuoden ikäisenä hoitoon laitetusta pikkusiskostani kasvoi iloinen, empaattinen, tasapainoinen ja supersosiaalinen lääkisopiskelija. Se, että sanoo toista huonoksi äidiksi on hyvin hyvin voimakas väite. Luulen että niin tuomitseva äiti ei voi olla kovin hyvä äiti. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet, ap?
n. kolmikymppinen. Alun perin minun piti valmistua nuorena, saada töitä ja edetä töissä. Ja sitten mennä naimisiin, hankkia talo ja lapsia sen jälkeen. Eli vähän peruskaavan tapaan. No, valmistuin kyllä, mutta oli vaikeaa saada hyviä töitä huonona aikana, joten aloitin taas opinnot. Ja vieläkään en ole päässyt etenemään uralla hyvään asemaan. Siksi haluan hyödyntää vauva-ajankin johonkin eteenpäin vievään, ja tässä tapauksessa se olisi sitten opiskelu.
Kuka oikeasti ajattelee "haluan hyödyntää vauva-ajan johonkin eteenpäin vievään" ??! Miksi hankitte lapsen jos ette pidä lapsen kasvatusta tärkeänä? Ihan hirveää. Lapsi paras- toivottavasti olet jo niin vanha ettei nappaa!
Aika törkeää puhetta. Sinäpä varmaan oletkin ylimaallisen hyvä äiti, kun osaat tuollaista puhua toiselle. Niin avarakatseista suunsoittoa. Jos ei nappaa, niin onhan sitä kaikenlaisia keinoja olemassa. Toivottavasti tietty nappaa. Missä vaiheessa ap on sanonut, ettei pidä lapsen kasvatusta tärkeänä? Ei lapsen äiti ole mikään ainoa oikea vaihtoehto. Isä voi myös hoitaa lasta. Isä on vanhempi aivan yhtä 50 prosenttisesti kuin äitikin. Joissain perheissä isä opiskelee tai käy töissä vauva-aikana, toisissa perheissä äiti, joissain nuorissa perheissä jopa molemmat. Nykymaailma ei ole enää 50-lukua, jossa äiti pakotettiin kotiin miehen tehdessä uraa. Oletko tietoinen, että maailmassa on myös miespareja, jotka keskenään kasvattavat lapsen, ilman äitihahmoa?
Outo aloitus. Ikä tulee vastaan joten pakko tehdä lapsi, mutta ap on silti yliopistossa?
Et vaikuta olevan kovin kypsä joten ei sulla mikään kiire ole joten opiskele nyt loppuun ensin. tee töitä muutama vuosi ja sitten yrität vauvaa. Nainen voi saada vielä yli nelikymppisenäkin lapsia joten sulla ap on vielä 20 vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin lääkiksessä, eräs nuori naisopiskelija sai vauvan neljännellä kurssilla. Lääkis oli heti sairaalan vieressä, ja jo synnytystä seuraavana päivänä tämä nainen oli renkaan kanssa luennolla vauvan kanssa. Valmistui samaan aikaan kuin muutkin kurssilaiset.
Mikä helvetin rengas? Vai tarkoitatko sitä millä ennen istuttiin kun ei tiedetty sen vaaroja?
Vierailija kirjoitti:
Jos vauva sattuu tulemaan, voisiko mies hoitaa vauvaa, jos minä opiskelen? Ja ehkä isovanhemmat osaltaan? Siihen saakka, että lapsen saa päiväkotiin, eli 9 kk ikäiseksi asti. Jos säilön maitoa valmiiksi tölkkeihin. Yliopiston kielikursseilta kun ei voi olla pois kauheasti... Ja niitä kursseja on aika paljon.
En suosittele. Opiskele ensin ja tee lapsi sitten tai ota opinnoista vapaata. Vauva ei ole mikään koira tai heittopallo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun opiskelin lääkiksessä, eräs nuori naisopiskelija sai vauvan neljännellä kurssilla. Lääkis oli heti sairaalan vieressä, ja jo synnytystä seuraavana päivänä tämä nainen oli renkaan kanssa luennolla vauvan kanssa. Valmistui samaan aikaan kuin muutkin kurssilaiset.
Mikä helvetin rengas? Vai tarkoitatko sitä millä ennen istuttiin kun ei tiedetty sen vaaroja?
Synnytuksen jälkeen istuminen kovalla penkillä on tuskallista. Mä käytin lasten uimarengasta
Vierailija kirjoitti:
Outo aloitus. Ikä tulee vastaan joten pakko tehdä lapsi, mutta ap on silti yliopistossa?
Et vaikuta olevan kovin kypsä joten ei sulla mikään kiire ole joten opiskele nyt loppuun ensin. tee töitä muutama vuosi ja sitten yrität vauvaa. Nainen voi saada vielä yli nelikymppisenäkin lapsia joten sulla ap on vielä 20 vuotta aikaa.
Onko kypsyys synonyymi sille, että on mielellään pakotettu olemaan kotona miehen ollessa töissä tai opiskelemassa? Et tainnut lukea koko ketjua, mutta ihan hyvin vetelet hatusta kyllä kaikkea. Yli nelikymppisenäkin toki voi saada lapsia, mutta hedelmällisyys on silloin todella alhaalla ja riskit ovat suuret sekä äidille että lapselle. Esimerkiksi kehitysvamman riski kohoaa huimasti.
Minä ainakin olisin, koska tiedän mitä pieni lapsi tarvitsee ja päivähoito on ainoastaan haitallista. Päivähoito on suunniteltu jotta vanhemmat pääsevät töihin ei suinkaan lapsen parasta ajatellen. Meidän ei ainakaan ole tarvinnut elää millään sossuin tuilla vaikka monta vuotta ollaankin oltu kotona eikä miehellä oli suurta palkkaa. Sitä voi miettiä, että mikä on tärkeämpää raha vai oman lapsen hyvinvointi.