Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun eri kunnassa kuin opiskelen, terveydenhuolto?

Vierailija

Mitenkäs tämä nyt toimii?

Asun siis kunnassa X ja opiskelen paikkakunnalla Y.

Tarvitsisin e-pillerit ja ajan ehkäisyneuvolaan. Soitin oman kuntani terveydenhuoltoon ja he sanoivat, että koska opiskelen kunnassa Y, minun tulee hakeutua kunnan Y kouluterveydenhuoltoon.

Kouluterveydenhuollosta taas sanottiin, että koska asun vakituisesti kunnassa X, he eivät voi käsitellä asiaani vaan minun tulisi käyttää kotikuntani terveyspalveluja. Wtf?

Kouluterveydenhuolto voi kuulemma ottaa minut vastaan ensi vuoden alusta, kun asuinkuntani yhdistyy opiskelukuntani kanssa. :D Onpas tämä nyt mukavaa, miten ihmeessä tämä nyt menee, vai joudunko oikeasti odottelemaan yli kuukauden että pääsen hakemaan ehkäisyä?

Kommentit (3)

Vierailija

Perusongelmia kuntaliitoksissa. Odottele nyt vaan sinne tammikuuhun niin saat pillerit sitten. Ei voi olla niin vaikeaa odottaa vielä kuukausi.

Vierailija

Itse amk-opiskelijana sain ehkäisyasiat kuntoon hoidettua opiskelupaikkakunnalla, vaikka asuin vielä virallisesti toisella paikkakunnalla. Näin siis Kuopiossa. :)

Vierailija

Muistaakseni opiskelijaterveydenhuollossa on se kilometriraja, milloin pitää mennä oman kunnan terveydenhuoltoon. Olikohan 50 km?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat