Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lykkäättekö usein hiustenvärjäystä koska se on mielestänne epämiellyttävää ja/tai vaivalloista?

Vierailija

Itse värjään vasta kun on ihan pakko. Aikaisemminkin olisi joskus kiva mutta kun se aloittaminen on aina niiin vaikeaa.

Kommentit (14)

Vierailija

Joo. Tähän mennessä lykännyt viitisen vuotta. Lopetin siis värjäämisen kokonaan kun en jaksanut sitä jatkuvaa tyvikasvun poisvärjäämistä. Oma väri on ihan nätti vaaleanruskea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo. Tähän mennessä lykännyt viitisen vuotta. Lopetin siis värjäämisen kokonaan kun en jaksanut sitä jatkuvaa tyvikasvun poisvärjäämistä. Oma väri on ihan nätti vaaleanruskea.

Mä oon lykännyt jo 11 vuotta!

Vierailija

Nykyisin kyllä, koska tyvikasvun värjääminen vaalennetuista hiuksista on rasittavaa. Täytyy olla huolellinen ja nopea. Aiemmin tummemmaksi värjätessä läiski vaan väriä ja tuli aina superhyvä.

Vierailija

Joo, kyllä lykkään. Se on niin rasittavaa puuhaa. Värjään tummaksi enkä uskalla edes poistua kylppäristä vaikutusajalla, ettei tule ylläriläiskiä minnekään.

Oonkin kehittänyt itelleni laiskan naisen metodin tyvikasvun värjäämiseen: valitsen sellaisen värin, jonka pullossa on pitkä nokka. Tursotan suoraan pullosta päänahkaan siksak-kuviolla väriä, en tee ensin jakausta vaan tungen sen nokan vaan hiusten sekaan ja ikään kuin teen sillä siksak-jakauksia samalla väriä ulos puristaen. Kun koko pää on siksakattu, kumarrun eteenpäin ja levitän värin käsin samalla tavalla kuin vaahdottaisi shampoota. Menee reilu 5 min ja väri on levitetty. Vähän saatan levityssudin kanssa tarkistella hiusrajoja, jos jaksan. Säästyy aikaa ja hermot, kun ei tarvitse tehdä jakauksia ja sutia jokaiseen yksitellen väriä. Toimii ainakin tummaksi värjätessä tää metodi :)

Vierailija

Minä olen lykännyt jo 34 vuotta, eli koko ikäni.

Oikeasti, se tuntuu sekä vaivaalloiselta että epäterveelliseltä. Olen suosiolla tyytynyt maantienväriseen pehkooni. Mutta katsotaan nyt, muuttuuko mieli, jos kovin aikaisin harmaannun. Minulla on ollut valkoisia hiuksia seassa teini-ikäisestä lähtien, mutta niiden määrä ei ole toistaiseksi vielä kasvanut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo, kyllä lykkään. Se on niin rasittavaa puuhaa. Värjään tummaksi enkä uskalla edes poistua kylppäristä vaikutusajalla, ettei tule ylläriläiskiä minnekään.

Oonkin kehittänyt itelleni laiskan naisen metodin tyvikasvun värjäämiseen: valitsen sellaisen värin, jonka pullossa on pitkä nokka. Tursotan suoraan pullosta päänahkaan siksak-kuviolla väriä, en tee ensin jakausta vaan tungen sen nokan vaan hiusten sekaan ja ikään kuin teen sillä siksak-jakauksia samalla väriä ulos puristaen. Kun koko pää on siksakattu, kumarrun eteenpäin ja levitän värin käsin samalla tavalla kuin vaahdottaisi shampoota. Menee reilu 5 min ja väri on levitetty. Vähän saatan levityssudin kanssa tarkistella hiusrajoja, jos jaksan. Säästyy aikaa ja hermot, kun ei tarvitse tehdä jakauksia ja sutia jokaiseen yksitellen väriä. Toimii ainakin tummaksi värjätessä tää metodi :)

Kuinka pitkät hiuksesi ovat? Kuulostaa kätevältä, mietin voisiko kokeilla omiin hiuksiin... Ulottuvat vähän hartioiden alapuolelle.

Vierailija

En lykkää. Sen kun varaa ajan ja istahtaa kampaajan tuoliin ja lukee lehteä tai juttelee kampaajan kanssa sen aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkät hiuksesi ovat? Kuulostaa kätevältä, mietin voisiko kokeilla omiin hiuksiin... Ulottuvat vähän hartioiden alapuolelle.

Mulla on alaselkään ja paksut myös, että varmaan onnistuu lyhyemmilläkin :) Peilien kautta pitää vaan tutkailla, että on varmasti laittanut kaikkialle.

Vierailija

Joskus muutamalla päivällä. Joo on kyllä työlästä ja rasittavaa puuhaa kun mun on pakko värjätä jopa kolmen viikon välein, blääh...paljoa en voi silti viivyttää sillä mulla on tyvi päälaella jo hopeanharmaa (kiitos geenien ja aivan liian raskaan elämän...) nyt 41-vuotiaana ja muuten tosi tumma tukka joten näkyy nopeasti ja tosi selvästi. Oikein haaveilen välillä siitä, että pääsisinpä taas edes joskus oikein kunnon kampaajakäsittelyyn niin että olis pesut, värjäykset, leikkaukset jne. mukana. Viime kerrasta alkaa olla kohta lähes kymmenen vuotta... =(

Te keskituloiset ette muuten voi tajutakaan mitä on olla todella pienituloinen nyky-Suomessa. Mulla se on ainakin sitä, että minä en harrasta mitään, en käy kampaajalla, kahvilla, elokuvissa tai ylipäätään yhtään missään, ei ole varaa edes sähköhammasharjaan isoimmista jutuista puhumattakaan. Niihin ei vain yksinkertaisesti ole varaa. Enkä ole todellakaan avuton raha-asioissa, päinvastoin, saisin varmaan jonkun Marttaliiton palkinnon jos perehtyisivät mun rahan käyttöön tarkemmin. Mutta luopumista ja koko päiväistä hommaa tämä talouden pyörittäminen näillä tuloilla (toimeentulotuki, minä ja lapsi 8 v.) kyllä on. Niin ja lapsi siis harrastaa, käy sisäleikkipuistoissa toisinaan ja elää muutenkin kuin kuka tahansa ikäisensä, sillä päätin että hän ei saa tästä kärsiä vaan minä aikuisena kannan tämän omilla harteillani.

Mutta joo, sitten nämä keskituloiset tuttavani valittavat kun ei ole rahaa tarpeeksi ja kuvittelevat että minä saan kaiken helposti valmiina (ei nuo em. jutut päällepäin näy eivätkä tiedä koko totuutta). Ja sitten kirotaankin jo veroja ja vapaamatkustajia ymv. Olen sitten nätisti osoittanut heille, että raha riittää paremmin kun karsii menoja jos siihen on tarvetta. Sitten luettelen että nuo mistä minä säästän ja ehdotan että he voisivat harkita kai sitten samaa. Kummasti ei käykään ja havahtuvat että juu, hehän tekevät juuri noita juttuja että onhan sitä rahaa kuitenkin. Ja ei, huonompi auto ei miehelle käy ja asuntokin on oltava tietynlainen, satasen tai jopa alle puhelin ei kelpaa jne. No, ne on sitten _omia valintojanne_, ei sitä että on liian pienet tulot ja että olette pelkkiä nettomaksajia tässä yhteiskunnassa. Mutta kun mikään ei riitä...lapsellista ja typerää, mutta ihmiset on...mm. tämän takia mun wt on keskiluokkainen, asioita kapea-alaisesti hahmottava typerä ihminen...

Vierailija

Osittain just tuon takia lopetin värjäämisen. Nyt vielä on niin pieni kylppäri että sitä ruskeeta väriä tuntui olevan seinät täynnänsä.

Tummanruskeaksi värjäsin noin 5 vuotta, kauhulla odotin kuinka järkyltä mun tyvikasvu näyttää (muistelin sen olevan se myyränharmaa-villasukka-maantienharmaa) mutta haha, onkin tummempi mitä muistelin/luulin! Ei näytä niin järkyltä, joten kyllä tää tästä. 4 kk mennyt, monta vielä jäljellä.

Vierailija

En jaksanut vaalentaa enää ja koska mulla muutenkin hyvän väriset tummat tuhkanvaaleat itsellä ja vaalennusaine tekee letin tosi hauraaksi mutta myös sähköiseksi etenkin syksyllä ja talvella. Nyt 4 vuoden aikana olen vaan suihkuttanut joihinkin latvasuortuviin John Friedan blondisuihketta ja kuivattanut hiustenkuivaajalla niin hiuksista tullut vähän kirkkaammat.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat