8 kk seurustelua elämäni miehen kanssa, ja nyt hän ilmoittaa ettei voi jättää lapsia!??

Vierailija

Tapasin työpaikalla miehen,joka kertakaikkiaan sai sukat pyörimään jaloissani ja käteni tärisemään heti, kun ensimmäisen kerran puhuimme. Miehellä sama kokemus ja kiersimme toisiamme monta kuukautta. Mutta ei mitään voinut, kaikki työpaikallamme sanoivat jo aikapäivää aavistaneensa että päädymme yhteen. Ja näin kävi.

Aloimme seurustella ja aika aika pian alettiin jutella tulevaisuudesta.Mies halusi tavata vanhempani ja minä olin täysin valmis tutustumaan hänen tyttöihinsä.
Kyllä sanoisin, että liikuimme täysin avoimesti yhdessä ja ystäväpiirissämme meitä pidettiin täysin parina.

Nyt sitten, ihan juuri nyt,miehen piti ottaa avioliiton tila kotonaan puheeksi ja meidän piti alkaa tosissaan rakentamaan yhteistä tulevaisuutta.
Ja mies ilmoittaakin, ettei voi erota ja siten jättää lapsia?? Miten niin jättää. Onhan ihmiset eronneet ennenkin ja lapset ovat saaneet elää ihan hyvin molempien vanhempiensa kanssa. Asiat on vaan järjestelykysymyksiä. Mies on lasten isä, ja minä olen täysin valmis ottamaan tyttäret mukaan tähän "pakettiin". Suunnittelimme jopa pehmeää laskua ja sitä ettemme heti edes muuttaisi yhteen.

Olen täysin rikki nyt- En voi uskoa , että tämä kääntyi näin. Miten voimme jatkaa samassa työpaikassa, en tule pystymään siihen mitenkään.
Miehen avioliitosta en usko tulevan yhtään sen parempaa kuitenkaan. He ovat epäsopivia toisilleen, vaimo on tyytymätön ja levittää huonovointisuuttaan perheessä. MIehen syy on kaikki.
Ihmisellä on vain tämä yksi elämä. Siitä pitäisi kaikkien yritttää tehdä paras mahdollinen. Entä jos tämä mies oli minun mahdollisuuteni onneen?

Sivut

Kommentit (63)

Vierailija

Mies ei ole ollut eroamassakaan. Tuskin olet ensimmäinen toinen nainen,ja tuskin viimeinenkään hänelle.
Ehkä opit tästä jotain.

Vierailija

Minusta otit tietoisen riskin kun aloit vehtaamaan varatun miehen kanssa jolla on myös lapsia. Tietenkin myös miehessä on vika kun on pettänyt vaimoaan mutta minusta on hyvä jos mies saa vaimonsa kanssa asiansa sovittua eikä perhe rikkoonnu.

Omat vanhempani erosivat kun olin 7 ja veljeni 11. Mitään kaunoja ei ole ollut heitä kohtaan, onneksi eroon ei liittynyt (ainakaan tietääkseni) muita naisia/miehiä. Jos jompikumpi vanhemmistani olisi lähtenyt jonkun uuden mukaan niin tuskin olisin ainakaan ihan heti tätä uutta hyväksynyt tai halunnut olla osa kenenkään vieraan "pakettia" kuten asian ilmaisit.

N32

Vierailija

Menit vanhaan lankaan.... Tosin tämä on provo, mutta annan neuvon kuitenkin. Nuolet haavat ja opi jotain. ÄLÄ RYHDY SUHTEESEEN NAIMISISSA TAI AVOLIITOSSA OLEVAN MIEHEN KANSSA:

Vierailija

Oma syy! Ei se ukkomies koskaan jätä vaimoaan vaikka kuinka lupailee. Ja jos jättäisikin niin mitä tekisit niin petollisella miehellä, kyllä sinutkin tulisi vaihtamaan ennen pitkää parempaan.

Vierailija

Sinun pakettiin, sinun mahdollisuus onneen.. minä minä minä! Miehellä on lapsia, ajattelisit mikä heille on parasta. Jos mies ei halua jättää vaimoaan niin anna asian olla. En alunperinkään tajua miten voit sanoa että olet seurustellut 8 kuukautta miehen kanssa joka on kokoajan toisen naisen kanssa naimisissa.

Vierailija

Kuinka joku voi mennä noin halpaan... Uskoo kaikki valheet miehelyä, kuinka muka vaimo on hirveä ihminen eikä ole seksiä jne. Kai ymmärrät, että hän on syöttänyt sinulle pelkkiä satuja? Luultavasti vaimo on ihana ja kiltti ihminen toisin kuin tuo pettävä sikamies ja luultavasti seksiäkin on harva se päivä. Kannattaisi kyllä kertoa vaimolle suhteestanne, näyttää kaikki viestit ja todisteet, koska muuten mies tulee valehtelemaan silmät päästään ja vakuuttamaan hänet siitä, että keksit kaiken päästösi. Vaimo ansaitsee tietää ja mahdollisuuden lempata petturin mäkeen.

Lapsen etu?

Käsittämätöntä miten täällä aina vaan kannustetaan ihmisiä pysymään huonoissa, rakkaudettomissa parisuhteissa, jotka ei toimi. Lasten takia kannustetaan pysymään yhdessä. Itse olen kasvanut perheessä jossa vanhemmat olivat yhdessä vain lasten vuoksi. Mitä muistan lapsuudesta: riitelyä, ahdistavaa painostavaa ilmapiiriä, ovien paiskomista, kylmiä katseita, etäisyyttä.. en kertaakaan muista nähneeni vanhempieni suutelevan/halaavan toisiaan.. En oppinut minkäänlaista tervettä tapaa kuinka olla parisuhteessa. Avioliiton kylmyyden vuoksi jossain vaiheessa isäni petti äitiäni, satunnaisesti, siitäkin joutunut kärsimään.. Vanhempani menettivät parhaat vuotensa eivätkä saaneet kokea rakkautta, hellyyttä ja hyväksyvää kumppanuutta, kun elivät rakkaudettomassa liitossa 30 vuotta! Muuten kotona vanhemmat halusivat että "kaikki on hyvin": yhdessä käytiin matkoilla, syötiin yhdessä, harrastettiin.. mutta vanhemmillani ei ollut rakkautta. lopulta kun kuopus muutti pois kotoa 19 vuotiaana, eropaperit olivat selvät ja äidilläni jo uusi kumppani valmiina. Lasten takia tämä farssi heillä kesti 30 vuotta. 

Miksi haluatte riistää lapsiltanne mahdollisuuden nähdä ja ymmärtää mitä voi olla rakastava, syvä kumppanuus? ei kaikilla osu oikeaan ensimmäisellä kerralla.. etenkin jos naimisiin on menty nuorina. Ihmisen persoona kehittyy melkein 30-vuotiaaksi saakka ja ihminen muuttuu ja kasvaa. Jos kasvaa aivan eri suuntaan, eri arvomaailmoihin, miksi pitäisi vain olla yhdessä "lasten vuoksi"?!

Haluaisin että joku perustelisi kuinka lapselle on parempi rakkaudeton vanhempien ihmissuhde kuin se, että vanhemmat asuu erillään. Tiesittekö että kun on yhdessä toisen kanssa niin pitkään, ja elää selibaatissa vuosia..niin kyllä siinä sen toisen naama alkaa välillä myös vituttamaan, vaikka olisi kuinka hyvä ihminen. Te huonojen avioliittojen puolustajat, te ette voi kysyä nyt lapsiltanne mielipidettä siihen, onko huono avioliitto parempi kuin ero. Tämä on ainakin yhden aikuisen ihmisen mielipide, joka sellaisessa ympäristössä kasvoi. Ja meillä nimenomaan perusteluna on ollut tuo "lasten vuoksi", kun aikuisena olen asiaa vanhemmiltani kysynyt, miksi he eivät vain eronneet aiemmin, niin kaikkien elämä olisi ollut helpompaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten täällä aina vaan kannustetaan ihmisiä pysymään huonoissa, rakkaudettomissa parisuhteissa, jotka ei toimi. Lasten takia kannustetaan pysymään yhdessä. Itse olen kasvanut perheessä jossa vanhemmat olivat yhdessä vain lasten vuoksi. Mitä muistan lapsuudesta: riitelyä, ahdistavaa painostavaa ilmapiiriä, ovien paiskomista, kylmiä katseita, etäisyyttä.. en kertaakaan muista nähneeni vanhempieni suutelevan/halaavan toisiaan.. En oppinut minkäänlaista tervettä tapaa kuinka olla parisuhteessa. Avioliiton kylmyyden vuoksi jossain vaiheessa isäni petti äitiäni, satunnaisesti, siitäkin joutunut kärsimään.. Vanhempani menettivät parhaat vuotensa eivätkä saaneet kokea rakkautta, hellyyttä ja hyväksyvää kumppanuutta, kun elivät rakkaudettomassa liitossa 30 vuotta! Muuten kotona vanhemmat halusivat että "kaikki on hyvin": yhdessä käytiin matkoilla, syötiin yhdessä, harrastettiin.. mutta vanhemmillani ei ollut rakkautta. lopulta kun kuopus muutti pois kotoa 19 vuotiaana, eropaperit olivat selvät ja äidilläni jo uusi kumppani valmiina. Lasten takia tämä farssi heillä kesti 30 vuotta. 

Miksi haluatte riistää lapsiltanne mahdollisuuden nähdä ja ymmärtää mitä voi olla rakastava, syvä kumppanuus? ei kaikilla osu oikeaan ensimmäisellä kerralla.. etenkin jos naimisiin on menty nuorina. Ihmisen persoona kehittyy melkein 30-vuotiaaksi saakka ja ihminen muuttuu ja kasvaa. Jos kasvaa aivan eri suuntaan, eri arvomaailmoihin, miksi pitäisi vain olla yhdessä "lasten vuoksi"?!

Haluaisin että joku perustelisi kuinka lapselle on parempi rakkaudeton vanhempien ihmissuhde kuin se, että vanhemmat asuu erillään. Tiesittekö että kun on yhdessä toisen kanssa niin pitkään, ja elää selibaatissa vuosia..niin kyllä siinä sen toisen naama alkaa välillä myös vituttamaan, vaikka olisi kuinka hyvä ihminen. Te huonojen avioliittojen puolustajat, te ette voi kysyä nyt lapsiltanne mielipidettä siihen, onko huono avioliitto parempi kuin ero. Tämä on ainakin yhden aikuisen ihmisen mielipide, joka sellaisessa ympäristössä kasvoi. Ja meillä nimenomaan perusteluna on ollut tuo "lasten vuoksi", kun aikuisena olen asiaa vanhemmiltani kysynyt, miksi he eivät vain eronneet aiemmin, niin kaikkien elämä olisi ollut helpompaa.

Vain ap sano että mies elää huonossa parisuhteessa mitä en usko jos haluaa jäädä. Ja kuten itse jo sanoin (olinkohan 5 . tai 6. kummentoija) että myös minun vanhempani ovat eronneet eikä siitä mitään traumoja jäänyt. Mutta en tosiaankaan olisi halunnut jonkun uuden muijan pakettiin siinä tilanteessa. Uskon että mies etsi vähän seikkailua ap:sta ja nyt on tullut toisiin ajatuksiin.

Vierailija

No, voi sinua raukkaa! Kyllä on kova kohtalo, on siinä itsekäs mies! Toivottavasti selviät.
Miehellä kaiken lisäksi paha vaimo. Tuota ei ole koskaan ennen kuultu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Minäkin kasvoin perheessä, jossa pysyttiin yhdessä "lasten vuoksi". Ja lapsethan saivat siitä kärsiä. Oma suhtautuminen isääni oli hyvin kieroutunut, koska lapsena en osannut kyseenalaista äidin valittamista ja puheita siitä, miten isä on kamala ja pilannut äidin elämän. Äiti on aina ollut hyvä olemaan uhri...

Muistan riidat, muistan hiljaisuuden, kun äiti piti isälle mykkäkoulua, ja muistan myös oman niin syylisen olon, vaikka en olisi tehnyt mitään väärin. Lapsilla vaan on tapana etsiä syitä itsestä, jos huomaa, ettei vanhemmalla ole hyvä olla.

Isä taas reagoi äidin käyttäytymiseen sulkeutumalla ja jopa liiallisella juomisella jossain vaiheessa.

Kyllä varmasti jokainen tervejärkinen ihminen ymmärtää, että jos vanhemmat eivät pidä toisistaan, niin ei kotona voi olla hyvä ilmapiiri, eikä semmoinen koti voi olla hyväksi lapsille.

Olen jo aikuinen, jolla omat lapset, mutta joudun vieläkin käsittelemään niitä lapsuuden asioita.

Ja kun kysyn äidiltäni, että miksi piti jatkaa sitä järjetöntä perhe-elämää, niin hän loukkaantuu, kun en osaakaan arvosta hänen uhrautumista "lasten vuoksi".

Vierailija

Ennen vanhaan sellaiselle naiselle oli ihan erityinen nimitys, joka pokkana "seurusteli" julkisesti avioliitossa edelleen olevan perheellisen miehen kanssa.

Vanhan Liiton Naiset

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat