Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies leipoi työpaikalleen synttäritarjottavaa, miksi?

Vierailija

Miehelläni on tänään syntymäpäivä. Eilen illalla hän yllättäen alkoi leipomaan keksejä työpaikalleen vietäväksi. Hän on kyllä kotona silloin tällöin leiponut lapsen kanssa, ruokaa laittaa useammin. Mutta en muista, että hän olisi koskaan aiemmin vienyt töihin mitään, oli juhlapäivä tai ei.

Tuli mieleen ihan älytön ajatus: saattaisiko siellä töissä olla joku, johon hän haluaisi tehdä vaikutuksen?

Lisäisikö sinun silmissäsi miehen viehätysvoimaa ae, että hän osoittautuisi leipomistaitoiseksi?

Meillä on ollut kotona vähän kireää, koska en ole jaksanut panostaa parisuhteeseen oman, hirvittävän työstressin takia. Itse asiassa en ole edes ajatellut suhteemme tilaa, mutta tuo leipominen jotenkin herätti. Olenko vainoharhainen? Mieheltä on turha kysyä mitään, hän ei vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Ja noloa sanoa, mutta en edes tiedä, onko hänen työyhteisössään tällä hetkellä naisia.

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Mäkin leivon usein töihin kahvipöytään :) huvikseni!
Luuleekohan mies että mulla on joku salarakas siellä :o

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia. Olen pahoillani aloittajan puolesta.

Kyllä minuun tekisi vaikutuksen leipomistaitoinen mies. Ja varmaan mieheenkin se, että tänä päivänä joku nainen osaa leipoa, jos hän on alle 45 v.

Vierailija

Se taitaa olla työpaikan tapa. Synttäripullat, niin kuin nimipäiväkarkitkin.

Mies leipoi tuomiset itse, koska hänellä ei ollut naista,joka olisi auttanut tässä asiassa.

Vähän noloa.

Olisihan se aikalailla kohottanut miehen itsetuntoa, jos olisi voinut viedä keksit työpaikalleen ja sanoa, että vaimo leipoi hieman synttärikeksejä. (ei varmaan muuten kysymättä kerro, että joutui leipomaan itse)

Vierailija

Ap:n pointti oli varmaan se, että miehen käytös on erilaista kuin ennen. Ei se,etteikö mies voisi viedä keksejä työpaikalle (useinhan lähinnä naiset vievät).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täysin eri asia. Olen pahoillani aloittajan puolesta.

Kyllä minuun tekisi vaikutuksen leipomistaitoinen mies. Ja varmaan mieheenkin se, että tänä päivänä joku nainen osaa leipoa, jos hän on alle 45 v.

Täh, mun tuntemista naisista 95% osaa leipoa, ja hyvin vieläpä. Loput varmaan osaa, mutta ei ehkä oo niin kiinnostuneita. Ja siis kaikki alle 40v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehelläni on tänään syntymäpäivä. Eilen illalla hän yllättäen alkoi leipomaan keksejä työpaikalleen vietäväksi. Hän on kyllä kotona silloin tällöin leiponut lapsen kanssa, ruokaa laittaa useammin. Mutta en muista, että hän olisi koskaan aiemmin vienyt töihin mitään, oli juhlapäivä tai ei.

Tuli mieleen ihan älytön ajatus: saattaisiko siellä töissä olla joku, johon hän haluaisi tehdä vaikutuksen?

Lisäisikö sinun silmissäsi miehen viehätysvoimaa ae, että hän osoittautuisi leipomistaitoiseksi?

Meillä on ollut kotona vähän kireää, koska en ole jaksanut panostaa parisuhteeseen oman, hirvittävän työstressin takia. Itse asiassa en ole edes ajatellut suhteemme tilaa, mutta tuo leipominen jotenkin herätti. Olenko vainoharhainen? Mieheltä on turha kysyä mitään, hän ei vastaa tuollaisiin kysymyksiin. Ja noloa sanoa, mutta en edes tiedä, onko hänen työyhteisössään tällä hetkellä naisia.

Sinuna olisin tästä huolissani. Miksei suhteessa voi puhua mistä vain?

PullaMies

Meillä on tapana tuoda synttäreillä kakkua firman kahvipöytään tms. Sitten toi yksi hallinnonpuolen rouva omia tekemiä pullia kerran ja siitä se alkoi eskaloitua. Nyt on jo kolme äijää, jotka myös tuovat omia leipomuksiaan. Näyttämisestä on varmaankin myös kyse, mutta siis ihan kaikille eikä jollekin tietylle. 

Vierailija

Et siis edes keittiössä vaivaudu miestäsi auttamaan?

Älä ihmettele jos miehesi sinut jättääkin, kuulostat ihan pelleltä tapaukselta.

Vierailija

Mies voi haluta tehdä vaikutuksen työpaikan miehiin. Sehän on ihan vakiojuttu, että jos joku äijistä tuo töihin kakkua tai pullaa, niin kysytään heti että onko itse leiponut. Onhan se leuhkaa sanoa että on itse leiponut sen sijaan että sanoo hakeneensa kaupasta tai että ovat vaimon leipomia.

Tuollainen johtaa äkkiä pieneen kilpavarusteluun ja seuraavan pitää yrittää yllättää vielä vähän paremmalla taidonnäytteellä.

t.mies

Vierailija

Kyllähän ihminen haluaa tarjota ruokaa (tässä tapauksessa keksejä) niille, joista hän välittää tai joita haluaa esim kiittää. Onko miehelläsi aiemmin ollut tapana viedä töihin kahvileipää tms.? En nyt kuitenkaan tekisi liian pitkälle vietyjä johtopäätöksiä. Kysy mieheltäsi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat