Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaation jälkeen vähän raiskattu olo

Vierailija
18.11.2015 |

Kävin tänään päiväkirurgisella osastolla sterilisaatiossa, joka nikkeliallergiani vuoksi tehtiin perinteisellä tähystysmenetelmänä vatsan läpi nukutuksessa. Menin leikkauspöydälle makaamaan ja nukahdin vaatteet päällä ja myös heräsin vaatteet päällä peiton alla mukavasti. Mutta noustessa sängyltä huomasin että alushousut olivat huonosti ja housuissani oli side. Selvisi, että toimenpiteessä on laitettu emättimeeni kuulemma suurehko instrumentti, jolla kohtua on työnnetty pois tieltä(?!). Miksi tästä ei kerrottu etukäteen? Tunsin oloni oudoksi. Mietin leikkaussalia, jossa henkilökuntaa oli paljon, naisia sekä miehiä ja tajutonta itseäni siinä perse paljaana välineet pillussa. :( Ymmärrän täysin toimenpiteen tarpeellisuuden mutta jälkikäteen kerrottuna siitä tuli todella hauras olo. Kuin julkisesti raiskattu :(. Mietin myös henkilökuntaa, vitsailevatko he ihmisten ulkonäöllä, kun potilas on nukutuksessa. Karvoitukseni oli kamalassa kunnossa. Jos oisin tiennyt että se paljastetaan olisin siistinyt. Nöyryyttävää :(

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ok juttu, ei sitten ollenkaan. Tietenkin ymmärrän miksi noin pitää tehdä, mutta asioista pitää kertoa. Seksuaalista väkivaltaa kokeneena tuollainen olisi aivan järkyttävää ja oksettaa pelkkä ajatuskin, että jotain tuollaista tehdään ilman että olen asiasta tietoinen. Eikä noista kokemuksista kertominenkaan etukäteen todellakaan auta, itse sain todella kovakouraista ja töykeän nöyryyttävää kohtelua kun pakon edestä jouduin miespuoliselle gynelle, joka ei sattuneesta syystä ole yhtään ok homma mulle, ahdistaa liikaa ja ko. lääkäri teki tilanteesta vielä paljon paljon pahemman. Vastenmielistä oli myös ajanvarauksesta ym. vastanneiden ihmisten reaktiot ja vähättelyt ja suora vittuilu siitä miksei mieslääkäri käy. Jälkikäteen vuosin verta ja olin kipeä kun lääkäri hoiti tutkimuksen käytännössä runnomalla kun olin niin jännittynyt, paniikissa ja itkuinen kun kyseinen lääkäri vielä tölvi ja vähätteli kun en osannut rentoutua.

Kerroitko aikaa varatessasi syyn, miksi et halunnut miesgynelle? Ymmärrän, että aiheesta ei varmasti ole helppoa puhua, mutta naisgyne järjestyisi varmasti helpommin jos syy olisi selvillä.

En mitenkään halua puolustella saamaasi kohtelua, mielestäni sinua kohdeltiin väärin ja tunteettomasti. Teitkö asiasta valituksen?

Kerroin heti kun ajanvarauksessa alettiin nälvimään, ei riittänyt syyksi eri lääkärin saamiseen (aika oli parin viikon päästä, että ei mikään hengenhätä). Kerroin myös lääkärille, joka tuntui vain provosoituvan ja kokevan sen hyökkäyksenä itseään vastaan, vaikka esitin asian täysin asiallisesti, syyttelemättä häntä sukupuolestansa ja yritin vain avata miksi tulen olemaan luultavasti aivan paniikissa. Tein valituksen, ei mitään vaikutusta mihinkään ollut ja typerä olo jäi kun kehotettiin vain menemään terapiaan kun olen niin hankala. Ensi kerralla en ole enää niin (nuori)  kiltti ja kynnysmatto, vaan olen sitten hankala oikeastikin jos tuollainen tulee vielä eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi