15v tytön joululahjalista
Laittakaapa jakoon mitä meinaatte ostaa.
Itselläni on ostoslistalla 2 kirjaa, pyjama+pörrösukat, vesivärit+paperia (laadukkaat taitelijatarvikekaupasta), power bank eli varalaturi, scholl sähköinen kynsiviila/kiillotin.
Kommentit (101)
En tiedä vielä oaljonko saan säästettyä jouluun mennessä. Lahja riippuu siitä. Työ/pelituoli on lahjalistalla. VVielä ei ole sopivaa Tori.issä tullut vastaan. Ehkä löytyy paremmin joulun jälkeen kun ihmisten myy vanhat pois uusien joululahjoja saatujen tieltä. Teini toivoo, että meille tulisi kuvaputkitelevision tilalle ohut tv. Menisikö se sitten tuolin edelle.
Täällä oli muutama kommentti, johon haluan puuttua: jos lapsi on toivonut ainoastaan yhden lahjan, ja se on kånken-reppu, niin aika idiootti vanhempi saa olla, jos sitä ei hommaa siitä syystä, että ei itse siitä tykkää. Lapsellehan se lahja tulee, eikä aikuiselle.
Toinen on, että joku oli ostamassa toista playstation peliä lapsen toivoman tilalle, koska toivoma oli K18. VÄÄRIN. Ei kukaan lapsi innostu ”väärästä” pelistä. Ennemmin ei osta sitten peliä ollenkaan tai sanoo lapselle suoraa, että mitä muuta peliä toivoisi, kun ensimmäinen ei käy.
Itse oon 17v ja omalla listalla ei ole mitään. Mua ei oo millään tavalla pakko lahjoa mistään suunnasta ja tärkeintä on mulle se että saan olla kaikkien rakkaiden kanssa. Aatto menee kuitenkin avomiehen ja omien sukulaisten luona pikavisiiteillä ja tiedän jo että kuitenkin kaikki haluaa jotain antaa. Mulle kuitenkaan tärkeintä ei oo se mitä saan tai saanko mitään, vaan se että jos saan niin sen lahjan antaja on oikeesti nähny vaivaa miettiessään sitä ja mua ja oon tosi onnellinen kaikesta.
Tosi kauniita lahjaideoita ootte keksiny teidän tyttärille!
Meillä 15v toivoo sisustustarvikkeita (koristetyynyt päällisiä, torkkupeittoa, lakanasettiä) ja lahjakorttia Bikbokiin (kummeilta 50€). Isoäidiltä mandalavärityskirjan n 10€. Rahaa tulee saamaan n 100 koko perheeltä (= aikuisilta sisaruksiltaan) yhteensä ja on tosi onnellinen näistä.
t keskituloinen perhe
ihan kivat lahjat, ite oisin tykänny. Meidän äitillä ei oikein ollu varaa ostaa. Sain aika usein pyjamahousut äidiltä lahjaksi teininä, isältä en saanut mitään.
N19
Mun tytär on 18-vuotias jo, mutta ei nuo lahjat niin eroa tuossa iässä. Luonteen puolesta enemmänkin. No, tytär sai valita Kalevala-korun, saa siis kaulakorun ja korvikset. Sitten on 50 euron Lushin lahjakortti, erilaisia kasvonaamioita, ja mietin, että annanko vielä muuta. Poikaystävälleen kirjakauppaan lahjakortti, ja yhteiseksi pistän käteen suklaarasian ja glögiä Alkosta.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär on 18-vuotias jo, mutta ei nuo lahjat niin eroa tuossa iässä. Luonteen puolesta enemmänkin. No, tytär sai valita Kalevala-korun, saa siis kaulakorun ja korvikset. Sitten on 50 euron Lushin lahjakortti, erilaisia kasvonaamioita, ja mietin, että annanko vielä muuta. Poikaystävälleen kirjakauppaan lahjakortti, ja yhteiseksi pistän käteen suklaarasian ja glögiä Alkosta.
Lisään vielä, että ap, sinun lahjasi ovat hyvät, ja voisi olla myös minun tyttärelleni hyviä lahjoja. Mutta pörrösukkia ja pyjamia on saanut omasta halusta joka joulu, joten nyt en ehkä osta niitä.
Kynsiviila kuulostaa mälsältä. Osta sen tilalle jotain. Muuten kivat lahjat! :)
Meillä tyttö saa
matkan Japaniin
2 x liput toivomalleen keikalle ja teatteriin kahdelle
lahjakortti vaatekauppaan
jotain pientä pakettia lisäksi
Loput tarvittavat hommataan ydessä shoppaillen alennusmyynneistä :) Laatuaikaa.
17-vuotias saa astioita, sarjasta jota kerää, Gantin paidan, merinovillatakin, Foreon, oloasun ja mm. Dermosin kosmetiikkaa.
Meidän tyttö toivoi jotain runokirjaa, suklaata ja lisäksi body shopin jouluomenan, vaniljan tuoksuisen. Ajattelin ostaa tuohon lisäksi jotain meikkejä ja ehkä jonkun lehden tilaan myös. Saa isovanhemmilta sitten rahaa ja jotain pientä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö sais raivarin noista, ihan liian mitättömät :(
Miten meni kasvatus, noin niinku omasta mielestä?
Toivon, että pääsisin käymään mummon haudalla. En ole pystynyt käymään siellä hautajaisten jälkeen, mutta nyt haluaisin kerätä rohkeuteni ja viedä kynttilän haudalle.
Netistä löytyy laidasta laitaan vinkkejä ja ideoita lahjan ostoon. Luultavasti jokaisella
on omat toiveensa. jotka vain itse tietää. Toki on asioita jotka sopivat lahjaksi lähes kaikille. Itse suosin kotimaista käsityötä (on muitakin kuin villasukat), kuten erilaiset pienten tuottajien herkut.
Meidän 16v tyttö kirjoitti listan joululahjoista.
IPhone 8 256gb
IPad pro
Uudempi mopoauto (nykyinen on 8v vanha ja kuulemma loppuunajettu. 67000km)
Ulkomaanmatka
Uudet lasketteluvälineet kun viimevuotiset on vanhat
Rahaa 2-3000€ jotta voi ostaa ”kaikkee kivaa”
Jos ei näitä saa niin kuulemma muuttaa isälleen. Siellä saa kaiken.
Mä ostan lahjat 14 lapselle, 0-10v . Plus oma 7v. Kiva saada vinkkejä joten lisää vaan vastauksia mitä ostatte/ toivottu :)
Minusta lahjaideat oli ihan hyviä ja juuri sopivia jouluun, mutta niiden keksiminen on tosiaan aika hankalaa. Monella on jo kaikki tarpeelliset jutut, ja sitten jäljelle jää sellaiset ylimääräiset, jotka tuottavat iloa. Minä laitoin meidän perheen teinit laittamaan omat ideansa lahjalistalle nettin. Sieltä niitä voi sitten katsella ja hyödyntään. Muutaman hankin sieltä suoraan ja paria käytin ideana, mutta hankin kuitenkin toisen jutun.
Uusia ideoita: lahja nuorelle