Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheeni jättää meidät pois joulunvietosta

Vierailija
19.11.2015 |

Siskoni on aina ollut todella itsekäs mutta nyt meni liian pitkälle. Asumme viiden tunnin ajomatkan päässä toisistamme, mutta meillä oli jo kesästä asti suunnitelma olla yhdessä jouluna, siis oma, siskoni ja veljeni perheet sekä meidän vanhemmat ja että kaikki tulevat tänä vuonna meille. Suurin syy on että olen viimeisilläni raskaana jouluna enkä halua ajaa kauas syynytyssairaalasta niin lähellä laskettua aikaa (siskoni asuu maalla). Mutta nyt siskoni on päättänyt että ei haluakaan ajaa pienten lastensa kanssa meille ja nukkua meidän nurkissa. Ok sinänsä mutta nyt kaikki muut ovat päättäneet mennä sinne myös tietäen että se tarkoittaa että me emme pääse mukaan.

Olenko lapsellinen kun olen pahoittanut tästä mieleni vai oletteko samaa mieltä että tämä on tosi törkeä temppu? Voimme toki viettää perhejoulua ihan oman perheen parissa ja pitää hauskaa mutta tätä toista sakkia en tämän takia halua nähdä koko jouluaikana enkä nyt edes halua kutsua heitä vauvaa katsomaan kun syntyy. Tuntuu siltä etteivät he välitä meistä ollenkaan.

Kommentit (230)

Vierailija
21/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistu!Sinulla on nyt ihan oma perhe, joten tästä lähtien sinä vietät joulujasi oman perheesi kanssa. Ikävää, kun tämä tuli näin yllättäen ja suunnitelmat muuttuivat, mutta onhan jouluun aikaa vielä toista kuukautta. Voitkin nyt järjestää ihan ikioman joulun sellaiseksi kuin olet aina ajatellut, siis ilman sisaruksia ja vanhempia.

Minua ovat aina säälittäneet ne lapset, joiden omassa kodissa ei koskaan käy joulupukkia eikä ole mitään oikeaa joulua, vaan se on aina vietetty vieraitten nurkissa. Olen varmaan vanhanaikainen, kun minun lapsuudessani oltiin jouluna kotona, ja vasta tapaninpäivänä lähdettiin tapaninajelulla kylään.

No ihan turhaan ainakin minua säälit. Kaikkein parhaimmat muistot lapsuuden jouluista minulla liittyvät nimenomaan tuohon että mentiin joulun viettoon isoon maalaismummolaan ja näki serkkuja monta päivää.

Vierailija
22/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuistu!Sinulla on nyt ihan oma perhe, joten tästä lähtien sinä vietät joulujasi oman perheesi kanssa. Ikävää, kun tämä tuli näin yllättäen ja suunnitelmat muuttuivat, mutta onhan jouluun aikaa vielä toista kuukautta. Voitkin nyt järjestää ihan ikioman joulun sellaiseksi kuin olet aina ajatellut, siis ilman sisaruksia ja vanhempia.

Minua ovat aina säälittäneet ne lapset, joiden omassa kodissa ei koskaan käy joulupukkia eikä ole mitään oikeaa joulua, vaan se on aina vietetty vieraitten nurkissa. Olen varmaan vanhanaikainen, kun minun lapsuudessani oltiin jouluna kotona, ja vasta tapaninpäivänä lähdettiin tapaninajelulla kylään.

En laskisi esimerkiksi mummolaa "vieraiden nurkiksi". Ihan turhaan säälit, muistan kaikkein ihanimpina jouluina ne, jolloin oltiin mummolassa ja johon joulupukki tuli. Oli spesiaalia olla muualla kuin kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kai itse päättää missä joulunsa viettää. Kurjaa jos sovittua ei noudateta, ei pitäisi mennä lupaaman sellaista, mitä ei ajatellut pitää.

Mutta kuitenkin, jos he haluavat sinne mielummin mennä niin menköön. Älä siitä välitä.

Vierailija
24/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse jaksaisi emännöidä joulua viimeisimmillään raskaana. Ehkä ne muut näkevät asian niin etteivät halua rasittaa sinua liikoja.

Eikö tuollaista asiaa voi sitten sanoa ääneen sen sijaan, että isä, äiti ja veljet hissuksiin päättävät, että ap on valehtelija, joka ei haluaakaan ketään kylään, vaikka on kutsunut.

Vierailija
25/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitkin nyt järjestää ihan ikioman joulun sellaiseksi kuin olet aina ajatellut, siis ilman sisaruksia ja vanhempia.

Satuitko lukemaan aloitusta ollenkaan?

Huvittavia nämä ohjeet, joissa ei osata asettua toisen asemaan lainkaan.

Vierailija
26/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt annat tuon asian märehtimisen mennä ohi. Keskityt miettimään mitä mukavaa teette aattona, ja nautitte rauhasta ja toistenne seurasta ja ehkä teette siitä oman perinteenne.

Sukua ei voi valita, mutta muita ajattelemattomien hölmöjen kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, vaikka sukua olisivatkin.

Vierailija
27/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olisi tänä vuonna miehen suvun vuoro juhlia kanssanne kun sinun suku feidaa?

Niinpä, paitsi miehen perhe asuu Espanjassa eivätkä välit ole läheiset muutenkaan. 

ap

Aa, voi harmi. Miehellä ei ole sisaruksia Suomessa?

Vierailija
28/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskosi ei mennyt mitenkään liian pitkälle halutessaan viettää joulua omassa kodissaan. Niinhän sinä itsekin haluat. Jos olet nyt pahoittanut mielesi jollekin, niin pahoita vanhemmillesi ja veljellesi, jotka valitsivat viettää joulun siskosi eikä sinun kanssasi.

Vierailija
29/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm.  Ymmärrän kyllä fiiliset. Ei ole sijaa majatalossa...ei ole ajateltu joulua teidän perheen kannalta ja loppuraskaudessa kyllästyttää olla erikoistapaus.

Vaikka olenkin itse toisenlainen - kun muu suku kokoontui anoppilaan 2 tunnin ajomatkan päähän tapaninpäivänä ollessani viimeisilläni raskaana (la 22.12.) niin olin pelkästään vain ja ainoastaan äärimmäisen tyytyväinen että mies ja taapero oli siellä ja sain rauhassa lepäillä kotona.

Silti minustakin kuulostaa järjettömältä, melkein pähkähullulta,  yhtälöltä tuo että miehesi töissä sinä raskaana pienet lapset ja koko suku teillä. Eli en moiti sukulaisia jos ns. käyttävät järkeään.Herää kysymys, kuka on päättänyt, että vietätte joulua teillä? sinä vai kaikkki yhdessä?

Toisaalta ne serkkujoulut, muistan kyllä itsekin että oli hirveän ikävää jos jäi väliin.

Olisiko serkkutapaaminen järjestettävissä jotenkin muuten? Voiko teidän lapset mennä siskosi luo muutamaksi päiväksi joululomalle vaikka mummon kanssa ? Kyllähän ne toisetkin serkut serkkujoulua odottaa!

Mutta hei, tää on elämää, saat vauvan

Vierailija
30/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miksi olet loukkaantunut. Jos on jo sovittu ja sit alkaa yksi ja toinenkin perumaan ja muuttavat suunnitelmiaan.

Kyllä heidän pitäisi ymmärtää myös se, että olet raskaana ja loppusuoralla.

Tai miksi se vastavuoroisuus ei toimi. Ei ole kivaa, että aina samat ajelee tuntitolkulla muden luo,

Viettäkää joulu ihan oman perheen kesken.  Nauttikaa.   Voi olla, että muut tajuavat vasta, kun ette ole paikalla.

Viritä ajatuksesi siihen, että olette oman perheen kesken ja nautitte siitä, että olette vain te. Sun oma perhe. Ei muita vieraita nurkissa, ei passattavia.

Vierailija
31/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole onnellinen, että notkuvat omissa hippaloissaan. Saat mahasi kanssa oleilla rauhassa kotosalla!

Vierailija
32/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paskan tempun tekivät. Ja siis edellisen joulunkin ovat viettäneet ilman sinua/sun perhettä? Pakostihan tuossa tekee sen johtopäätöksen, että sun läsnäololla ei ole niin merkitystä, muuten kyllä yrittäisivät korvata edellisen joulun :(. Vähentäisin kyllä yhteydenpitoa tuollaiseen porukkaan; "ei tupata jos ei tykätä" on ihan hyvä ohje, ja sillä säästää itsensäkin pahalta mieleltä.

Itsellä on/oli samantyyppinen lapsuudenperhe. Tuppasin aina itse itseni vanhemmilleni joulun viettoon, mutta aina koin olevani jotenkin ulkopuolinen ja esim. muut lähtivät yhdessä ulkoilemaan kysymättä minua mukaan, saattoivat lähtöpäivänäni lähteä kaupoille (taas kysymättä minua mukaan) niin että tein lähtöä sitten yksin, jne jne. Lopulta päätin että en enää tuppaudu, menen vain pyydettäessä - lopputuloksena se, ettei he edes kysyneet olenko tulossa tai mitä teen jouluna, vaan siitä lähtien olen viettänyt joulun oman kumppanini kanssa ja hänen perheellään (tervetulleena) vieraillen. Eihän se mukavaa ole huomata ettei kuulukaan "perheeseen", mutta vielä epämukavampaa on vuosi toisensa jälkeen huomata tuppautuneensa toisten bileisiin ja jäävänsä kaikesta silti ulkopuolelle :/. 

Vierailija
33/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo nyt vähän törkeää toimintaa varsinkin, kun kaikki muutkin menevät siskollesi. Toisaalta, nyt saat nauttia rauhallisesta joulusta oman perheesi kanssa ilman siskosi helisevää lapsilaumaa. Eikä tarvi edes passata ketään ylimääräisiä. Moni muu olisi tästä onnellinen...

No kieltämättä mieheni on jo asiasta onnellinen, hänkään ei halua matkustaa jouluaattona viittä tuntia ja nukkua muiden nurkissa.

ap

Luepa ajatuksella tuo lauseesi, voisiko sisaruksillasi olla vähän sama tilanne?

Vierailija
34/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole lapsellinen, mutta tilannetaju ehkä vähän heittää. Teillä on tänä jouluna poikkeustilanne, uuden vauvan myötä joulun vietto vähän erilaista kuin muuten. Muu perhe ottaa sen huomioon. He menevät siskollesi ja te saatte viettää tämän erikoisen ja erilaisen joulun omassa rauhassanne. Sinun ei tarvitse myöskään viimeisilläsi raskaana tehdä isoa joulujuhlaa isolle joukolle. 

Nokkansa saa solmuun ihan mistä tahansa ja siskosi itsekkyyteen en tietenkään osaa ottaa kantaa, kun en häntä tunne. Viiden tunnin ajomatkan päästä ette pysty vaihtamaan jouluherkkuja, mutta lahjat voitte vaihtaa hyvissä ajoin ennen aattoa (nyt on vasta marraskuun loppupuoli). ja aattona voitte soittaa ja skypettää. Osoita juolumieltä ja suurisydämisyyttä ja anna asian olla. 

Joulu tulee joka vuosi. 

Hyvää loppuodotusta ja hyvää adventti- ja joulunaikaa. :)

Vierailija
35/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päättivätkö viime vuonna lähteä siis ulkomaille eivätkä edes kutsuneet teitä mukaan? Vai ettekö vain halunneet/ päässeet lähtemään? Ja oliko tuo joulunvietto teillä lyöty lukkoon koko porukalla vai oliko vasta sellaista ideointia? Kesällä joulusuunnitelmista päättäminen tuntuu aika varhaiselta...

Ymmärrän kyllä sukuasi: jos koko poppoo ei edes mahtu yöpymään teillä niin jokatapauksessa joudutaan jakautumaan (pienet lapset menee nukkumaan aikaisin). Mieluummin sitä viettää samassa paikassa sen joulun. Varmasti tekin olitte tervetulleita sisaren luo mutta käytännön asiat nyt estivät tällä kertaa.

Vierailija
36/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei tää sisko oo puhunut muiden kanssa jotain ettei halua rasittaa liikaa sua ja kääntänyt niidenkin mielipiteet siksi tuohon niille menoon? 

Vierailija
37/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytä kostoksi.

Vierailija
38/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele järjellä. Kerroit, että raskautesi on loppumetreillä jouluna etkä sen vuoksi halua matkustaa jouluksi satojen metrien päähän. Tämä on ihan ymmärrettävää. Ymmärrettävää on myös se, että koska synnytyksesi voi käynnistyä milloin tahansa ja saatat ilmoittaa sukujoulun peruuntumisesta ihan viime hetkillä (vaikkapa aaton vastaisena yönä tai aattoaamuna), niin siskosi, veljesi ja venhempiesi on varmuuden vuoksi hankittava kaikki jouluruuat myös omiin koteihinsa. Varmasti ymmärrät itsekin, ettei tässä olisi oikein mitään järkeä?

Vierailija
39/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele järjellä. Kerroit, että raskautesi on loppumetreillä jouluna etkä sen vuoksi halua matkustaa jouluksi satojen metrien päähän. Tämä on ihan ymmärrettävää. Ymmärrettävää on myös se, että koska synnytyksesi voi käynnistyä milloin tahansa ja saatat ilmoittaa sukujoulun peruuntumisesta ihan viime hetkillä (vaikkapa aaton vastaisena yönä tai aattoaamuna), niin siskosi, veljesi ja venhempiesi on varmuuden vuoksi hankittava kaikki jouluruuat myös omiin koteihinsa. Varmasti ymmärrät itsekin, ettei tässä olisi oikein mitään järkeä?

Tai joulu luonasi peruuntuu, kun sukulaisesi ovat jo puolessa välissä matkaa tulossa.

Vierailija
40/230 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi pienten lasten kanssa jouluksi satojen kilometrien päähän sukulaiseni luokse, jos on epävarmaa, ollaanko sukulaisen luona edes kotona ja peruutus voi tulla, kun olisimme jo matkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi