Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

(Avio)miehellä uusi 2 kk eron jälkeen, sano mulle jotain järkevää että pääsen siitä asiasta yli!

Vierailija

Miks se tuntuu niin ikävältä. En todellakaan ottaisi miestä enää takaisin eikä mulla toisaalta ole mitään häntä vastaan, enkä toivo että hän ei olisi onnellinen. Silti tuntuu jotenkin paskalta, kun toinen singahtaa uuteen suhteeseen kuin ei mitään, vaikka vielä syyskuussa laitteli mulle viestejä että rakastaa. Ero oli kuitenkin yhteinen päätös, molemmat epäröitiin pitkään mutta tämä tuntui, ja tuntuu edelleen järkevimmältä ratkaisulta. Itsellä on kuitenkin haavoja nuoltavana ja haluan olla kunnolla yli erosta, ennen kuin voin harkita uutta suhdetta, mutta eihän se toki ole ainoa toimintatapa.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Se fakta auttaa, että miehille on hyvin tyypillinen tapa ottaa laastari, koska kapasiteetti ei riitä emotionaaliseen yksinäisyyteen ja eron käsittelemiseen ilman uutta naista.

Vierailija

Se on laastarisuhde. Ja nyt voit keskittyä eteenpäin menemiseen ja unohtaa miehen kaihoisat viestit. Oletat, että viestit on lähetetty yksinäisyyden lieventämiseksi niin kuin tuo suhdekin. Pääset itsekin eron yli paremmin kun miehellä on suhde toiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se fakta auttaa, että miehille on hyvin tyypillinen tapa ottaa laastari, koska kapasiteetti ei riitä emotionaaliseen yksinäisyyteen ja eron käsittelemiseen ilman uutta naista.

Aivan. Tämä suhde tuskin tulee kestämään, joten sen ajan minkä sinä käytät sydämesi paranteluun ja eheytymiseen hän tulee käyttämään useammasta sotkusta selviämiseen.

Vierailija

Kiitos kommenteista. Toisaalta itsekin ajattelen että ehkä se on laastari, toisaalta miksei se voisi olla (tällä kertaa) pysyväkin onni. Ja se ajatus jotenkin viiltää enkä mä osaa perustella itselleni että MIKSI. Hänen onnensa ei ole multa mitenkään pois ja oma päätöshän tämä on, että haluan olla yksin vielä enkä ottaa uuttaa miestä. Tunnen itseni todella paskaksi ihmiseksi näistä ajatuksista, kun jotenkin salaa toivon että se ei kestäisi. Huh, ero tuo tosiaan ihmisen julmimmat piirteet esiin...

ap

Vierailija

Kröhöm, MINUA on joskus kutsuttu täällä laastariksi, kun minun ja miehen edellisen välillä oli kaksi vuotta, mutta minun jälkeeni tullut nainen oli "se oikea", kun alkoivat seurustelemaan viikko-pari eromme jälkeen. Erosivat muutaman kuukauden päästä. Eli se siitä...

Mutta joo. Noinhan se taitaa olla; mies hankkii itselleen kenet tahansa mahdollisimman nopeasti. Joten älä huoli, et ole tätä uutta huonompi millään tavoin, vaikka joku urpo hänet sinun tilallesi ottikin. Tsemppiä.

Vierailija

Ole rohkea ja anna itsellesi lupa olla "paha" ihminen.

En tarkoita, että sinun pitäisi tehdä pahoja asioita enkä sitä, että jäisit katkeruuteesi, mutta tuossa tilanteessasi on ihan normaalia olla inhimillinen.

Sen kun vihaat ja haukut entistäsi ja siinä samalla vaikka tämä uusi suhde, mutta kun se on käsitelty, siirry eteenpäin.

Olen itse eronnut ja ajan kanssa otin harjoitteena "toivon sinulle hyvää, rakkaudella" -ajatukset. Tai sanoin ne ääneen. Ensin en tarkoittanut sitä, mutta yritin. Ja tämä on siis harjoite joka ei kuulu kenellekään muulle...

Mutta ensimmäinen puoli vuotta toivoin eksälleni hyvin pahoja asioita. Tajusin kyllä että siitä pitää päästä eroon, mutta kaikkien loukkauksien jälkeen en ihan heti siihen kyennyt.

Nykyään ajattelen häntä rakkaudella. En himolla tai omistamisen halulla, vaan sellaisella yleismaailmallisella rakkaudella. Jos yhä mollaisin häntä, niin se tarkoittaisi että aikoinaan valitsin itse väärin, miksi minä olisin valinnut sellaisen k-pään lasteni isäksi? Kyllä, hän loukkasi ja meidän on parempi erillään. Mutta aikanaan tapasin huomaavaisen, eläväisen ja hauskan miehen.

Vierailija

No, itse aloin suhteeseen miehen kanssa, joka oli eronnut 6 kk aiemmin liitostaan. Mies vakuutti mulle, että on päässyt yli entisestään. No, ei vain ollut. Jouduin kuuntelemaan vuoroin miten kamala exä oli ja vuoroin miten ihana. Minut myös vietiin katsomaan heidän treffipaikkojaan yms. Oli todella virhe jäädä terapeutiksi hänelle, koska kaikki se rikkoi minun sydämeni ja sen suhteen mikä olisi ollut mahdollista meidän välillämme jos hän olisi ensin käynyt rauhassa eroprosessin. Ei todella kannata alkaa suhteeseen jos toinen ei ole vielä toipunut erosta.

Vierailija

Kiitos teillekin. En mitenkään siis vihaa miestä, tästä syystä nämä negatiiviset tunteet onkin niin hankala käsittää. Mutta kai se on inhimillistä.

Jotenkin kuitenkin olen katkera/kateellinen siitä, että hän saa taas elää sitä vapautta ja ensihuumaa toisen kanssa, sitä ihanaa tutustumisen ja ihastumisen aikaa, kun itse olen aika yksinäinen arjessa ja lapset/lemmikit pitävät aika hyvin kotona. Hän vaan lähti, mun kontolla on kodin pitäminen myynti-/esittelykunnossa, arjen pyörittäminen yms. ja hän on vapaa kuin taivaan lintu.

No jaa, en ehkä olekaan niin sinut eron kanssa kuin luulin.

Vierailija

Kaikenlaiset tunteet on ihan luonnollisia tuossa tilanteessa. Itseäni auttaisi varmaan ajatus, että mun on vain keskityttävä omaan elämääni ja mun onneni tulee vastaan sitten myöhemmin. Sitäpaitsi voi tosiaan olla, että mieheen koskee niin paljon, että hänen on "pakko" olla jonkun kanssa unohtaakseen sinut.

Vierailija

Uuteen suhteeseen kiirehtiminen on hyvin tyypillinen tapa välttää vaikeiden asioiden käsittelyä, mutta ne tulevat aina eteen ennemmin tai myöhemmin. Itseään ei pääse pakoon vaikka kuinka yrittäisi. Sinä pystyt käsittelemään ne asiat nyt ja jatkamaan ehjänä eteenpäin. Anna tosiaan itsellesi lupa kokea myös vihaa jos siltä tuntuu. Se on tärkeä osa paranemisprosessia.

Vierailija

Täysin ymmärrettävää. Itsekin tuntisin todennäköisesti jopa vihaa tilanteessasi. Vaikka olen tosi kiltti ihminen. 

Vierailija

Kyllä tuossa tilanteessa saa vihata ja surra. Ihmisellä on oikeus tunteisiinsa!

Suru on sitä, että olit ajatellut tulevaisuutta miehen kanssa. Tämä tulevaisuus ei nyt koskaan tulekaan. Olet menettänyt.

Viha ja kateus tulee siitä, että ajattelet miehen nyt elävän tätä sinun suunnittelemaa tulevaisuutta jonkun toisen kanssa.

Ei ne negatiiviset tunteet oikeasti kohdistu siihen mieheen, mutta hän ja uusi nainen ovat tämän menetetyn tulevaisuuden näkyvä todiste. Tai näin kuvittelet, näin mielesi sinulle asian esittää.

Mutta päästäksesi suremaan on ensin vihattava. Hyväksy itsesi. Se, että koet negatiivisia tuntemuksia ei tarkoita että olisit paha ihminen. Kun tunnet mustan puolen itsessäsi, tunnet itsesi paremmin. Ja kun löydät pimeän itsessäsi, pystyt myös tajuamaan, mikä on potentiaalisi hyvään.

Terveisin eräs, joka joutui kohtaamaan tunteensa ja oikeutensa niihin vasta yli kolmekymppisenä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat