:D "SL:hän tulee sanoista Super Light – ultrakevyt"

Vierailija

Joutu vähän repeilee.. mut hyvä et saadaan ammattimaisia artikkeleita. Lisää luottamusta lehtien julkaisimiin juttuihin.

http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/riittaako-v12-ja...

Kommentit (4)

Vierailija

Kannattaa todellakin lukea lehtijutut suodattimen kanssa. On tavallista, että toimittajat laukovat mielipiteensä tosiasioina. Varsinkin Hesarin artikkelit ovat toivottoman ala-arvoisia.

Vierailija

"Perusteellisesti uudistetun auton lähes koko kori on valmistettu alumiinista, mikä tekee Mercedeksen SL-roadsterista lähes 110 kiloa keveämmän kuin vastaavalla teräsrakenteella. Koskaan aiemmin Mersuissa ei ole näin paljon alumiinia käytetty, mutta SL:hän tulee sanoista Super Light – ultrakevyt, joten sille on ilmeisesti perusteita.

Autonvalmistajan mukaan pehmeäkattoinen auto sopii myös ympärivuotiseen käyttöön. Katon voi avata vielä 40 kilometrin tuntinopeudessa.

Tavaratilassa on automaattinen, sähkötoiminen tilanjakaja, joka liukuu pois tieltä kattoa avattaessa.

Kovin versio on Mercedes-AMG SL 65, jossa kahden turboahtimen V12-moottori tuottaa peräti 630 hevosvoiman tehot ja 1 000 newtonmetrin vääntömomentin. Nollasta sataan auto vilahtaa tasan neljässä sekunnissa.

Pykälää kesymmässä Mercedes-AMG SL 63:ssa käytetään 585-hevosvoimaista V8-kaksoisturboa.

"Perusmalleista" Mercedes-Benz SL 400 antaa V6-moottorista 367 hevosvoimaa, ja niidenkin potkulla ehtii satasen nopeuteen 4,9 sekunnissa. Vastaavasti SL 500:ssa V8 hönkäisee 455 hevosvoimaa.

Bensiininkulutukseksi kerrotaan 7,7–11,9 litraa sadalla kilometrillä.

Asiakkaille autoja saadaan ensi huhtikuusta alkaen."

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat