Miten te muut yrittäjän vaimot jaksatte sen että mies on aina töissä?

Vierailija

Ja jos ei ole töissä niin tekee kirjallisia hommia kotona, vastaa puhelimeen,sähköpostiin yms. On kireä koko ajan. Miten te muut jaksatte sen että olette lasten kanssa tavallaan yksinhuoltajia?

Kommentit (11)

Vierailija

Se oli ollut mieheni haave todella pitkään, joten tuen häntä niin paljon kuin mahdollista. lasten ja kodinhoidosta vastaan minä, kodinhoito on aina ollut mun juttu, ja rakastan siivoamista :D Kyllä mies sitten ottaa välissä iltoja niin, ettei tee kokoajan töitä, vaan viettää aikaa lasten kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se oli ollut mieheni haave todella pitkään, joten tuen häntä niin paljon kuin mahdollista. lasten ja kodinhoidosta vastaan minä, kodinhoito on aina ollut mun juttu, ja rakastan siivoamista :D Kyllä mies sitten ottaa välissä iltoja niin, ettei tee kokoajan töitä, vaan viettää aikaa lasten kanssa.
Meillä en muista sellaista iltaa olleen pitkään, pitkään aikaan että olisi lasten kanssa. Vaikka onkin kotona niin vastailee koko ajan puhelimeen, kirjoittaa sähköpostia ei siis ole läsnä.

Vierailija

Aika huonosti olen jaksanut, eron partaalla ollaan oltu muutaman kerran erityisesti silloin, kun lapset oli pieniä. Nykyisin menee paremmin, tosin aika ajoin riitelelemme aiheesta. Tämä onkin lähestulkoon ainoa aihe, mikä suhteessamme riitoja aiheuttaa. Arvostan toki hänen menestystään ja varallisuutta, ei siitä ole kyse. Mutta toimiva suhde vaatisi myös aikaa ja toisen huomioimista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika huonosti olen jaksanut, eron partaalla ollaan oltu muutaman kerran erityisesti silloin, kun lapset oli pieniä. Nykyisin menee paremmin, tosin aika ajoin riitelelemme aiheesta. Tämä onkin lähestulkoon ainoa aihe, mikä suhteessamme riitoja aiheuttaa. Arvostan toki hänen menestystään ja varallisuutta, ei siitä ole kyse. Mutta toimiva suhde vaatisi myös aikaa ja toisen huomioimista.

Meillä onneksi otetaan aikaa myös parisuhteelle! Teemme esim pidennettyjä vkl lomia, ihan kahdestaan! Onneksi mun mies on muutakin kuin yrityksensä. T1

Vierailija

Siihen on otettava oikea asenne eli pitää odotettavana pitkää päivää, eikä joka päivä toivoa miehen tulevan aiemmin kotiin.

Itselle on tärkeä keksiä jokin oma juttu. Jos on pienempiä lapsia, ei tietysti voi lähteä lenkille tai pianotunneille, mutta kotonakin voi keksiä jonkin harrastuksen.

Onko sulla ap lapsia ja minkäikäisiä?

Meillä nuorin on 2 ja elämä on helpottunut valtavasti. Ala-asteikäisiä lapsia on siis useampi.

On myös hyväksyttävää olla itsekin välillä kireä ja väsynyt (mulla hirveät pms-oireet!), mutta pääasiassa olisi hyvä löytää elämään onnellinen vire. (kuulostaako tämä liian siirappiselta?)

Jos elämä menee lasten kanssa huutamiseksi ja arjen pyörityksestä kiukutteluksi, on hyvä istua lasten kanssa alas ja miettiä miten te saisitte elämäänne lisää onnellisuutta. Osaisiko lapset auttaa ruoanlaitossa ja siivoamisessa? Keksisittekö yhteisen uuden harrastuksen? Istukaa välillä rauhassa glögimukit kädessä ja lukekaa seikkailukertomuksia?

Eikö ole ihanaa että mies voi välillä olla illan teidänkin kanssa, eikä ole esimerkiksi töissä ulkomailla?

Vierailija

9 jatkaa..

Hemmottele välillä myös miestäsi, vaikka sinusta tuntuu että miehen pitäisi antaa huomiota sinulle. Mikä onkaan kauheampaa kuin tulla kotiin, jossa puoliso odottaa kireänä.

Kokeile joku päivä saada miehesi iloiseksi. Vaikka onkin töistä tullessa äreänä (nälkä, stressi?), niin anna suukko, tarjoa ruokaa, keitä kahvit. Juttele iloisesti, äläkä hermostu saman tien jos mies ei heti muutu ilopilleriksi. Itse ainakin havahdun omaan kiukkuisuuteeni, jos mies vain jaksaa olla hyvällä tuulella mun äksyilystäni huolimatta.

Vierailija

Mua ei häirinnyt ollenkaan ennen lapsia. Kun lapset syntyivät, olisi ollut kiva, että isäkin olisi ollut isyyslomalla. Mutta lapset kasvaa ja elämä helpottuu. Mulla auttanut se, että tukijoukkoja on ollut ja se että menin myös miehen yritykseen töihin. Molemmat kun ei voinut tehdä pitkää päivää. Mutta mun urakehityksen yrittäjyys tavallaan lopetti. Mies on kiittänyt mua että olen mahdollistanut yrittämisen. Rahallisesti se on onneksi kannattanut.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat