Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiöpsykologit, auttakaa: Naapurin rouvan sietämätön käytös, miksi hän käyttäytyy näin?!?

Vierailija

Meinaa jo oma sietokyky ylittyä...
Tässä pari esimerkkiä (kyseessä kotiäitinä yhden lapsen kanssa oleva keski-ikäinen nainen):
1. Hänen mielestään kukkaistutukset pitäisi laittaa juuri tietyllä yhdellä ainoalla oikealla tavalla. Kun niistä on tehty vääränlainen asetelma, niin valittaa asiasta pitkin kesää kaikille, siis kaikille muille paitsi itse istutuksen tekijöille/niistä vastuussa oleville. >( Sama juttu, jos lumet on kolattu väärin yms. Se on tarkkaa, mutta valittaa siitä vain muille taloyhtiön asukkaille, eikä tee virallista valitusta.
2. Hänellä ei ole autoa, ajokortti on ja käy töissä, muttei halua hankkia autoa. Sitten valittaa jatkuvasti, kun ei häntä kuskata sinne minne hän haluaisi. Kuskataan toki välillä, tullaan hakemaan kotiovelta ja viedään, mutta joskus kun joutuu bussiakin käyttämään, niin marmattaa siitä pitkään. Miten rankkaa oli ja hän joutui vaihtamaan bussia ja olisi ollut vain niin pieni vaiva jonkun käydä hänet autolla viemässä 70 km matka, mutta kun ei. Hän joutuu kärsimään niin paljon, vaivalloiset bussimatkat ja kaikki. Usein pummaa kyytiä ja jos ei sitä anna, niin piilovihjailee vihaisen oloisena asiasta pitkään.
- Tekee suuren numeron pienistä saavutuksistaan ja miten rankkoja ne olivat: Hän joutui ostamaan lapselleen talvivaatteet, kyllä oli rankkaa ja rahaa meni... Siihen meni yksi päivä ainakin puoliksi ja sen jälkeen väsytti todella paljon. Tätä ennen on kuukausi valitettu miten pitäisi ne talvivaatteetkin hankkia huh huh ja hankinnan jälkeen sitten toinen kuukausi väsymystä, kun oli niin rankka se talvivaatteiden hankkimisreissu. Siis oikeesti!? En käsitä, mutta kohteliaana olen kuunnellut ja nyökytellyt, en tiedä kauanko enää jaksan.
- Joskus hänellä on ristiselkä kipeä ja sen tietää kyllä sitten kaikki, miten paljon hän joutuu kärsimään, elämä ei ole reilua, hänellä on kohtuuttomat vaivat ja taakat.
- Hänen lapsensa on vähän kauempana päiväkodissa töissä, jossain vaiheessa oltiin sanottu, että saisi mahdollisesti siirron tässä pihapiirissä olevaan päiväkotiin, mutta siitä siirrosta ei ole sen koommin kuulunut. Nyt tämä rouva valittaa, että on se kun luvataan järjestää asiaa ja sitten ei järjestetäkään, miten kurjaa on kun häntä ja hänen lastaan kohtaan ollaan toimittu väärin. Muut kyllä saavat etuja, mutta hän ei koskaan. Sanoin josko soittaisi päivähoitoon ja ottaisi asian puheeksi, niin ei hän kun se olisi korkea kynnys semmosta ja miten loukkaavaa on, ettei sieltä olla yhteydessä ilman että hän joutuisi muistuttelemaan.
Omat lapseni ovat vielä kauempana hoidossa ja itse sentään käyn täyspäivätyössä ja lapsia on useampi. Ihan itse ostin heille myös talvivaatteet eikä se ollut vaiva eikä mikään.
Lapseni on tuon frouvan lapsen kaveri, joten tekemisissä tulee oltua. Alkuun vielä (kun en tuntenut häntä kunnolla) hieroin ystävyyttä hänen kanssaan ja siitä ilahtuneena haluaa mielellään ollan kanssani tekemisissä ja valittaa asioistaan. Jos itse kerron joskus omista elmäni rankkuuksista, hän ohittaa ne nopeasti ja siirtyy omiin asioihinsa puheissaan.

Oikeasti... kaikenlaista... huh huh. :(
Onkohan hää masentunut vai mikä mättää?

Kommentit (2)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat