"Elä elämääsi", "tartu hetkeen" ja muu diipadaapa

Vierailija

Ärsyttää tuollaiset tokaisut. Mitä ne edes tarkoittaa? Mitä muuta ihmiset tekee kuin elää elämäänsä? Nuo nk. elämänohjeet ei tarkoita mitään. Sekin ärsyttää, kun toitotetaan, että pitää elää unelmaansa ja toteuttaa nyt heti ne jutut, jotka haluaa saavuttaa. Ilman tarvittavaa rahaa se on tosi vaikeaa. Esim. mä haluaisin matkustella ja kokea muita kulttuureita mutta ainakaan tällä hetkellä ei rahat riitä edes kotimaan matkailuun.

Sivut

Kommentit (70)

Vierailija

Höpö höpö! Elä nyt vaan sitä unelmaasi ja toteuta ne matkahaaveet! :D 

No joo. En kans jaksa noita yhtään. Turhaa lätinää, tosi elämässä ei onnistukaan niin vaan.

Vierailija

Tosielämässä pitää tai kannattaa ajatella hieman myös tulevaisuutta, joten ei voi elää kuin viimeistä päivää koko ajan. Siitä unelmien toteuttamisesta ja kaiken aikaansaamisesta saa kivan stressin ja itsesyyllistyksen itselleen kehitettyä. Kun onkin arkea ollut päivästä toiseen viikkoja.

Vierailija

Tartu hetkeen tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että älä murehdi menneitä äläkä tulevaa vaan elä tätä hetkeä. Murehdi sitten ja toimi kun se tilanne on oikeasti nenän edessä. Buddhalaismunkki sanoi sen osuvasti: Kun syöt puuroa, syö puuroa. Eli keskity siihen mitä olet tekemässä äläkä seuraavaan siirtoon puuron jälkeen. Jää puuro kokematta.

Elä elämääsi tarkoittaa sitä että elä omaa sinun elämääsi, älä elä muiden sinulle luomien mielikuvien ja odotusten mukaan.

Yksi hyvä lause on myös: Kun tieto loppuu niin luuleminen alkaa.

Kaikki ihmiset oikeasti luulevat koko ajan ja elävät sen mukaan.Kysy, kysy ja kysy:

Mitä sinä tuolla tarkoitit?

Ymmärsinkö oikein?

Hei, oletko minulle vihainen jostain?

Luulen että pidät minusta, pidätkö?

Vierailija

Minusta nuo ohjeet ovat toisaalta ihan hyviä. Juuri nyt on mahdollisuus tehdä jotain, ei tietenkään mitään mullistavaa. Siinä on tuo toinen puoli, kun ihminen on mikä on. Kasvaa stressi ja vaikka miten tarttuu hetkeen ja samalla suuntaa tulevaan, niin stressin siitä helposti saa, jos ei muista ajatella kokonaisuutta. Vetää koko ajan täysillä ja sitten saa pienen burn outin. Vaikka tavallaan ymmärtää, että kannattaa kuunnella itseään ja elää tavallaan, niin ei auta. Senkin näköjään saa tehtyä suorittamiseksi. Tosi vaikeaa muuttaa luonnettaan.

Vierailija

Yrjöttää noi kliseiset lauseet. Vältän kaikenlaisia sisustustekstejä sun muita, mutta jossain mielenhäiriössä olin aikoinaan ostanut sievän sisustustyynyn jossa luki "In humanity we trust." Joo siis mitä vittua, missä todellisuudessa elinkään. Nyt sitä epäilemättä käyttää joku elintasopakolainen ja ihan be my guest vaan, olipa minustakin sitten jotain iloa. Kuljin miljoona kilometriä siitä naurettavasta tyynystä tähän todellisuuteen. Joo carpe diem, bitches.

Vierailija

"Tartu hetkeen" -elämä on "Sitten kun" -elämän vastakohta. Tarkoittaa käytännössä sitä, että elä elämääsi nyt, tee asioita, joita voit tehdä, ja nauti niistä. Äläkä anna vuosien lipua ohitsesi. Elämä on lyhyt ja sitä "Sitten kun" -aikaa ei välttämättä koskaan tule.

t. Yli viiskymppinen ex-sittenkun -ihminen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tartu hetkeen tarkoittaa yksinkertaisesti sitä että älä murehdi menneitä äläkä tulevaa vaan elä tätä hetkeä. Murehdi sitten ja toimi kun se tilanne on oikeasti nenän edessä. Buddhalaismunkki sanoi sen osuvasti: Kun syöt puuroa, syö puuroa. Eli keskity siihen mitä olet tekemässä äläkä seuraavaan siirtoon puuron jälkeen. Jää puuro kokematta.

Elä elämääsi tarkoittaa sitä että elä omaa sinun elämääsi, älä elä muiden sinulle luomien mielikuvien ja odotusten mukaan.

Kaikki ihmiset oikeasti luulevat koko ajan ja elävät sen mukaan.Kysy, kysy ja kysy:

Ymmärsinkö oikein?

Just tämmnen saa mut kiehumaan raivosta. Että aivan opetetaan syömään puuroakin oikein. Entäpä jos sitä puuroa syödessä pitää miettiä, että mistähän saisin nopeasti töitä, että voin maksaa laskuni.

Tässä hetkessä eläminen on idiootin hommaa, koska ne laskut tulevat huomenna.

Vierailija

aave mamma kirjoitti:
๑♡♡๑ meillä on vain tämä päivä ๑♡♡๑

Mulla on aika montakin päivää tulossa. Samoin muillakin ihmisillä. Koskaan ei voi tietää milloin kuolee mutta perusterve ihminen ei ihan heti kuukahda.

Voisin ostaa sarkasmin hengessä tuollaisen "in humanity we trust" koristetyynyn tai vaikka joululahjaksi jollekin. Ystäväpiirini osaa arvostaa tuon kaltaista huumoria :D

Vierailija

Elin hetkessä ja tililtä hävisi 8000. Nyt on suu säkkiä myöden kiinni ja rahoja säästellään muutama vuosi takaisin. Ei kannattanut elää hetkessä.

t. rapajuoppo

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"Tartu hetkeen" -elämä on "Sitten kun" -elämän vastakohta. Tarkoittaa käytännössä sitä, että elä elämääsi nyt, tee asioita, joita voit tehdä, ja nauti niistä. Äläkä anna vuosien lipua ohitsesi. Elämä on lyhyt ja sitä "Sitten kun" -aikaa ei välttämättä koskaan tule.

t. Yli viiskymppinen ex-sittenkun -ihminen

Tiettyjä juttuja onkin helpompi toteuttaa yli viiskymppisenä, kun ei enää tarvitse huolehtia lapsista ja yleensä on jo talouskin kondiksessa, talolaina maksettu jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein?

'Kato minua, kato minua, Heikki Paasonen, kato minua!'

Matti Pikkuvanhanen, 9 v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö! Elä nyt vaan sitä unelmaasi ja toteuta ne matkahaaveet! :D .

Aiotko sinä maksaa ap:n matkat, vai mitä tarkoitat?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat