Mikä kehonrakennuksessa kiehtoo? Fitness-urheilussa?

Vierailija

Olen itse ollut aina tällainen "laihaläski", joka kyllä harrastanut liikuntaa, viime vuosina enimmäkseen juoksemisesta ja joogaa. Kuntosalikortti on ja siellä käyn ohjatuilla tunneilla ja näin huonolla säällä välillä matolla juoksemassa.

Harrastan liikuntaa ensisijaisesti sen tuoman hyvän fiiliksen ja energian takia, sekä tietysti terveydellisistä syistä. Toki haluan myös pysyä hoikkana ja jokseenkin "timminä", mutta sellaisesta muokatusta vartalosta en haaveile.

Haluaisin kuulla niiltä, jotka harrastaa tällaista fitness-tyyppistä urheilua, että miksi harrastatte juuri sitä, eikä jotain muuta urheilua? Onko fitness-urheilijan kroppa sellainen mitä ihailette, vai tuoko sen saavuttaminen jonkinlaisen voittaja-fiiliksen?

En halua arvostella, haluan vaan ymmärtää jotenkin, koska täytyy myöntää että en oikein ymmärrä. En myöskään näe viimeisen päälle treenattua, tekorusketettua kroppaa kauniina tai viehättävänä.

Kommentit (7)

Vierailija

En tajua itsekään, kai se on jotenkin koukuttavaa. Nivelet ei tykkää, vaatteita ei meinaa löytyä ja akateemiset naiset pitää tyhmänä sikaniskana, mutta silti sitä lähtee aina treenaamaan. Hullun hommaa

Vierailija

Mulla kyse on itsekontrollista ja vartalon muokkaamisesta. On sanottu, että moni fitness-urheilija/kehonrakentaja on entinen syömishäiriöinen. Itse sairastin syömishäiriöitä nuorempana, mutta paranin niistä jotenkin - tosin mulla on aina pitänyt olla joku ihmeellinen ruokavalio päällä, en ole voinut syödä normaalisti kymmeneen vuoteen.

Kun bodaamisesta tuli muotia, menin massan mukana ja aloin kasvattaa itsellenikin massaa. Saan kontrolloida syömisiäni ja vartaloani, ihan kuten syömishäiriöisenäkin, mutta sen sijaan että lääkärit ja tutut kauhistelisivat laihuuttani, kaikki ihastelevat hauiksiani. 

Anoreksia-aikoina halusin olla aina vain laihempi, mutta nyt mulla on kyllä selvä raja, mikä on liikaa. En halua mitään jäätävää horkkukroppaa, vaan niin ison kropan kuin nainen natuna saa.

Vierailija

No mä käyn salilla nyt, kun jäin yllättäen työttömäksi niin otin tällaisen "projektin". Eli treenaan 5-6 kertaa viikossa. Aiemmin kävin satunnaisesti salilla ja enemmän jumpissa ja lenkillä. Olen kyllä nyt ihan koukuttunut tähän. Salitreeni on kivaa ja on hienoa nähdä työn tuloksia. Ihailen omaa kroppaani paljon nyt, toki parannettavaa vielä olisi mutta on kiva katsoa peiliin ja näyttää upealta :) En ihaile mitenkään erityisesti muiden fitness-kroppia.

Vierailija

En oo mikään fitness, mut tykkään käydä salilla. Salilla käyminen antaa hyvän fiiliksen. Kun käy aktiivisesti salilla n. 6kk huomaa jo paljon muutoksia omassa vartalossaa. Mukava ostaa esim. t-paitoja kun ne näytttää vartalon yllä paljon paremmilta. Mut en noudata mitään tiukkaa dieettiä tai elä sille hommalle. Treenaan, syön ja dokaan ihan normaalisti. m25

Marjaliisa
Seuraa 
Liittynyt22.9.2015

Koska ei tarvitse ulkona räntäsateessa tarpoa, on helppoa, senkun meet ja istut härveliin ja vähän heilut siinä. Saliurheilu on vissiin toiseks suosittua Suomessa. En tiiä mikä on suosituinta. Kävely ehkä?

Ainoa mikä saleilussa kyrsii, on ne hinnat. 30-60€ kk??!?? Ja sitten ihmetellään kun kansa ei liiku???

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat