Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äh, inhoan tätä. Pitäisi lähteä kauppaan, mutta ei taas mitään ideaa viikonlopun ruuista.

Vierailija

Mä inhoan tätä jokakertaista pähkäilyä, että mitä sitä sitten taas viikonloppuna syötäisiin. Porukka tässä kämpässä tuntuu olettavan, että kaapista löytyy aina syötävää ja pari lämmintä ateriaa valmistuuu tosta noin vaan automaattisesti pari kertaa päivässä.

Eikä siinä noin periaatteessa mitään vikaa ole, tykkään ihan ruuanlaittamisesta, mutta inhoan sitä loputonta miettimistä, että mitä milloinkin syödään ja sitä kamalaa kaupassakäyntiä. Huoh.

Mitä teillä syödään tänä viikonloppuna? Kertoisitko, josko saisin siitä jotain idea-apuja meillekin?

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Broilerin fileitä tänään. Huomenna lounaalla kuhaa. Illalla tehdään pizzaa. Sunnuntaiksi ostin naudan lapaa paljon. Siitä burgurdin pataa

Vierailija

Ajattelin laiskana tehdä ensi alkuun illalla jotain pataa. Riisi, liha, kasvikset, mausteet ja vesi pataan. Pata uuniin ja ?tunnin päästä on valmis. Joskus kun tuntuu, ettei vaan nyt hotsita niin valmistaa, niin eineiden jälkeen "pika"ruokani on pata.

Mutta joo. Itsekin pitäis vääntäytyä kylille. Ruokaostokset, plääh. Mutta sitten kun kerta sinne menee, niin pitäis keksiä jotain muuta talossa tarvittavaa, eikä sitä rahaakaan nyt paljon ole. Argghhhh!

Vierailija

Päätä vasta kaupassa! En minäkään ikinä etukäteen tiedä, mitä ostan. Eikä kauppalaskuissa ole valittamista.
Nyt jos pitäisi äkkiä päättää, ostaisin jotain kaalia. Kaalilaatikko, nam!

Vierailija

Cittarissa ja K-marketissa on lohi tarjouksessa. Ostin ison kimpaleen ja viikonloppuna meillä joko lohikeittoa tai maukasta uunilohta, en ole vielä päättänyt. Lisäksi jauhelihaa toiselle päivälle, siitä ehkä itsetehty meksikonpata tai sitten jotain ihan muuta.

Vierailija

Mä niin tiedän ton. Sitten pahimmassa tapauksessa lapset sanoo "ääh taas tätä", vaikka heille on aikaisemmin antanut mahdollisuuden antaa ruokatoiveita! Onneksi tämä on meillä loppunut, kun olen pari kertaa asiasta ärähtänyt ;-)

Alkuviikosta teini totesi, että "toi  on aina yhtä vaikee kysymys", kun kysyin, että mitä ruokaa tehdään viikolla. Että sama ongelma taitaa olla monessa perheessä.

Meillä on suurin osa perheestä lietsussa viikonlopun ja olen vain keskimmäisen 16-vuotiaan kanssa kotona. Näin ollen tänä viikonloppuna meillä on noutoruokaa, tänään pizzaa (teinin toiveesta) ja huomenna sushia minun toiveestani :-)

Vierailija

Tässä meidän viime aikojen ruokia. Ovat nopeita ja helppoja valmistaa.

Spagettia ja valmista GoGreenin salsa mediterranean-soosia (plus tomaattia) ja mozzarellaa.
Uunilohta ja riisiä ja herneitä.
Sienimunakasta ja leipää.
Marinoitua jalotofua ja nuudeleita ja wokki-vihanneksia.
Siskonmakkarakeittoa.
Halloumia pähkinöitä ja riisiä.

Vierailija

Voi hyvät hyssykät sentään. Netti on PULLOLLAAN reseptejä, katso hyvä ihminen vaikka Hesarin tai Stockan vinkkejä, ruokablogeja tms.

Tee vähän suunnittelutyötä kerralla, esim. etsit kaikki mahdolliset kivat ja kiinnostavat reseptit ja kirjoittelet parin viikonlopun/viikon ruokalistat etukäteen. Sitten vaan ostoslistat niiden mukaan.

Miten niin uusavuttomuus lisääntyy?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat