Perheeni jättää meidät pois joulunvietosta

Vierailija

Siskoni on aina ollut todella itsekäs mutta nyt meni liian pitkälle. Asumme viiden tunnin ajomatkan päässä toisistamme, mutta meillä oli jo kesästä asti suunnitelma olla yhdessä jouluna, siis oma, siskoni ja veljeni perheet sekä meidän vanhemmat ja että kaikki tulevat tänä vuonna meille. Suurin syy on että olen viimeisilläni raskaana jouluna enkä halua ajaa kauas syynytyssairaalasta niin lähellä laskettua aikaa (siskoni asuu maalla). Mutta nyt siskoni on päättänyt että ei haluakaan ajaa pienten lastensa kanssa meille ja nukkua meidän nurkissa. Ok sinänsä mutta nyt kaikki muut ovat päättäneet mennä sinne myös tietäen että se tarkoittaa että me emme pääse mukaan.

Olenko lapsellinen kun olen pahoittanut tästä mieleni vai oletteko samaa mieltä että tämä on tosi törkeä temppu? Voimme toki viettää perhejoulua ihan oman perheen parissa ja pitää hauskaa mutta tätä toista sakkia en tämän takia halua nähdä koko jouluaikana enkä nyt edes halua kutsua heitä vauvaa katsomaan kun syntyy. Tuntuu siltä etteivät he välitä meistä ollenkaan.

Sivut

Kommentit (230)

Vierailija

No o tosi törkeä temppu, jos kerran jo aikaa sitten sovittu joulun viettämisestä! Onko ne kaikki muuta jotain lampaita, jotta heidän pitää tehdä niinkuin siskosi sanoo vai mikä siinä on? Ottaisin yhteyttä noihin muihin eli vanhempiisi ja veljesi perheeseen kysyen ja kertoen, että miksi näin ja ymmärtävätkö he mitä tämä nyt teidän perheelle tarkoittaa?! Perustelusi tämän joulun viettämiselle teidän luonanne on ymmärrettävä! Minulla ainakin vois välit tälläisen tempun jälkeen olla aika nihkeät!

Vierailija

Onhan tuo nyt vähän törkeää toimintaa varsinkin, kun kaikki muutkin menevät siskollesi. Toisaalta, nyt saat nauttia rauhallisesta joulusta oman perheesi kanssa ilman siskosi helisevää lapsilaumaa. Eikä tarvi edes passata ketään ylimääräisiä. Moni muu olisi tästä onnellinen...

Vierailija

En kyllä itse jaksaisi emännöidä joulua viimeisimmillään raskaana. Ehkä ne muut näkevät asian niin etteivät halua rasittaa sinua liikoja.

Vierailija

Koita jo irrottautua lapsuudenperheestä. Ihan ymmärrettävää etteivät halua matkustaa ja elellä ahtaasti. Et varmaan sinäkään ensi jouluna pienen lapsen kanssa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo nyt vähän törkeää toimintaa varsinkin, kun kaikki muutkin menevät siskollesi. Toisaalta, nyt saat nauttia rauhallisesta joulusta oman perheesi kanssa ilman siskosi helisevää lapsilaumaa. Eikä tarvi edes passata ketään ylimääräisiä. Moni muu olisi tästä onnellinen...

No kieltämättä mieheni on jo asiasta onnellinen, hänkään ei halua matkustaa jouluaattona viittä tuntia ja nukkua muiden nurkissa. Hänen kun pitää olla töissä vielä jouluaaton aamuun asti. Lapsia käy vähän sääliksi, he olivat kovasti odottaneet ensimmäistä serkkujouluaan. Viime joulun tämä lapsuuden perheeni vietti ulkomailla yhdessä eli tämä on jo toinen joulu johon emme pääse mukaan.

ap

Vierailija

Kummallista perua suunnitelmat. Kuvio pitäisi mennä niin että veljesi ja vanhempasi tulevat teille. Ja siskosi perheineen viettää joulun yksin. Koska he tässä eivät jaksa ajella. Suuttuisin minäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Koita jo irrottautua lapsuudenperheestä. Ihan ymmärrettävää etteivät halua matkustaa ja elellä ahtaasti. Et varmaan sinäkään ensi jouluna pienen lapsen kanssa

Meilläkin on pieniä lapsia jo kaksi, kolmonen syntymässä. Silloin kun he olivat pieniä ajoimme vanhempieni luokse joulua viettämään vaikka se raskasta olikin, kaikkien yhdessäolo oli itselleni tarpeeksi tärkeä asia. Olen pahoittanut mieleni siitä että se ei heille näköjään ole, mutta olet oikeassa että ehkä on aika lopettaa tämä perinne kokonaan. Siitä on nyt kahtena vuotena koitunut vain ongelmia.

ap

Vierailija

Sinun kannattanee lopettaa toivomasta suvultasi liikoja. Nimität heitä perheeksesi, mutta oikeasti he ovat vain sukulaisia. Perheesi on miehesi ja lapset. Keskity niihin.

Vierailija

Minäkin olen jouluna viimeisilläni raskaana, ellen sitten jo synnyttänyt hetkeä aikaisemmin, eikä kenelläkään käynyt mielessäkään muuta kuin vietää tämä joulu meillä.

Jokainen tuo jotain, eikä mun tarvitse sen kummemmin emännöidä. Olisin loukkaantunut, jos yhtäkkiä ilmoittaisivat, etteivät viitsikään ajaa meille. Onneksi meidän suvussa kuitenkin ollaan lojaaleja toisiamme kohtaan, joten moista ei tapahdu.

Vierailija

Tekipä tämä surulliseksi. :( Olet kyllä ihan aiheesta pahoittanut mielesi. Oletko jutellut vanhempiesi tai muun suvun kanssa? Ymmärtävätkö he todella, että tämä ratkaisu vie lapsiltasi mahdollisuuden serkusten kanssa joulun viettoon? Joulu on mielestäni ennen kaikkea perheen, suvun ja lasten juhla: kaikkien pitäisi pystyä (ja haluta) olla yhdessä. Nytkin vaikuttaa siltä, että yhdessä halutaan olla, mutta ei teillä, vaan teidät yritetään pakottaa tulemaan siskosi luokse, jos haluatte osallistua yhteiseen joulunviettoon, vaikka sinulla on selvät syyt pysytellä kotimaisemissa. Todella itsekästä ja ajattelematonta. :(

Vierailija

Sinuna kyllä puhuisin sisarusten ja vanhempien kanssa ja kertoisin pahoittaneeni mieleni tuosta. Että lapset ja sinä odotitte sukujoulua erityisen paljon koska että viimekään vuonna päässeet mukaaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat