Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdunko jos syön 1200kcal/pv?

Vierailija
19.11.2015 |

Normaalipainon sisällä, ylärajalta vähän alemmas. Jos syön siis 1200kcal/pv mutta päivinä joina lenkkeilen ja jumppaan 1400kcal. Nyt olen 2 päivää tällä ollut ja olo on ok, teen kevyttä istumatyötä. Laihtuuko tällä, kokemuksia? Mitat 165/65.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahka ei mene alas muuten kuin smoothiessa

Raejuusto. Enemmän proteiinia kuin rahkassa. En muutenkaan ymmärrä tätä rahkavillitystä. (Ja nyt muistan, että unohdin ostaa kaupasta lisää raejuustoa.)

Vierailija
42/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kokemuksesta kertoa, että loppujen lopuksi kaloreilla ei ole mitään merkitystä! Olin ennen ylipainoinen (173cm ja 78kg) ja yritin vuosia laihduttaa syömällä n. 1200-1700 kaloria päivässä ja liikuntaakin harrastin. Mutta ongelmana oli, että söin lähes pelkästään lihaa, kanaa ja jopa sokerisia ja rasvaisia ruokia kuten suklaata ja karkkeja. Yritin lisäksi hankkia lisää proteiinia kaikesta mistä vaan keksin. Söin usein proteiinirahkoja ja -jauhoja ja -patukoita ja pyrin välttämään kaikkia hiilareita, jopa perunaa ja täysjyväviljoja. Loppujen lopuksi en kestänyt sellaista elämäntyyliä pitkään, koska tunsin, että keho todella tarvitsee hiilareita! 

Aloitin aivan päinvastaisen tyylin syödä, nykyisin en syö lähes laisinkaan eläintuotteita ja olen jättänyt proteiinilisät sikseen! Syön kasvispainotteisesti ja olen huomannut, että kasviksista, hedelmistä, juureksista ja palkokasveista saa oikeasti ihan tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, vaikka osa väittääkin toisin. Uskon, että kasviperäinen ravinto on ihmiselle kaikista luontaisinta. 

Nykyisin syön vähintään 2000 kaloria päivässä joinakin päivinä kun olen laskenut on tullut jopa n. 4000 kaloria syötyä! Ja kaikki se puhtaista kasvikunnan tuotteista :) Olen laihtunut 15 kiloa ainoastaan tällä elämäntyylillä, vaikka liikuntaa en ole lisännyt ja syön huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Ja kaikenlisäksi voin tuhat kertaa paremmin kuin aiemmin! Kaikki on siis kiinni ainoastaan siitä MITÄ syö. 

hallelujaa sisko!!! muille ihan tiedoksi, että tämä menee, ei nyt ihan broscience osastolle, mutta hoscienceen. proteiinit ovat erityisesti laihduttajalle erittäin tärkeitä. kyse ei ole ainaostaan painosta vaan myös kropan koostumuksesta eli lihasten määrästä. proteiini auttaa säilyttämään lihakset laihduttaessa, joten niitä kannattaa syödä mahdollisimman paljon. 2g/kg ei ole yhtään liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastan kyllä hyötyliikuntaa, kävelen ja pyöräilen ja kuljen portaita. Lenkkeilen noin 3-4 kertaa viikossa, ja teen lisäksi jumppia kotona. Tänään olen syönyt

klo 7: Vaasan ruispala (eli 2 siivua) oivariinilla, juustolla ja kurkulla, lasi maitoa

klo 12: tomaattikastiketta ja pastaa n. 2 dl

klo 14.30: smoothie jossa ½banaania, ½prk bulgarian jogurttia (eli n.65g), ½dl maitoa, ½dl mustikoita

+ Juonut runsaasti vettä. Lisäksi ajattelin syödä viiden maissa annoksen kaurapuuroa (annoksessa 130kcal) ja klo 20 aikaan iltapalaksi jotain niin, ettei ole nälkä nukkumaan mennessä.

Kiitos kaikille vastanneille! Jospa minäkin saisin nuo muutaman kilon tällä pudotettua. Vielä ei ole tarvinnut nälkää nähdä, pikkunälkä tietysti jossain välissä iskee, mutta vettä juomalla jaksaa seuraavaan ateriaan asti. Ap

Sun ruokavaliossa on tosi vähän proteiinia, mutta paljon hiilareita ja sokereita, ne ei pidä nälkää loitolla. Lihakset ja aivot tarvitsevat protskua.

Tarvitset myös paljon enemmän kuitua, marjoja ja kasviksia, erityisesti vihreää lautaselle paljon enemmän. Esim. kaalit on tosi terveellisiä, niitä kannattaa  hauduttaa lisäkkeiksi. Kasviksia ja pakastemarjoja (tai tuoreita, jos saa)  pitäisi olla ruokavaliossa jopa 700g päivässä.

Suosittelisin sulle ihan toisenlaista otetta asiaan. Leipä pois, kaurapuuro kuuluu aamuun ei lounaaksi, sillä kaurapuuro avaa aineenvaihdunnan. Välipalana raejuustoa tai maustamatonta rahkaa, marjoja. Jos haluat smoothia, valmista se rahkasta ja marjoista tai rahkasta ja kasviksista. Maito pois, siinä on turhaa sokeria.

7.00 Pari lasillista vettä, kun heräät. Annos kaurapuuroa (2-3dl) ja lasillinen sokeroimatonta mehukeittoa. Tai vaihtoehtoisesti puuro, 100g raejuustoa ja 100g pakastemarjoja (vadelma, mustikka mustaherukka, puolukka...)

12.00 Liha, kana- tai kalaruokaa; 100g naudanlihaa (10%), joka on paistettu teflonpannulla ilman voita tai muuta rasvaa. 2dl pastaa tai pari perunaa, 200g kasviksia + oliiviöljyä. TAI 100g kalaa, kananmuna tai pari lusikallista raejuustoa, 200g vihanneksia, päälle oliiviöljyä. TAI 100g kanaa, 2dl riisiä, 200g kasviksia, päälle oliiviöljyä. TAI 100g kalaa, 2 viipaletta täysjyväleipää (esim. Real) 200g vihanneksia + oliiviöljyä.

Ruokajuomaksi vettä.

14.30 Purkillinen (250g)  maustamatonta rahkaa, 100g marjoja. Jos tykkäät smoothiesta, tee se rahkasta ja marjoista. Hedelmissä ja maidossa on turhaa sokeria.

17.00 Suunnilleen samalla tavalla kuin lounas, mutta jos olet lounaalla syönyt lihaa niin päivälliseksi sopii paremmin kala tai vice versa. Kalaa tosin voi syödä lounaalla sekä päivällisellä.

Keskimäärin 8 x vko syödään kalalounas/-päivällinen, kanaa 4 x vko, jauhelihaa 2 x vko.

20.00  250g maustamatonta rahkaa, lasillinen sokeroimatonta mehukeittoa, rkl leseitä. TAI 150g raejuustoa, 100g pakastemarjoja, rkl leseitä. TAI 250g maustamatonta rahkaa, 100g marjoja ja rkl leseitä. TAI 150g rasvatonta raejuustoa, lasillinen mehukeittoa ja rkl leseitä.

Lähtökohtaisesti vettä juodaan ennen ruokailua, annetaan ruuan mennä ihan ilman lantrinkeja.

Poistat ruokavaliosta kaikki valmiit einekset, niissä on lisäaineita ja piilosokereita, ei hyvä. Terveellisesti laihduttaen ruoka kannattaa valmistaa itse.

Omega 3-kapselit pitäisi kuulua ruokavalioon, 2kpl aamuin illoin.

Jos tämä ruokavalio näyttää jonkun mielestä tutulta, sitä se onkin. Tämä on Jutan ohjeiden mukainen ja toimii.

Laihduttaessa tärkeää on oikeanlainen ravinto EI kalorimäärät.

Ja liikuntaa pitää edelleen harrastaa.

Minkä takia leipä pois, mutta sen sijaan perunaa tai pastaa? Niissä ei ole mitään sellaista hyödyllistä, mitä kunnon kokojyväleivässä ei olisi. Ei makuakaan :)  MInulla ainakin suoliston toiminta pysyy kunnossa parilla ruisleipäviipaleella päivässä. Sitä paitsi kokojyväleipä maistuu hyvälle.

Puuroa syön vasta illalla, aamulla syötynä se ei pidä nälkää. Varsinkin jos lisäkkeenä on vain joku mehukeitto, eli ihan turhaa höttöä. Aamulla pitää saada proteiinia ja vähän rasvaakin! Iltapalana puuro taas tuo hyvin unen. 

Vierailija
44/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ongelmana oli, että söin lähes pelkästään lihaa, kanaa ja jopa sokerisia ja rasvaisia ruokia kuten suklaata ja karkkeja. Yritin lisäksi hankkia lisää proteiinia kaikesta mistä vaan keksin. Söin usein proteiinirahkoja ja -jauhoja ja -patukoita ja pyrin välttämään kaikkia hiilareita, jopa perunaa ja täysjyväviljoja.

Jos olet pyrkinyt välttämään kaikkia hiilareita, niin miten olet voinut syödä sokerisia ruokia? Sokerihan on puhdasta hiilaria. Ei ihmekään ettei liha - karkkiruokavaliolla toiminut.

Vierailija
45/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia hiilareita saa poistaa, muuten menee karppaamiseksi. Oikeat hiilarit kuuluvat ruokavalioon.

Karppaajankin ruokavalioon kuuluu sopiva määrä oikeita hiilareita. Toisille karppaajille sopii pienempi määrä, toisille isompi. Ei karppaus ole hiilihydraatiton ruokavalio. Etenkin kasviksia on syytä syödä, ja niistä vääjäämättä tulee myös hiilareita.

Ja mitä se muuten haittaa, jos menee karppaamiseksi? Sen ymmärrän, etä täysin hiilihydraatiton ei pidemmän päälle toimi, mutta se ei olekaan sama asia kuin karppaus.

Vierailija
46/46 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kokemuksesta kertoa, että loppujen lopuksi kaloreilla ei ole mitään merkitystä! Olin ennen ylipainoinen (173cm ja 78kg) ja yritin vuosia laihduttaa syömällä n. 1200-1700 kaloria päivässä ja liikuntaakin harrastin. 

Aloitin aivan päinvastaisen tyylin syödä, nykyisin en syö lähes laisinkaan eläintuotteita ja olen jättänyt proteiinilisät sikseen! Syön kasvispainotteisesti ja olen huomannut, että kasviksista, hedelmistä, juureksista ja palkokasveista saa oikeasti ihan tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, vaikka osa väittääkin toisin. Uskon, että kasviperäinen ravinto on ihmiselle kaikista luontaisinta. 

Nykyisin syön vähintään 2000 kaloria päivässä joinakin päivinä kun olen laskenut on tullut jopa n. 4000 kaloria syötyä! Ja kaikki se puhtaista kasvikunnan tuotteista :) Olen laihtunut 15 kiloa ainoastaan tällä elämäntyylillä, vaikka liikuntaa en ole lisännyt ja syön huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Ja kaikenlisäksi voin tuhat kertaa paremmin kuin aiemmin! Kaikki on siis kiinni ainoastaan siitä MITÄ syö. 

Kiitos tästä! Kaikki on todellakin kiinni siitä, mitä syöt. Unohda kalorit. Unohda hikiliikunta. Ei niistä ole mitään hyötyä painon pudotukseen. Tätä voi monen olla vaikea, erittäinkin vaikea uskoa. Se vain vaatii luonteenlujuutta olla tarttumatta vääriin ruoka-aineisiin. Tiedosta mitä syöt.

Mietipä: tiedät USA:n ylipaino-ongelman. Kaupat tursuavat kaikkia mahdollisia light-tuotteita sekä "low-calories", "low-fat", "low-cholesterol", "less-sugar", "no added-sugar". Mikä on tulos? Maailman ylipainoisin kansa.

Seuraavan kerran kaupassa käydessäsi vertaahan kahden vastaavan tuotteen tuoteselosteita - normaalin ja kevyt-version. Kaloreita kevyessä vähemmän, hiilareita enemmän. Hmm..? Ja nyt lue tuo edellinen kappale uudestaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän