15v tytön joululahjalista
Laittakaapa jakoon mitä meinaatte ostaa.
Itselläni on ostoslistalla 2 kirjaa, pyjama+pörrösukat, vesivärit+paperia (laadukkaat taitelijatarvikekaupasta), power bank eli varalaturi, scholl sähköinen kynsiviila/kiillotin.
Kommentit (101)
Äitini kertoi työkaverinsa kertoneen, että lapsi oli ollut pettynyt joululahjoihinsa, kun oli saanut vain neljä lahjaa. Yksi lahjoista oli ollut piano eikä muutkaan olleet mitään pientä tyyliin villasukat tai suklaata kuten meillä. Tämä tapahtui jo 70-luvulla, joten osattiin sitä jo silloin vaatia.
Minulla ei ole teini-ikäistä tytärtä. Mutta jos olisi, ostaisin seuraavanlaisia lahjoja:
- Lahjakortti johonkin vaatekauppaan, vaikka H&M.
- Leffalippuja
- Hajuvesi tai jokin muu kosmetiikkatuote
- Kaunis koru
Ei se ole pääasia, että saa paljon huippukalliita lahjoja. Se on pääasia, että koko perhe on rauhassa ja hyvin mielin koolla, syödään yhdessä ja vietetään aikaa yhdessä. Ainakin omasta lapsuudesta/nuoruudesta päälimmäiseksi muistoksi on jäänyt kaunis tunnelma kotona.
Tietty riippuu ihan sitä mistä hän tykkää. Jos harrastaisi vaikka liikuntaa mielellään, yrittäisin ostaa jotain harrastukseen liittyvää. Vaikka lahjakortin urheilukauppaan tai uudet juoksukengät. Niin kuin AP osti tyttären harrastukseen liittyvän lahjan myös.
Minun mielestäni AP:n lahjat eivät ole yhtään tylsiä.
Suosikkibändin dvd ja juliste (tilattu ulkomailta), peli ja toiset ohjaimet playstation neloseen. (Toivoi jotain minecraftin toista osaa, mutta sitä en osta, kun ikäraja näytti olevan 18, eli joku muu), kynsienkoristelukirja, taas uusi pehmolelu (toivoi), pari jotain nuortenlehteä , Don Rosan ja Carl Barksin yhteiskirja Rosan nimmarilla (kävi itse sen jonottamassa, mutta saa maksamanani joululahjana), paljon karkkia, ehkä yöasuja ja joyain muuta vielä.
- pari dvd leffaa
- suklaata
- lakanat
- vähän rahaa
- pari lahjakorttia vaatekauppoihin
Vaikea ostaa 16v tytölle joka on kamalan nirso, mutta onneksi osaa itse toivoa sellaisia mitä haluaa ja/tai tarvitsee
Minulla ei ole vielä tytärtä, mutta olin teinityttö alle 10 vuotta sitten ja ainakin silloin halusin:
-pari kivaa kirjaa
-uudet lakanat
-jotain kalliimpaa kosmetiikkaa, esim. kampaamoshampoita tai hyvän tuoksuisia vartalorasvoja tms
-kivan yöpuvun (esim jouluksi flanellinen pyjamasetti on tosi kiva)
-ehkä etukäteen yhdessä katsotun kivan vaatteen tai lahjakortin esim stockalle
-jonkun spessun harrastusjutun, esim kameralaukun tms
Tuossa on jo aika paljon, mutta meidän lapsuudenkodissa joululahjoihin panostettiin tosi paljon. Muulloin ei oikein saatu mitään hömppää, joten jouluna oli mahdollisuus toivoa vähän överisti :). Kännyt ja läppärit saatiin aina tarpeeseen.
Kivat lahjatoiveet tytölläsi, AP. Täytän pian 20v ja nuo kelpaisi minullekkin oikein hyvin. :)
iha tylsiä nuo- o.o mä oon 14 mut täytän 15 joulukuun 11 :D ja toivon kaikkee hauskaa.
en taida koskaaan kasvaa aikuiseks. en meikkaa ja vihaan saada vaatteita joululahjaksi yh~
ite toivon tänävuonna, jtn anime roskaa, promarkkereita, uudet värikynät. usb headset,harry potter kirjan, ginga roskaa ja lautapelin ja jtn figuureja :)
Hullua sanoa, että nuo APn lahjat olisi muka liian köyhät. Mitä ihmettä sitten pitäisi ostella?
Vierailija kirjoitti:
Meidän tyttö sais raivarin noista, ihan liian mitättömät :(
Hemmoteltu kakara kenties...
Kånken-reppua toivoo mutten aio ostaa.
Miten sellaiset lapset on kasvatettu, jotka saa raivarin lahjoista? Omille olen sanonut, että vaikka saisit pieniä kiviä, niin lahjasta kiitetään aina.
Vierailija kirjoitti:
Mun 15 - vuotias tyttö on toivonut kaksi kirjaa ja vähän suklaata.
Meillä ostetaan kännykät, tietsikat, vaatteet ym. silloin kun tarvitaan (rikki, kapasiteetti ei riitä) eikä jouluna. Näin ei tule törkeetä rahareikää jouluksi vaan tasaisemmin pitkin vuotta. Isovanhemmat on antanut jonkin verran rahaa, että voi ostaa mieleisiä meikkejä, koruja, vaatteita tms.
Jouluna meille tärkeintä on rauhallinen oleskelu yksin (kirjat, musa) ha yhdessä (kokkailu, leipominen, syöminen, pelaaminen, saunominen, ulkoilu ja yleinen rupattelu). Yleensä olen ostanut yhteiseksi lahjaksi jonkun reissun risteily/kylpylä/etelän matka -linjalla, riippuen taloustilanteesta.
Tää linja on toiminut meillä yh-perheessä hyvin.
Näin minäkin teen. EI ole mahdollisuutta yhtäkkiä jouluna pamauttaa isoa summaa. Urheilutarvikkeet ostan kun tulee sopivat alennukseen/kirpparille, samoin oikeastaan vaatteetkin. Kännykät ja tietokoneet teinit on säästäneet omista rahoista (saavat synttäri- ja joululahjoiksi rahaa muutamilta sukulaisilta).
Nyt ostin kummallekin teinille hyvät kuulokkeet joululahjaksi (tilasin Englannista, joten sain sopuhintaan laadukkaat) ja toinen saa lisäksi toivomansa treenikamakassin (näitä ei saa alesta) ja toinen saa toivomiansa pienempiä juttuja. Kumankin lahjat yhteenlaskettuna n 150 euroa.
JA minusta ap:n lahjat on kivat. Itse en tosin ostaisi sukkia ja yöpukuja.
Kummilapsella (14v.)on toivelistalla Harry potteria, sporttinen kello, uusin muumi muki ja kulho, yöpuku ja kylpytakki
Meinasin itse ostaa listalta nuo muumi astiat ja lisäksi yllärinä löysin kivat tähti lakanat. Hänellä on uusittu viime keväänä huone jossa on paljon tähti juttu sisustuksena.
ikuinen lapsi kirjoitti:
iha tylsiä nuo- o.o mä oon 14 mut täytän 15 joulukuun 11 :D ja toivon kaikkee hauskaa.
en taida koskaaan kasvaa aikuiseks. en meikkaa ja vihaan saada vaatteita joululahjaksi yh~
ite toivon tänävuonna, jtn anime roskaa, promarkkereita, uudet värikynät. usb headset,harry potter kirjan, ginga roskaa ja lautapelin ja jtn figuureja :)
Jotkut voi toivoa "tylsiä" lahjoja kun ovat itse hauskoja ja miellyttäviä. Joidenkin on toivottava "hauskoja" lahjoja kun ovat itse niin tylsiä ja mielikuvituksettomia.
Meillä 16vee tyttö saa laskettelukamat (temppusukset ym. releet). Saa ne jo nyt, joten aattona saa enää jotain pientä noiden lisäksi, koska niin kalliit hankinnat.
Se on kyllä luonnekysymyskin.
Itken täällä itsekseni.
Meidän lapsista yksi on juuri tuollainen raivarin saaja, joka saa aina "paskimmat lahjat". Toivoo aina vain rahaa..tai koiraa (allergiaperhe). Muuta lapset ovat ihanan kiitollisia kalsareista ja villasukista, jotka tuo tyttö saatuaan heittää seinään. Lapset on kasvatettu samalla kaavalla kaikki.
Meillä on 16-vuotias eikä osteta kuin jotain pientä. Lähdetään melkein heti joulun jälkeen pariksi viikoksi Vietnamiin ja se on nyt meidän lahja.
Isovanhemmat ja kummit muistaa jouluisin muutamilla lahjoilla häntä myös.
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä luonnekysymyskin.
Itken täällä itsekseni.
Meidän lapsista yksi on juuri tuollainen raivarin saaja, joka saa aina "paskimmat lahjat". Toivoo aina vain rahaa..tai koiraa (allergiaperhe). Muuta lapset ovat ihanan kiitollisia kalsareista ja villasukista, jotka tuo tyttö saatuaan heittää seinään. Lapset on kasvatettu samalla kaavalla kaikki.
Äh tuli paha mieli sun puolesta. Kyllä siihen lapsen luonnekin vaikuttaa. Ja kaveriporukat yms.
Apllä on hyvät lahjat! Kelpaisi.
N18
Ap:n lahjat tosi hyviä! Olisi todellakin kelvannut 15-vuotiaana ja kelpais vieläkin. :)
N18