Mieheni solvaa minua jatkuvasti
Olen kuulemma ruma, tyhmä ja vanha. Ja jos eroaisimme, niin joutuisin olemaan sinkkuna koko loppuelämäni, koska ikäiseni (35+) naiset ovat kuulemma ongelmajätettä. Olin koulussa kympin oppilas ja töissä ennen skarppi, mutta miehen mielestä tyhmä ja henkisesti hidas. Hän tiuskii ja raivoaa minulle sekä joskus tönii, läpsii ja "leikillään" potkaisee. Välillä hän rikkoo tavaroitani ja heittelee niitä roskikseen. Sukulaisiani ja kavereitani hän nälvii myös, mutta häntä itseään ei saa kritisoida lainkaan tai muuten tulee täyslaidallinen solvauksia minun päälle.
Kaiken pitäisi mennä miehen sääntöjen ja toiveiden mukaan. Kun tapasimme, hän esitti yli vuoden mukavaa miestä, kunnes sai mut nalkkiin. Erotakaan tässä ei enää uskalla tai osaa ja en ole koskaan aiemmin seurustellut kenenkään kanssa näin pitkään, sillä nuorena olin ujo ikisinkku. Mies on huonolla päällä todella ikävä, joten en uskalla riuhtaista itseäni irti. Mitä teen?
Kommentit (42)
Koska itse totesit ettet voi erota niin mitään ei siis ole tehtävissä. Sinun on vaan siedettävä kaikki paska koska ei-voi-erota.
Se on vähän sellainen juttu, että yleensäkin nuo alistavat tapaukset etsivät puolisokseen alistuvia ja erittäin huonon itsetunnon omaavia.
Olen itse siis ollut väkivaltaisessa suhteessa, suhteen alkaessa olin muistaakseni 17 ja erotessa 19. Taustalla minulla oli lapsuudenkodista perheväkivaltaa, joka oli vuosia kestänyt niin fyysisenä kuin henkisenä. Minut oli siis käytännössä totutettu siihen, että on ok jos läheinen ihminen lyö. Itsetunto oli vanhempien toimesta niitattu niin maahan, ettei sitä käytännössä edes ollut.
Noilla eväillä sitten tuli tilanne, joka on oikea temmellyskenttä ap:n kuvailemalle miehelle. Alussa ollaan tietty hurmaavia ja huomioon ottavia, sitten pikkuhiljaa aletaan ilkeilemään ja solvaamaan, lopulta sitten lyömään. Ja minutkin kun oli jo henkisesti lyöty niin matalalle, niin lapsellisen helposti meni läpi ne miehen juttelut tyylillä "Sä et voisi mistään saada yhtä hyvää poikaystävää, mitä minä olen. Ja muutenkin jos erotaan, niin sähän tulet yksin jäämään, koska hyvää hyvyyttäni mäkin jaksan sua enää katsella".
Ei sitä eroa varmaan olisi tullutkaan, ellei olisi tullut sitä viimeistä niittiä. Mies yritti kuristaa minut, ja silloin tajusin että jos en lähde nyt, niin en tule varmaan elävänä enää lähtemään.
Nykyään itsetuntoni on paljon parempi, enkä antaisi enää kohdella itseäni noin. Väkivaltaa vastustan täysin, eikä sellaista suvaita nykyisessä liitossani (eikä sen puoleen ole sellaista ollutkaan).
Etäältä nuo asiat vaikuttavat aina niin yksinkertaisilta, itsekin kun mietin nykyään tuota suhdetta, niin nykyinen minä olisi lähtenyt jo ekasta solvauksesta menemään. Mutta silloin oli toisin.